1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen internetverbinding na enkele uren

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Sittard1969, 27 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Met name die tracert bewijst dat je DNS en je internet het zelfs tijdens je blackout blijft doen. Die tracert lukt het namelijk een aantal namen op te lossen, en een aantal tussenstations buiten je eigen netwerk te benaderen.

    Het lijkt er steeds sterker (ook al omdat de laptop van je zoon dit niet heeft) op dat het hele probleem exclusief in je eigen computer zit. En dan denk je al snel aan virussen, spyware, malware, rootkists en dergelijke ellende.

    Je zult dus allereerst je PC volledig moeten scannen op ellende, en houdt er daarbij rekening mee dat je standaard beveiligingen uitgeschakeld zijn en alleen maar lijken te werken.

    Mees de Roo
     
  2. Helaas schiet mijn technische kennis tekort wat betreft Internetaansluitingen en mogelijke redenen dát de verbinding wegvalt. Toch wil ik hier een mogelijke oorzaak plaatsen waar ik zelf een maand last van heb gehad.

    Bij de telefonische helpdesk bleek dat ik bovengemiddeld veel last had van time-outs (wat dat ook moge betekenen, misschien dat iemand anders dat uit kan leggen). Ongeveer 4 á 5 uur per dag heb ik hierdoor zonder Internet en telefonie gezeten. Het heeft wat (een beetje zwakjes uitgedrukt) moeite gekost, maar na een maand is er iemand van de technische ondersteuning langsgeweest.

    Het bleek dat er een half miljoen aan "uncorrectable codewords" opgeslagen waren in een buffer, waardoor er steeds langdurig uitval was van Internet. De aansluiting werd opnieuw aangesloten (hij was door Ziggo geïnstalleerd) en ook buiten in de wijkcentrale (ongeveer 10 meter bij mij vandaan, dus ik heb het kunnen zien) is de aansluiting vervangen.

    Ik heb geen idee hoe vaak dit voor komt en of het hierbij de reden van uitval is, maar het zou misschien wel goed zijn dat hier naar gekeken werd.


    Succes!

    Sweetlikehoney
     
  3. Bij gerepareerde kabel-hardware, zou dit probleem weg moeten zijn (aangenomen dat modem en router opnieuw opgestart zijn).
    Wel kun je je modem uitlezen en signaalwaarden, signal to noise ratio en (un) correctable codewords uitlezen om er zeker van te zijn dat dit probleem werkelijk verder is opgelost.

    Maar wat doe je en heb je gedaan om er zeker van te zijn dat je PC probleem niet aan virussen, spyware, malware, rootkists en dergelijke ellende ligt?

    Denk daar niet te licht over. We hebben hier al eerder een geval gehad van iemand die er van overtuigd was dat het aan zijn router lag, vervolgens een nieuwe router kocht, terwijl uiteindelijk alleen (?) zijn PC geïnfecteerd bleek.

    Mees de Roo
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina