1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Vandaag laatste docsis 3 modems naar alles-in-1 klanten?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door bjorn1976, 29 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Volgens de algemene voorwaarden kan je helemaal niets claimen tenzij je meerdere dagen offline bent.

    Echter neem ik een service af van Ziggo en voor de service die ik afneem, AIO-Extra heb ik een stuk hardware nodig, die niet geleverd wordt door Ziggo. Hierdoor blijft Ziggo in gebreke en kan ik volgens het nieuw burgelijk wetboek wel degelijk aanspraak maken op compensatie. De service die Ziggo mij nu verleent, is AIO-plus en niet zoals ik op mijn contract heb staan AIO-Extra. Voor iets wat mij niet geleverd wordt, hoef ik ook niet te betalen. En de compensatie die gevraagd wordt is niet onredelijk, ik verwacht alleen het verschil terug.

    In zoverre zou het zeker mogelijk moeten zijn compensatie te vragen. Of je het krijgt en of je bereid bent om daarvoor eventueel te procederen is een heel ander verhaal.

    Maar affijn, we wachten wel weer lekker af, hoop dat nu in ieder geval zsm de modem geleverd wordt. Dan ga ik nog wel eens kijken of er nog wat te halen valt in de vorm van compensatie. En als het helemaal te lang duurt, dan laat ik me wel omzetten naar AIO-Plus, je mag toch elke maand wisselen...
     
  2. Juridisch misschien niet, maar het is natuurlijk wel een aparte situatie die nu is ontstaan.

    Ziggo heeft drie alles-in-een producten, elk met hun eigen prijs en bijbehorende internet snelheid. Het is nu zo dat een x aantal abonnees met alles-in-een extra product - buiten hun 'schuld' om en niet in staat dit zonder hulp van Ziggo te veranderen - 15 euro per maand meer betalen voor een zelfde product dat ook door Ziggo wordt geleverd, namelijk alles-in-een plus.

    En - in grote lijnen - is de enige reden om 15 euro meer te betalen voor alles-in-een extra de hogere internet snelheid, aangezien het TV en telefonie gedeelte in beide producten gelijk is.

    Over het algemeen is Ziggo zeker niet de moeilijkste als het gaat om compensaties (of coulance kortingen :wink:), die paar euro die ze eventueel gaan terugstorten is een druppeltje op de gloeiende plaat voor ze.
     
  3. Dat klopt, hier heb jij gelijk in, die 15 euro doen er voor mij ook niet toe, maar het gaat om het principe, Ziggo doet er op dit moment niets aan om hun klanten tijdelijk tevreden te stellen, de huidige modems kunnen met gemak naar 40/5 gezet worden, hier zou ik tijdlijk zeker tevreden mee zijn.
     
  4. 15 euro doet mij er wel toe. Stelletje knooiers.
     
  5. Heb een reactie gehad, dat ik in ieder geval compensatie krijg voor het bellen. Compensatie voor de maanden zonder extra snelheden kaart ik nog wel aan op het moment dat de modem binnen is.
     
  6. Ach die 15 euro zal me aan me reet roesten ik wil die nieuwe snelheid grrrr
     
  7. Juist, en destijds toen het overging van @home naar Ziggo waren de huidige snelheden waarmee geadverteerd word nog niet van toepassing. Aangezien jij niet hebt opgezegd binnen 30 dagen na de overname ben je akkoord gegaan met de toen geldende voorwaarden.

    Komen we weer op het feit terecht dat jij nergens met Ziggo een overeenkomst hebt gesloten voor de huidig geldende snelheden. Is heel vervelend, maar dit is volgens mij het juridische aspect. Je kan dus in feite niets claimen omdat Ziggo niet levert wat ze beloven, je krijgt immers geleverd wat jij destijds met Ziggo overeen bent gekomen, en kan je dus enkel hopen op de coulance van Ziggo.

    Het zou Ziggo netjes staan als ze die coulance bieden, maar ze zijn het juridisch niet verplicht, tenzij jij een schriftelijke overeenkomst kan tonen (en nee, dit kan je niet van de website halen) waarin anders staat aangegeven.

    Daarnaast, er staat nergens in de voorgaande en huidige voorwaarden wanneer jij recht op vergoeding hebt als je gedurende een X periode minder als zoveel % van de snelheid behaalt. Er staat enkel een max snelheid aangegeven, en dat die snelheid niet ten allen tijde gegarandeerd kan worden. Dus ook op dit punt sta je juridisch eigenlijk nergens.

    En waar hebben we het over? Nu al emmeren over vergoedingen/rekeningen terwijl we nog niet eens 1 week na de door Ziggo gestelde uiterste termijn zijn.
     
  8. Het is ook niet het modem die de botteneck hierin vormt, wel de ontbrekende mogelijkheden van ED2 ten opzichte van ED3 waardoor je die snelheid in de praktijk niet kunt behalen. In theorie gaat 50Mbit voor een ED2 modem prima, maar in de praktijk zijn er meer factoren in het spel dan enkel de technische mogelijkheden van het modem.
     
  9. Modem nog niet ontvangen

    Laatse bericht wat Ziggo mij heeft gegeven,

    Geachte heer/mevrouw ,

    Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.
    Het nieuwe modem is voor u bestelt en wordt z.s.m. afgeleverd. Wij gaan ervanuit dat het binnen 10 werkdagen bij u wordt afgeleverd. Daarom vragen wij u nog om geduld.

    Utrecht Postcode 3561 GJ
     
  10. 2723, geen brief, geen mail, geen modem.

    Wel sinds half juli al diverse toezeggingen dat de modem zou komen. Zelfs een keer de mededeling van een helpdesk medewerker dat de modem al verstuurd was!

    Overigens ben ik een nieuwe abonnee, half juli ingeschreven bij de Ziggo bus in Zoetermeer. Maar dus NIET als nieuw lid direct al een Arris modem gekregen, zoals ik hier al een paar keer gelezen heb.

    Sagitta424.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina