1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Update aangaande certificering Philips

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door RogerSch, 25 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het zal gewoon nog een heel lang verhaal worden, beide partijen geven elkaar lekker de schuld en kunnen beide geen enkele indicatie geven hoe lang dit gaat duren. Ik ga het opgeven en toch maar eens digitenne proberen. :giveup:
     
  2. Als je zegt dat je hebt vastgesteld dat Philips TV's een authenticatie fout geven met de CI+ module, dan is dat misschien feitelijk juist, maar je suggereert heel sterk dat de fout bij Philips ligt.
    Nu blijkt dat Ziggo een verkeerd signaal uitzendt, want de introductie is nog niet gestart.
     
  3. De authenticatie heeft in principe niets met het signaal te maken. Dezelfde modules functioneren wel in de test samples van Philips, in de certified LG's, in de certified Sony iDTV's en in de certified Samsung iDTV's, dus de conclusie is niet zo moeilijk. Maar goed ieder mag zijn eigen conclusie trekken. Deze discussie voegt daar kennelijk niets aan toe.
     
  4. Geachte Ziggo,

    Ik volg de CI+/Philips-soap al enige tijd en steeds meer en meer bekruipt mij het gevoel dat één van de sollicitatie-eisen om hoge pief bij Ziggo te mogen worden is dat men vroeger op school dagelijks gepest werd, zodat men er nu extra op is gebrand om klantje te kunnen pesten. Natuurlijk is dit maar een rare hersenkronkel van mij want ik kan mij niet voorstellen dat een bedrijf als Ziggo, wat uiteraard klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan, zich met dit soort guerrilla-activiteiten inlaat.

    Dus bij deze mijn vraag en tevens de kans om mijn ongelijk te bewijzen. Wat gaan jullie doen voor Philips + AlphaCrypt-gebruikers (er vanuit gaande dat deze soap dan nog niet tot een goed einde is gebracht) als er voldoende CI+ CAM's in omloop zijn? De AlphaCrypts gaan dan op zwart en kunnen wij, als klant van Ziggo, niet meer kijken waarvoor wij elke maand netjes betalen (iets wat overigens nu nog wel prima lukt).

    Alle pessimisten hier zullen wel verwachten dat Ziggo iets zegt in de trant van "pech gehad" (Dhr. Vos anyone?) maar Ziggo kennende komen jullie wél met een zeer klantvriendelijke tegemoetkoming...

    Enlighten me! :pompom:
     
  5. Ik heb zojuist een PFL9604H besteld met het idee dat de certificatie van de CI+ CAM nog een paar kleine stapjes weg was, maar hieruit lijkt het wel dat de testsamples die Philips ter certificering heeft aangeboden niet identiek zijn met de productie TV's die inmiddels bij de klanten thuis staat. Even voor mijn gemoedsrust: ik neem aan dat een firmware upgrade straks voldoende zal zijn om weer op het juiste niveau te komen.

    Groeten,

    Gerard
     
  6. Ik vrees dat die conclusie voorbarig is. Op pagina 1 van dit draadje heeft anoniem aangegevem: "De verkochte modellen functioneren dus niet met de nieuwe CAM's". Ik heb daar op gereageerd met de opmerking dat ik dan maar analoog blijf kijken en daar is verder niet meer op gereageerd. Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen....
     
  7. We moeten wel onze eigen conclusie trekken, omdat er niet transparant met ons gecommuniceerd wordt.

    Ziggo zegt dat het aan Philips ligt, en Philips zegt dat het aan Ziggo ligt. Wie heeft er nu gelijk ?

    Tuurlijk waarderen wij het dat jij tijd in deze forums steekt, maar ik heb liever geen informatie als halve informatie.

    Misschien gewoon handing als je de volgende zaken vermeld:
    Welke issues zijn er en in welke termijn worden deze opgelost (door Ziggo en/of Philips).

    Duidelijkheid en eerlijkheid, meer vragen wij als consument niet !
     
  8. Ziggo en Philips

    Ik stel me zo voor dat de medewerkers van Ziggo en Philips op de maandagmorgen eerst deze site openen. Dat kunnen ze er zeker weer een week tegenaan. Want die lachen zich een ongeluk met alle verhalen die hier geschreven worden, zogenaamd onder de noemer van deskundigheid (Anoniem).
    Zo communiceert toch geen enkel bedrijf.
    De echte informatie is op de officiele sites van Philips en Ziggo te halen. En het lijkt me dat ze op onjuiste informatie die daar meegedeeld wordt aan te spreken zijn. Maar toch niet op of via dit forum.
     
  9. Zojuist toch maar weer eens dit onderwerp aangehaald bij een chat met een supportmedewerker van Philips. Uitkomst is weer erg bijzonder.

    We wachten het verder af... (ben benieuwd naar de reactie van Anoniem op dit bericht)
     
  10. Ik had je oorspronkelijke opmerking als zijnde over de Philips toestellen gelezen, maar ik zie nu dat het ook over Sony toestellen zou kunnen gaan, die nog niet goed werken in regio West. En dat is dan wel en signaal-kwestie.
    Mijn excuses :giveup:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina