1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Humax maar nog geen smartcard

Discussie in 'Humax iHDR5050-C (HD-PVR)' gestart door Spongebob, 26 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Spongebob

    Spongebob Forum Member

    Berichten:
    13
    Dag allemaal,

    Twee dagen geleden (bij Foka) de Humax besteld en gelijktijdig bij Ziggo een smartcard. De Humax is al binnen maar de smartcard nog niet.

    Nu heb ik de Humax toch maar aangesloten. Hij vindt alle zenders maar ik kan alleen Ned. 1 en het etalagekanaal zien. Bij alle andere kanalen krijg ik de melding: "E04-4 Voer de smartcard in".

    Heeft iemand enig idee of ik hier nog wat mee kan doen of moet ik maar gewoon op de smartcard wachten?

    Grt,
    Bob
     
  2. Sjaool

    Sjaool Forum Member

    Berichten:
    2.869
    Gewoon wachten op je smartcard en dan komt alles goed. ;)

    Het klopt dat je zonder smartcard alleen maar Ned. 1 en het etalagekanaal kunt ontvangen.

    Al met al denk ik dat je de smartcard beter in de winkel had kunnen halen dat is namelijk een stuk sneller en net zo duur.
     
  3. daxy

    daxy Forum Member

    Berichten:
    286
    Kijk eens of je de order van de smartcard kan annuleren en ga even langs een electronica zaak in de buurt (Expert, BCC, It's, etc). Als je kunt annuleren dan heb je vanavond al "echte" TV :)
     
  4. Spongebob

    Spongebob Forum Member

    Berichten:
    13
    Goeie tip! Heb de order geannuleerd (ging verbazingwekkend makkelijk bij Ziggo) en een smartcard bij de winkel op de hoek gehaald.

    Nu maar afwachten of ze de geannuleerde order goed verwerken en niet dubbel incasseren.
     
  5. Sjaool

    Sjaool Forum Member

    Berichten:
    2.869
    Klein beetje vertrouwen houden in Ziggo.
    Ze doen niet alles verkeerd. ;)
     
  6. Spongebob

    Spongebob Forum Member

    Berichten:
    13
    Oh zeker niet, maar er kan nog een hoop verbeterd worden. Heb je even?


    1. Bv. hun website. Ik ben niet echt stom op het internetgebied maar ik heb daar toch heel lang moeten puzzelen om er achter te komen wat ze nou met hun pakketten bedoelen en hoe ze eruit zien. Even simpel een smartcardje bestellen is er niet bij. Het liefst verkopen ze je het mét decoder (hoe die er verder uit ziet mag Joost weten) en het allerliefst een 3 in 1 product. Erg vermoeiend...
    2. Ook het samenstellen van de zenderpakketten is niet echt duidelijk en overzichtelijk. Je hebt steeds het gevoel: is het niet teveel of mis ik juist iets..? Zitten de HD zenders nou standaard in het digitale pakket of moet ik ze er apart bij nemen? Wat krijg ik nou precies? Etc. etc.
    3. Bij het instellen van mijn decoder moest ik een frequentiecode en netwerk ID opgeven, probeer dat maar eens te vinden op hun site.
    4. Daarnaast vind ik het een beetje sneu dat je zonder smartcard alleen Ned1 en het etalagekanaal krijgt. Ik denk dan: wat maakt het nou uit? Al die zenders krijg ik nu al gewoon binnen over de coax. Maar als ik er een decoder tussen zet wordt het opeens geblokkeerd.
    5. Als ik inlog op Mijn.Ziggo en een bestelling plaats, dan moet ik alsnog weer mijn NAW gegevens opgeven, inc. klantnummer. Dan kan toch handiger?
    Nou ja en nog wat andere puntjes maar ik hou er mee op, anders begint het op een wishlist te lijken.

    Als het beeld straks maar goed is.. :applause:
     
  7. Sjaool

    Sjaool Forum Member

    Berichten:
    2.869
    Je hebt gelijk.
    Maar het ging er om of Ziggo het wel goed uit zou voeren.
    Gelukkig gaat dat in de meeste gevallen dus gewoon goed.

    De website kan zeker een heel stuk klantvriendelijker maar dat staat hier dus verder los van.

    Je kan altijd nog lid worden van het klantenpanel alleen hebben ze volgens mij de boel nog niet zo op orde om daar ook goed gebruik van te maken.

    Ooit..... ;)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina