1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Vandaag laatste docsis 3 modems naar alles-in-1 klanten?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door bjorn1976, 29 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. me66

    me66 Forum Member

    Berichten:
    30
    okai, dank je voor de info
     
  2. p.varadero

    p.varadero New Member

    Berichten:
    1
    Na een hoop gebel, gevloek en getier en maar van het kastje naar de muur gestuurd te zijn zou ik eindelijk afgelopen woensdag het docsis modem krijgen maar helaas rond 16.30 uur nog niets dus maar weer gebeld. Bleek dus niks bekend over levering ???? Werd een afspraak gemaakt dat een monteur donderdag langs zou komen en het docsis modem mee zou brengen. Uiteindelijk zou het goedkomen maar na installatie bleek de snelheid erg tegen te vallen. Normaal met Z3i rond de 28 MB nu terug naar 7 a 8 MB dus maar weer bellen. Modem gaf volgens helpdesk 1.3 miljoen correcties binnen een half uur en mogen maar 10 duizend zijn per 24 uur ?? Dus vrijdag weer een monteur (overigens zeer sympathieke en deskundige persoon) die signaal kwam meten en maar alle aansluitingen VOOR het modem heeft vervangen. Signaal was toen wel beter maar snelheid komt nog niet boven de 38 MB terwijl het toch naar de 50 moet. Volgens een collega van de monteur heeft ziggo nog niet alle apparatuur in de centrales vervangen waardoor nog nioet overal de hoge snelheid gehaald wordt en is het nog wachten op de nieuwe firmware voor het modem ???? Ik weet niet meer wie ik nog moet geloven maar kan niet anders dan maar regelmatig de snelheid testen en de helpdesk te bellen.
     
  3. wood

    wood Forum Member

    Berichten:
    24
    Nog een staaltje Ziggo-logica:

    Ik bestel AIE-Extra. Duurt erg lang voor ik wat hoor/zie. Maar plots staat er een monteur op de stoep, met een modem. Uiterst aardige jongen, sluit modem aan, maar ik moet nog kabels trekken naar boven dus kan internet nog niet testen. TV en Tel werken keurig.
    Weekje later kabels getrokken, zie ik dat het het een Motorola modem is. Ik bellen, na de HD overtuigd te hebben dat dit modem de 50MB niet aan kan wordt afgesproken de monteur opnieuw te sturen. Komt langs met het Arris modem, sluit aan en alles werkt.

    Zelfde dag komt TNT met een enorme doos met de HDTV-decoder, router die ik besteld had, een aansluitset, en nog een rare doos. En wat zit er in die rare doos, juist, nog een Arris-modem. En de router is de verkeerde want het is een 54Mb en die heb ik nog een, een sweexje van 4 jaar oud. Die stond al te draaien op fullspeed. Haalt met gemak de 48 Mb.

    Dus zit ik met 2 Arris-modems, en een verkeerde router. Bel de helpdesk en er wordt mij verzekerd dat dit echt niet waar is. Ik zeg, ok, als jij het zegt dan is dat zo, want jij wordt geacht mij te helpen en niet ik jou. Dus dan hou ik hem maar, kan ik er nog iemand gelukkig mee maken.

    Ze zegt er nog bij: als het wel waar is moet je hem terugsturen.
    Ik zeg: als het wel waar is mag je hem komen halen, want dan is het jullie fout.

    Vraag me af hoeveel mensen 2 modems hebben. Het is logistiek een enorme bende bij Ziggo, die indruk krijg je. Alles werkt langs elkaar en niemand heeft overzicht.

    Ok, morgen grote doos scoren, Arris en router retour. ALs het waar is.:giveup:
     
  4. Renatus

    Renatus Forum Member

    Berichten:
    2.207
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Graag terugsturen, er zijn nog genoeg abonnees zonder een DOCSIS3 modem, zie het maar als het helpen van mede abonnees en niet als het oplossen van de fouten van Ziggo. :mrgreen:
     
  5. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    @Wood;
    Een sweex router van 4jaar oud die 48Mbit doorvoer snelheid haalt, en dat zelfs op max 54Mbit G-wireless....?

    Ik denk dat jij bedoelt dat je bij de eigenschappen van de wireless verbinding 48Mbit ziet staan? Zo ja, dan haal je dit never nooit in werkelijke doorvoer snelheid. Ik betwijfel ten zeerste of een Sweex router (van 4jaar oud) uberhaupt een doorvoer van WAN to LAN haalt van 50Mbit.....

    Zien is geloven, dus post eens een speedtest over die router via de wireless verbinding.
     
  6. wood

    wood Forum Member

    Berichten:
    24
    Nee, haha, ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Er zit wel een spriet op de router, maar ik gebruik hem alleen "wired". :oyeah:
    Ik koppel wat pc'tjes en een HarddiskRecorder HD24 aan mekaar en een synthesizer. Voor dat doel is hij goed genoeg. En op alle PC's haal ik 48/4, dus zijn WAN2LAN is dik in orde.

    Het is de LC00070, een routertje van 25 Euries. :thankyou:

    [​IMG][​IMG]

    http://www.kieskeurig.nl/draadloze_router/sweex/wireless_broadband_router_54_mbps/reviews/111167/
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 aug 2009
  7. wood

    wood Forum Member

    Berichten:
    24
    Nee, natuurlijk, doe het voor de community. Zou hem zo ook wel aan een van de wanhopige abonnees willen overhandigen, maar ik wil zeker zijn dat Ziggo hem niet bij mij in rekening brengt. Dus morgen gaat hij retour.:thumb up:
     
  8. fredgroes

    fredgroes Forum Member

    Berichten:
    196
    Gebied:
    fZiggo
    modems worden niet in rekening gebracht
     
  9. wood

    wood Forum Member

    Berichten:
    24
    Nee, officieel niet, maar we hebben het hier over Ziggo. En er is hier zo allemachtig veel fout gegaan. Ik wil het eerst zien voordat ik het geloof...:roll:
     
  10. egerards

    egerards Forum Member

    Berichten:
    41
    Hier postcode 5043 - Tilburg. Ik heb nog geen modem, brief of email ontvangen. Ik had wel uiterlijk afgelopen weekeinde iets verwacht, maar inmiddels is het me hier wel duidelijk geworden dat het nog even kan duren voordat het nieuwe modem zal arriveren.

    Ik ben benieuwd...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina