1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen internetverbinding na enkele uren

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Sittard1969, 27 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dagelijks heb ik het probleem dat na een paar uurtjes (3 a 4 uur) mijn internetverbinding eruit vliegt. Ik moet dan iedere keer mijn PC opnieuw opstarten om weer een internetverbinding te krijgen.:evil:

    Vorig jaar augustus hebben wij ons telefoonabonnement opgezegd van @Home. Ten tijde dat ik telefonie heb aangevraagd heb ik ook een ander kabelmodem gekregen. Moet ik nu wellicht ook weer een ander kabelmodem krijgen omdat ik nu geen telefonie meer heb ?

    Sinds enkele weken heb ik ook een router voor draadloos internet, dat werkt allemaal prima, ik blijf echter nog steeds na enkele uren de internetverbinding verliezen. Wanneer ik mijn PC dan opnieuw opstart is het probleem weer verholpen.

    Zowel de router (Sitecom) als het kabelmodem (Arris) hangen in de meterkast.

    Ik heb het idee dat het een DNS-probleem is maar dat weet ik niet zeker.
     
  2. Wanneer alleen de (draadloze?) PC opnieuw opgestart moet worden en het modem en de router in het geheel niet, is er geen Ziggo verbindings-probleem.

    Er is dan een (draadloos?) verbindings-probleem tussen PC en router. Dit kunnen diverse dingen zijn.
    B.v. DHCP lease verloopt en renewed niet goed, (Wireless?) ethernetadapter bezuinigt energie maar komt niet goed terug, enz enz.

    We meer dingen weten om dit precies te kunnen vertellen. Hoe is de preciese router/PC verbinding; wanneer je (met rechts) op het icoontje van die verbinding klikt zie je dat een optie "Repair" of "Repareren"; helpt het wanneer je daar op drukt, en zo niet wat is dan de melding?

    Mees de Roo
     
  3. Ik had het probleem ook al voordat ik ben overgestapt op draadloos internet, het ligt dus niet aan de draadloze verbinding. Volgens mij doet het probleem zich al ongeveer een jaar voor.

    Ik maak gebruik van Windows Vista. Het repareren van de verbindingen heb ik ook al meerdere malen geprobeerd, echter zonder resultaat. Wanneer ik de verbinding met internet proberen te repareren, krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden (weet even niet de exacte melding).
     
  4. Ik zou toch wel erg graag weten of het bedraad ook voorkomt. Uit je verhaal begrijp ik dat je vroeger een andere router/geen router gebruikte toen je bedraad werkte. En hoe weet je of dat "hetzelfde" was; zou je dat willen proberen?
    Kan je proberen uit te vinden of het verliezen van je verbinding te maken heeft met power-save functies? Heb je wel eens een paar uur achterelkaar zitten internetten en viel je verbinding dan ook weg?

    Mees de Roo
     
  5. Tot voor 2 weken had ik bedraad internet op mijn PC. Het probleem doet zich ook voor als ik actief aan het internetten ben, ik kan me dus niet voorstellen dat het iets te maken heeft met een eventuele power-save functie.
     
  6. Dus het probleem doet zich voor bij bedraad en bij wireless internet?
    Het probleem doet zich voor met nieuwe router en... (oude router (=) / geen router)?
    Het probleem doet zich voor tijdens actief internet gebruik en bij een aansluiting in ruste?

    Wanneer het probleem zich voordoet kan je niet meer internetten.
    Je kunt dus niet meer naar http://www.ziggo.nl/ ?
    Kun je ook niet meer naar http://213.51.129.54/ ?
    En kun je nog mail ophalen en verzenden?

    Wat zegt het statusvenster van je internet-verbinding?
    Blijven de verzonden/ontvangen pakket tellers oplopen?
    En bij geavanceerde status?
    Wat zegt die van ip-adres/netmask/gateway/dns-servers?

    Mees de Roo
     
  7. Hallo Mees,

    Zojuist viel de verbinding ook weer uit (na 2 uur al....) en heb ik enkele schermprints gemaakt waar je mogelijk iets aan hebt. Je kunt de schermprints downloaden via http://www.encaustic-paintings.nl/download/Schermprints.zip.

    IP-adres/netmask/gateway/dns-servers staat allemaal op automatisch trouwens, hier heb ik geen adressen ingevoerd.

    De inkomende en uitgaande pakketjes bleven nog licht oplopen. Ik kon de website http://www.ziggo.nl/ niet meer openen. Het IP-adres heb ik niet kunnen testen omdat ik vergeten was om dit vantevoren op te schrijven. Ik zie nu dat je dan op de pagina van Ziggo uitkomt.

    De mail werkt ook niet meer wanneer de verbinding eruit vliegt.

    Wat ik trouwens ook vreemd vind is dat ik de instellingen van mijn router niet kan bekijken op het adres 192.168.0.1. Wanneer ik dit via de laptop van mijn zoon doe, lukt dit wel. Deze laptop heeft hij pas 2 weken en bij mijn weten heeft hij ook nog nooit het probleem gehad dat de netwerkverbinding ermee ophield. Hij zit echter ook nog niet zo vaak aan de laptop. Momenteel is hij op vakantie en heeft zijn laptop mee.

    Wellicht heeft een en ander wel met elkaar te maken.

    De volgende keer als de verbinding eruit ligt, zal ik proberen of ik het IP-adres van Ziggo kan pingen.

    Wanneer je nog meer gegevens nodig hebt, dan hoor ik het wel.

    Groeten,

    Frank
     
  8. Probeer volgende keer echt dat 2e http-adres (met dat nummer) exact zo als het daar staat te hanteren. Je schermmessages lijken namelijk op een DNS probleem te duiden.

    Mees de Roo
     
  9. Ik zal het de eerstvolgende keer uitproberen !!

    In mijn eerste bericht gaf ik zelf ook al aan dat ik vermoedde dat het een DNS-probleem was. Mijn vermoeden is dus bevestigd.

    Kun je me al aangeven wat eventueel de oplossing zou zijn als het inderdaad een DNS-probleem is ?
     
  10. Zojuist lag mijn verbinding er weer uit en heb ik enkele zaken uitgeprobeerd en ook enkele schermprints hiervan gemaakt.

    Nadat de verbinding eruit lag heb ik geprobeerd om in mijn browser het adres http://213.51.129.54 te openen, dit lukte echter niet. Daarna heb ik een route print uitgevoerd en een tracert 213.51.129.54. Ook heb ik geprobeerd het adres 213.51.129.54 te pingen, hier kreeg ik echter een time-out. Hier heb ik overal een schermprint van bijgevoegd.

    Ook heb ik een schermprint van mijn geavanceerde netwerkinstellingen bijgevoegd.

    De schermprints kun je vinden op:
    http://www.encaustic-paintings.nl/download/Schermprints2.zip
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina