1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

storend lijntje film1 HD

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door aartstyle, 27 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste forum vrienden,

    Nadat de storing in februari van dit jaar met het lijntje op 1/3 van het beeldscherm gezien van onder was opgelost is deze weer terug. Je ziet het vooral bij de lopende aftiteling, of een camera die draait in verticale richting. Hier het topic van februari:

    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16184&highlight=lijn+film1


    Aangezien ik niet verwacht dat dit probleem nu ineens bij mij optreedt ga ik ervanuit dat dit probleem bij film1 zit. Destijds is dit gemeld door gebruiker tvdigitaal aan film1. Helaas is hij niet meer actief als ziggo medewerker hier. Wellicht kan iemand anders van de ziggo medewerkers contact opnemen met film1?

    alvast bedankt,
    aartstyle
     
  2. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.674
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer..
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Ik zag op het Chelloo/UPC forum dit bericht staan wat betreft Film1-HD:

    Film 1 HD: Vreemde rand onder in beeld
    Dat lijkt mij dus over hetzelfde probleem te gaan?
     
  3. Dat is zeer waarschijnlijk idd. De vorige keer werd het ook op het UPC forum gemeld. Ik weet alleen niet of het probleem al is opgelost. Heb vandaag nog niet gekeken.
     
  4. Lijntje is er nog steeds. Ligt zeker niet aan de TV. Net was de aftiteling van death defyingltacts en zelfs met de epg aan (beeld dus alleen nog linksboven te zien) was het lijntje nog waartenemen. Valt dit nou niemand anders hier op?
     
  5. Het was mij ook al opgevallen en het is (gisteravond) nog steeds niet opgelost. Het ligt inderdaad niet aan de tv, bij verschillende schermformaat instellingen staat het lijntje ergens anders.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 sep 2009
  6. Dit probleem zit bij Film1, we hebben dit gisterenmiddag ook weer gezien op de HD versie. Het is toen ook door ons gemeld bij Film1, de streep was daarna verdwenen alleen stond het beeld toen soms even kort still :cry:

    Oorzaak van dit probleem zat in een encoder bij het bedrijf dat de techniek verzorgt voor Film1(hd). Inmiddels gaat het sinds vannaochtend weer goed.
     
  7. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.674
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer..
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    En hoe staat het eigenlijk met dat andere "WSS lijnen probleem" bij dat bedrijf (DMC/ChelloMedia)?

    Deze kwestie speelt nu ook al jaren maar niemand wil er blijkbaar iets aan doen?
    De laatse discussie met Anoniem hierover liep ook al weer op niets uit vernam ik. :?
     
  8. Dat speelt inderdaad al een tijd, en zal voor de Film1 kanalen ook nog wel een tijd duren helaas. Ligt complexer dan alleen het blanken van een lijntje dus een oplossing hiervoor is er niet 123:sad:.

    m.b.t. NGC daar lijkt een oplossing in zicht te zijn voor het WSS lijn probleem, alleen wanneer dat zover is weet ik nog niet. Zodra er nieuws over is laat ik het weten.

    We hadden verder ook de WSS lijnen in beeld bij sommige clips op TV Oranje, dit is door deze programma aanbieder opgelost. Verder zie ik ze ook soms ook op "Het Gesprek" als ze van die BBC programma's uitzenden.
    Ook op Comedy Central zie ik ze net als in jullie screenshot soms, alleen waar die vandaan komen weet ik niet gaan we ook achteraan.

    Het probleem bij ons is dat we geen zenders her-encoderen en ze dus in tegenstelling tot sommige andere signaal aanbieders niet zelf kunnen weghalen en afhankelijk zijn van de programma aanbieders hiervoor.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 sep 2009
  9. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.674
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer..
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Dus blijkbaar zitten ze daar bij Chellomedia/DMC nog met verouderde apparatuur te werken? :?
    Voor mij is het echt onvoorstelbaar dat een mediabedrijf in 2009 geen fatsoenlijk signaal zonder WSS in beeld kan afleveren.
    Het lijkt mij meer een kwestie te zijn van "willen" inplaats van "kunnen".
    Ook de reacties van Anoniem wat betreft deze kwestie zijn tekenend.....

    Sat4all.com: [DM800HD] Datalijnen zichtbaar in beeld
    Achteraf zenders hercoderen alleen om het WSS signaal te "blanken" om van het "gezeur" af te zijn lijkt mij inderdaad ook zeer ongewenst wat betreft de beeldkwaliteit.
     
  10. Precies, neemt niet weg dat ik het met jullie eens ben dat die WSS lijn niet zichtbaar mag zijn. We gaan er dan ook voor om dit opgelost te krijgen!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina