1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

VPN server / Firewall

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door melisseus, 27 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Goedenmiddag,

    Hopelijk heeft iemand een oplossing voor mijn probleem.
    Ik heb een draadloos netwerk geinstalleerd ( Sitecom WL-342 ). Wat betreft 2 privé pc's gaat dit allemaal prima.
    Nu heb ik ook een zakelijke laptop en hiervoor moet ik eerst verbinding maken met AT&T Global Network Client (VPN Server). Bij het tot stand proberen te brengen van de verbinding krijg ik de volgende foutmelding ;

    "Error. The connection timed out waiting for the VPN Server to respond. This can occur if your computer is behind a firewall that does not permit UDP or IPSec traffic"

    Hopelijk heeft iemand een oplossing. Alvast dank.

    Menno
     
  2. Meestal moet je voor een VPN verbinding een aantal instellingen in je router doen met portforwarding. Ook niet alle routers geven VPN goed door. Ik denk dat je eerst eens bij de IT-afdeling van je zakelijke laptop moet vragen welke poorten je eventueel moet forwarden in je router en dat instellen.
     
  3. Probeer dit eens:

    C:\Program Files\AT&T Global Network

    In custom.ini
    [BlueMoon]
    AllowNatThroughFireWall=True

    Of kijk in de vpnclient of er een optie is om Nat transparency mode in te schakelen.​
     
  4. Ik gok dat AT&T geen gebruik maakt van PPTP voor VPN maar iets van Cisco VPN setup en dat dit niet relevant is, maar, toch:

    VPN Passthrough in je router/NAT-device aanzetten, ook bekend als protocol 47/GRE (protocol 47, niet poort 47).
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina