1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

alarmdoorschakeling meldkamer

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Robel, 28 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben nieuw op dit forum en heb niet kunnen achterhalen of mijn vraag al eerder is behandeld.

    Ik ben voornemens om over te stappen naar een alles in 1 pakket.
    Echter is onze woning voorzien van een alarminstallatie met een doorschakeling naar de meldkamer ( Varel ) middels een kpn lijn.
    Varel gaf aan dat de overstap naar telefonie via internet een technische aanpassing van ca. EUR 350,- vergt. Een andere optie zou zijn een kpn lijn in stand houden.

    Zijn er wellicht forumleden die hetzelfde probleem hebben (gehad) en zijn er wellicht nog meer opties?
     
  2. Check vooral even al eerste je verzekering. Heeft deze bepaalde eisen aan je doormelding?

    Het is mogelijk dat je de doormelding via IP doet. Dat is een redelijk kostbare uitbreiding. Voordeel is dat continu de verbinding gecheckt wordt. Valt deze uit door sabotage of netwerkuitval kan direct actie ondernomen worden.

    Uitbellen via het Ziggo modem werkt. Echter bij stroomuitval (sabotage, algemene wijkstoring of in huis storing) kan je alarm uiteraard niet meer uitbellen. Dit zou je kunnen ondervangen door een UPS. Echter bij een wijkstoring zal ook de wijkcentrale eruit liggen. Dus gaat dan de UPS niet meer op.

    Andere opties zijn:
    GSM doormelding nemen als back-up. Mocht de lijn uitvallen kan het alarm toch uitbellen.
    KPN lijn behouden en deze om laten zetten naar een bel-budget abonnement.
     
  3. Dank voor de reactie.
     
  4. ken iemand die in de alarm installatie it,
    en tegenwoordig zijn de meeste al via GSM.
    juist wegens stroom storingen of andere koper storinen.
     
  5. Ik zelf zit ook nog steeds in de beveiliging-installatie.
    Veel installaties, vooral hoog risico panden, gaan nog gewoon via de KPN (analoog of ISDN).
    Over IP komt ook steeds meer voor.
    Via GSM is al sinds het begin dé back-up voor de KPN lijn. Of op locaties waar geen KPN beschikbaar is of gewoonweg niet via KPN willen maar direct via GSM.

    Voorheen was via GSM een vrij dure oplossing. Apparatuur, abonnement en uitbelkosten. Nu middels de belbundels veel goedkoper.

    Echter moet goed per installatie bekeken worden wat de beste oplossing is. Anders wordt het een dure uitbreiding die mogelijk niet nodig was.
     
  6. Alarmcentrale

    Hallo,

    ik heb een alarmcentrale die is aangesloten bij Alert.
    het uitbellen via het kabelmodem van ZIGGO werkt maar wordt afgebroken voordat alle info is doorgegeven.
    Uitbellen via VOIP van XS4all ging tot op heden altijd probleemloos.
    Overstap naar ZIGGO geeft me nu een probleem.

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Hendrik:cry:
     
  7. Wat ik mij afvraag, even buiten betrouwbaarheid ed om, waarom en waarvoor rekent Varel 350 euro?

    Kan het zijn dat je nu ISDN hebt van KPN, en de installatie dus teruggebouwd moet gaan worden naar Analoog zodat het op het modem van Ziggo aangesloten kan worden?
     
  8. Ik denk dat Varel de kosten van de IPconvertor berekent
    Deze apparatuur is zeer prijzig, en zal niet "zomaar" geplaatst worden

    Hier wordt met IRIS en Aritech gewerkt, en soms wat spul van Musdo, en de gemiddelde prijs van die converters / kiezers is 250 / 400 euro
     
  9. Is je installatie een doehetzelf, of door een BORG gecertificeerd bedrijf aangelegd
    ( ik denk BORG installateur, maar je weet nooit )

    Indien de installateur bekend is, vraag hem dan eens om het protocol.
    SIA wil nog wel eens te langzaam doorzenden, waardoor de storing optreedt.
    Gebleken is dat contact-ID een 'sneller' protocol is, en vaak voor een oplossing kan zorgen

    Dat het VOIP van xs4all probleemloos was, heeft te maken met het gegeven dat XS4ALL niet echt 100% voip was, maar via convertors werkt

    Mijn alarmsysteem staat op onze PAC aangesloten, en ik heb 0% problemen met de doormelding & ziggo

    ( spartagek werkt pas zo'n 4 jaar in de meldkamer )
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina