1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Problemen HDMI samsung dcb-h380r

Discussie in 'Samsung DCB-H380 (HDTV)' gestart door Christa, 26 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. ArChie

    ArChie Forum Member

    Berichten:
    5.241
    Als de problematiek van de DCB-H360R toen alleen was terug te voeren op Philips TV's, dan was Samsung destijds niet gekomen met een hardware revisie van de DCB-H360R na de Kassa TV uitzending. Er waren toen veel problemen met allerlei merken TV's waaronder ook Samsung waarbij die van Philips misschien meer opvielen omdat Philips relatief veel verkocht wordt in Nederland. Bij HDMI en HDCP is de timing van het in stand houden van een beveiligde verbinding de grootste bron van problemen. Als die timing niet (meer) klopt dan moet dat als gerommel met de beveiligde verbinding worden beschouwd. Het kan daarom best zo zijn dat Philips zich exact houdt aan de vastgelegde timing toleranties in de specificaties, terwijl andere merken misschien wat toleranter zijn als DCB-H360R het af en toe wat te druk heeft om die beveiligde verbinding in stand te houden. Dan ontstaat al snel de indruk dat het probleem in de Philips TV's zit, terwijl het toch het HDMI bron apparaat is die zich niet aan de specificaties houdt.

    Dit soort zaken zijn niet op trial and error basis te achterhalen door de DCB-H380R met een verzameling verschillende TV's uit te proberen en dan de TV's aan te wijzen als probleem gevallen waarbij de ontvanger niet goed werkt omdat de ontvanger toevallig met een iets groter verzameling TV's wel wil samenwerken. De enige manier om te achterhalen of het probleem niet in de ontvanger zit is het de ontvanger te laten keuren in één van de "Authorized Test Center (ATC)". Als via het keuringsrapport blijkt dat de DCB-H360R voldoet aan alle eisen, dan kunnen zij eenvoudig het probleem bij Philips neerleggen.
     
  2. Pio

    Pio Forum Member

    Berichten:
    1.276
    Eens.
    Omdat ik nooit problemen heb gehad is me inderdaad de revisie van Samsung ontschoten. Ik heb tot voor kort gedacht dat het alleen maar met de HDMI aansluiting zelf te maken had.
    Maar is het niet zo dat als je het HDMI logo voert het apparaat ook getest moet zijn?
     
  3. ArChie

    ArChie Forum Member

    Berichten:
    5.241
    Nee, als een fabrikant eerder al eens een apparaat met HDMI aansluting heeft laten keuren dat in dezelfde groep valt dan is dat niet meer nodig omdat de HDMI organisatie er dan op vertrouwd dat de fabrikant dezelfde techniek en componenten gebruikt voor alle apparatuur in die groep. Volgens mij vallen de digitale ontvangers in dezelfde groep als DVD spelers met een HDMI aansluiting dus denk ik niet dat de ontvangers getest zijn. Ziggo zou natuurlijk kunnen eisen dat de fabrikanten voor Ziggo "certificering" toch hun ontvanger laten keuren door een HDMI ATC, maar dat doen ze niet waardoor je van die toestanden krijgt waarbij iedereen naar anderen wijst als het (weer) misgaat.
     
  4. arjanb83

    arjanb83 Forum Member

    Berichten:
    5
    Ik heb dezelfde ervaring met mijn Pioneer televisie (KRP 500). Iedere dag dien ik de stekker opnieuw in het stopcontact te doen. Dit probleem heb ik ook als ik overschakel naar een ander HDMI kanaal op mijn tv om bijvoorbeeld een dvd te kijken.
     
  5. Eduard08

    Eduard08 Forum Member

    Berichten:
    3.372
    Kan dit met een update worden opgelost of is het een hardwareprobleem?
     
  6. arjanb83

    arjanb83 Forum Member

    Berichten:
    5
    Het probleem is nog niet opgelost. de samsung ontvanger geeft ook niet de optie aan dat er een update beschikbaar is.

    Betere bekabeling en omweg via mijn pioneer versterker met hdmi helpt ook niet, dus het lijkt aan de hardware te liggen.
     
  7. Eduard08

    Eduard08 Forum Member

    Berichten:
    3.372
    Dat was ook niet mijn vraag. Mijn vraag was, of dit met een update op te lossen is.
    Je conclusie dat het dus aan de hardware moet liggen, is m.i. niet logisch.
     
  8. hmolen

    hmolen Forum Member

    Berichten:
    405
    Is, terug naar de winkel en voor een Humax omruilen een optie misschien?
    H.
     
  9. Eduard08

    Eduard08 Forum Member

    Berichten:
    3.372
    Nee, want ik wilde gewoon een antwoord op mijn vragen.:cry::sad:
     
  10. arjanb83

    arjanb83 Forum Member

    Berichten:
    5
    Over welke update heb je het dan? geen firmware van tv/decoder?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina