1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Internet valt uit bij downloaden

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door dmvelzen, 27 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. dmvelzen

    dmvelzen New Member

    Berichten:
    3
    Hallo,

    Sinds de nieuwe snelheidsverhoging van Ziggo naar 50 Mbit p/s (met nieuw modem), heb ik problemen met het internet gekregen. Als ik een downloadprogramma aanzet, valt na 10minuten de verbinding met het internet weg. Ik kan ook niet meer met de router zelf verbinding maken (192.168.2.1 in mijn geval).
    Alle computers in mijn netwerk hebben dan geen verbinding meer met het internet. Momenteel is de oplossing een modem reset.
    Ik heb gelezen dat het probleem komt omdat het downloadprogramma teveel connecties maakt en daardoor het internet overbelast, waardoor deze uitvalt. Ik betwijfel echter of het probleem in de router zit, aangezien ik dit probleem pas sinds installatie van het nieuwe modem heb.
    De router is een SMC WBR14-N
    Modem: Arris Touchstone TM702B

    Zijn er meerdere mensen met dit probleem en/of weet iemand een oplossing hiervoor?

    Bvd,

    Daan
     
  2. mmarkk

    mmarkk Forum Member

    Berichten:
    22
    Volgens mij heb ik dit ook, maar dan met de Fritzbox 7170 router en Arris modem.
    Bij mij komt de verbinding weer terug na een aantal seconden.
    Niks te zien op de log van de router, ook niks op het modem.
    Ga binnenkort proberen met mijn nieuwe router, een SMC WGBR14-N
     
  3. riczz

    riczz Forum Member

    Berichten:
    16
    Hier ook hetzelfde probleem, het programma hoeft maar 3 minuut te draaien en internet door het hele huis ligt eruit.
    Daarna is die 10 seconden weg van het internet, en dan is er weer internet, dit herhaalt zich om de 5 - 15 minuut.
    Wat dus een vreselijke ergenis is.:mad:
    Dit is idd gebeurt sinds de snelheidsverhoging :cry:
    daarvoor had ik noooiitt problemen.
    Ik heb een Linksys WRT54G2. (draadloos dus)
    een paar punten kunnen het niet zijn in mijn geval:
    - De firmware (die is up-to-date)
    - Downloaden niet want hier had ik voor de verhoging ook geen problemen mee.
    - Het aantal connecties staat heeeeelll erg laag en nog valt die weg.:!:
    - De driver van netwerkkaart is up-to-date
    Dus blijft er weinig over wat er fout kan zijn.
    Ik snap er niks meer van.
    Je bent dus niet de enigste met dit probleem:?
     
  4. slayer

    slayer Forum Member

    Berichten:
    45
    Heeft iemand al geprobeerd de PC direct op het modem aan te sluiten (daarna even de modem resetten en de verbinding testen). Als dat namelijk wel werkt dan is de router toch het probleem.
     
  5. volkoren

    volkoren Forum Member

    Berichten:
    89
    Hogere snelheid -> router moet harder werken -> crash.

    Haal router er eens tussenuit of probeer 'n recenter type en ervaar het verschil.
     
  6. mmarkk

    mmarkk Forum Member

    Berichten:
    22
    Probleem lijkt opgelost hier met nieuwe router SMCWGBR14-N:cool:
     
  7. dmvelzen

    dmvelzen New Member

    Berichten:
    3
    Ik denk dat ik dus ook maar moet gaan upgraden. Als ik de laptop via LAN aansluit lijkt er geen probleem. Alleen via het draadloze netwerk kapt ie ermee. Probleem moet dus in de router liggen.. Zonde van het geld, want ik heb deze router pas voor 100eu gekocht.
     
  8. meermeer

    meermeer Forum Member

    Berichten:
    238
    Weet je het zeker? Ik had ook een paar dagen 'goed' interneet. Sinds gisterennacht en dus ook vandaag is het weer drama...(dus wel rechtstreeks aansluiten:))
     
  9. dmvelzen

    dmvelzen New Member

    Berichten:
    3
    Ja, ik heb prima verbinding als ik de laptop met de draad aansluit op het netwerk. Voorlopig kan ik daar wel mee leven, maar het is raar dat zo'n dure router opeens niet meer werkt met dit nieuwe modem. Ik hoorde dat er een firmware update komt voor het modem voor Ziggo komende week. Misschien dat die update iets aan het probleem verandert.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina