1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Verbindingsproblemen met draadloze linksys wrt54g

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door sietske!, 27 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. sietske!

    sietske! New Member

    Berichten:
    1
    Ik meld dit probleem met oplossing zodat wellicht anderen hier wat aan hebben.

    Ik had het volgende probleem:

    Ik heb de draadloze router wrt54g al een jaar en nooit problemen gehad. Na terugkomst van vakantie 2 weken geleden heb ik slechts ong. 10 min internet via de router en dan wordt de verbinding verbroken. Het netwerk komt met de melding 'er kan geen verbinding met de externe host dns-server (212.54.40.25).. Gepingd maar geen antwoord"
    Ik heb wel verbinding via vaste netwerkkabel.

    Dit is de oplossing die ik uiteindelijk van linksys heb gekregen:

    Uw provider registreert het zogenaamde MAC-adres van uw pc. Hiermee bepalen zij welk apparaat internet krijgt, en welk niet. U kunt deze controle omzeilen: Als u een werkende verbinding heeft op 1 pc, kan u het MAC-adres van deze pc in de router overnemen. Uw provider zal dan niet merken dat u een router heeft geplaatst.

    1) Verbind de nieuwe router direct met een kabel aan de pc die al Internet heeft. (Laat een eventuele kabel tussen onze router en uw modem voorlopig los. Ik begreep dit niet echt. Ik heb de router aangesloten zoals bij eerste ingebruikname, nl. de ethernetkabel naar de internetport van de router, en poort 1 van de router naar mijn laptop
    2) Log in op uw Linksys-apparaat via http://192.168.1.1
    Normaal laat u de gebruikersnaam leeg en kiest u bij het wachtwoord "admin". Ik heb gewoon met eigen gebruikernaam en password ingelogd
    In het geval u problemen heeft met inloggen reset u eerst de nieuwe router: steek een pen achter in het reset-gaatje totdat het powerlampje verkleurt of gaat knipperen.

    Na inloggen ziet u bovenin (setup) "Mac address clone". Klik dit aan.
    Klik daarna achtereenvolgens op "enable", "clone mac", en "save settings".
    Haal hierna uw router van de stroom, verbind deze met uw modem, en sluit de stroom weer aan. U zou nu online moeten zijn.

    Tevens kan ik u mededelen dat dit fenomeen zich enkel voordoet Bij het Casema netwerk, het betrefd geen hardwaredefect gezien bij andere providers de WRT54G correct functioneerd.
    Ik kan u mededelen dat uit coulance vanuit Linksys er contact opgenomen is met Casema om gezamelijk tot een oplossing te komen.
     
  2. Remko_LvB

    Remko_LvB Forum Member

    Berichten:
    6
    Thxs voor deze info. Zelf ook wat problemen met mijn linksys.
     
  3. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Kort samengevat. Als internet wireless niet meer werkte, dan werkte het via een kabel wel?

    Dan kan je de gehele mail van Linksys direct vergeten, als het internet wireless niet meer werkt, maar nog wel als je de pc met en kabel op de router aansluit, dan zit het probleem zeker niet in de verbinding, maar in de router (of het wireless deel ervan). In dat geval kletst Linksys een flink stuk uit hun nek.


    En Linksys loopt met hun info wel wat achter heb ik het idee :?

    1- Antwoord klopt niet, of beter klopt slechts deels. Ja het mac-adres word gebruikt/geregistreerd bij de uitgifte van een IP-adres. Aan de andere kant word hiermee niet voorkomen dat je bv een router mag aansluiten. Als je nl het modem reset krijg je ook direct met de router (zonder het clonen van het mac-adres) keurig weer een verbinding, mits alles correct staat ingesteld in de router.

    2- Kan je dus overslaan, is absoluut niet nodig.

    Ook dat het zich alleen op het Casema netwerk zou voordoen is onjuiste info. Zoek eens wat fora af van verschillende providers (UPC, KPN etc) en je zult zien dat deze problemen zich ook daar wel zullen voordoen.

    Daarnaast, ze hebben overleg met Casema? Casema bestaat niet meer, is het is ook al geruime tijd Ziggo. Ofwel Linksys heeft hun zaken niet op orde en sturen een email bericht wat slechts voor een klein deel juiste info bevat. Grootste deel is of achterhaald, of het is niet juist.

    Valt mij vies tegen van een bedrijf als Linksys.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 sep 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina