1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Update aangaande certificering Philips

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door RogerSch, 25 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Lammersh

    Lammersh Forum Member

    Berichten:
    106
    Ik denk dat Philips de enige is die weerstand heeft geboden aan de werkwijze van Ziggo. De overige merken lopen als schoothondjes achter Ziggo aan en denken niet aan de klant maar aan hun eigen omzet.
    Philips gaat / moet nu wel actie ondernemen omdat ander hun goede naam er aan gaat.
     
  2. Henk2304

    Henk2304 Forum Member

    Berichten:
    532
    Maar dat gaat dan toch eerst wel weer eens zes weken duren (en hoelang daarna nog, we hebben al zovaak een termijn gehoord die niet is waargemaakt). Zegt het spreekwoord niet dat van uitstel afstel komt? Want dan is er ook nog het al weer enige weken oude gerucht ergens op dit forum dat het met al verkochte toestellen sowieso niet meer goed gaat komen.
     
  3. Curioso

    Curioso Forum Member

    Berichten:
    126
    Ik denk dat Philips de zaak gewoon onderschat heeft, en nu pas in een veel te laat stadium tegen allerlei problemen oploopt.
    Zie de Ziggo stickers op hun TV's, ze lopen maar al te graag als schoothondje achter Ziggo aan.
    En vergeet niet dat ze zelf samen met Panasonic, Samsung en Sony in de CI+ club zitten, Ziggo zit daar nog niet eens in.
    Samsung verdient trouwens ook geen schoonheidsprijs doordat ze pas op een laat moment hebben besloten de 2009 serie TV's met CI+ uit te rusten, en nu met twee series zitten, met Ci-slot en met CI+ slot.
    Sony heeft het goed voor elkaar, en Panasonic heeft nog niks, pas de 2010 modellen.
     
  4. Lammersh

    Lammersh Forum Member

    Berichten:
    106
    Ik denk dat het wel snel goed komt. Mijn TV werk al vanaf de installatie storingsvrij, voor mij is er nog maar een probleempje en dat is TT en daar is nu nog wel mee te leven.
    Laten we wel hopen dat Philips nu echt iets gaat doen voor zijn gedupeerde klanten, een paar regeltjes software schrijven kan toch niet zo moeilijk zijn.
     
  5. double0dennis

    double0dennis Forum Member

    Berichten:
    214
    Dat kon nog wel eens tegenvallen. Als je ziet dat de firmware van hedendaagse tv's tientallen megabytes groot is deze dagen dan kan ik je vertellen dat er aardig wat regeltjes code in zitten.

    Het vervelende is dat het iets meer werk is dan gewoon een paar regeltjes code kloppen. Een snelle hack is zo gemaakt maar als je niet uitkijkt treden er allerlei ongewenste bijwerkingen op. (Het zijn net medicijnen die patches :))

    Dus nadat die paar regeltjes geklopt zijn, dan moet die hele firmware intern bij Philips door een uitgebreid testtraject heen om te controleren of er niet ineens allerlei gekke dingen gebeuren. Het kan dus even duren voor die nieuwe release beschikbaar is. Eigenlijk is dat maar goed ook want elke dag een nieuwe release met nog wat extra snelle hacks is ook niet iets om vrolijk van te worden.
     
  6. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Die interpretatie van jou lijkt me niet te kloppen, aangezien hetgeen niet werken van Philips over basisfunctionaliteit gaat, namelijk het niet goed herkennen van het certificaat. Het niet werken heeft niets met eventuele extra features te maken.
     
  7. john61

    john61 Forum Member

    Berichten:
    179
    ik las het volgende op de site van ziggo bij persbericht het volgende

    NB: Ziggo en Philips werken gezamelijk aan de certificering van de Philips CI+ TV sets. Op dit moment zijn deze sets alleen CI+ gecertificeerd, maar nog niet door Ziggo gecertificeerd.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 sep 2009
  8. FriendlyGhost

    FriendlyGhost Forum Member

    Berichten:
    39
    Dat is dan een gezamelijke uitspraak van Philips en ZIGGO. In de mail die ik van Philips kreeg stond exact hetzelfde.
     
  9. JoostBoZ

    JoostBoZ Forum Member

    Berichten:
    80
    Ik heb er toch maar weer eens een chatsessie aan gewaagd met een Philips medewerker.

    Welkom bij Philips Chat, u chat met xxx. Hoe kan ik u helpen?
    Bezoeker: Goedemiddag
    XXX: Goedemiddag
    Bezoeker: Ik heb een korte vraag: ik heb een CI+ CAM van Ziggo aangeschaft. Helaas werkt deze niet op mijn nieuwe Philips TV (een 42PFL8654H/12). Ik heb op internet gelezen dat dit een bekend probleem is en dat hiervoor door Philips een software update voor ontwikkeld wordt. Kunt u aangeven of dit inderdaad zo is? En zo ja, wanneer ik deze update kan downloaden.
    XXX: Deze tv is CI+ gecertificeerd door Philips en nog niet ZIGGO gecertificeerd, wanneer dit wel het geval is dat is nog niet bekend.
    Bezoeker: Oke, ik snap dat hij nog niet door Ziggo is gecertificeerd want de CI+ CAM doet het simpelweg in mijn tv (nog) niet. Waarom is mijn tv dan wel CI+ gecertificeerd?
    XXX: De tv zelf is geschikt voor CI+ en Philips is samen met ZIGGO bezig om te zorgen dat hij ook geschikt is voor ZIGGO.
    Bezoeker: Ok, duidelijk. En daarvoor komt dus die software uit?
    XXX: Dat is niet bekend of dit door middel van een update zal zijn of daar aanpassingen bij ZIGGO
    Bezoeker: Dan heb ik nog een laatste vraag: Is er enig zicht op de doorlooptijd van het oplossen van dit probleem?
    XXX: Hier is nog niets bekend over wanneer dit helemaal opgelost is.
    Bezoeker: Dan wacht ik het rustig af. Bedankt voor uw uitleg in ieder geval.
    XXX: Graag gedaan en een fijne dag
    Bezoeker: Fijne dag

    Lijkt er nu toch echt op dat Ziggo en Philips een gezamelijk statement aan het uitbrengen zijn en dat de doorlooptijd nog wel een een paar weken (misschien wel maanden) zal beslaan.

    Overigens opvallend dat hier dus de optie wordt opgelaten dat er een oplossing wordt bedacht waarbij er wijzigingen doorgevoerd gaan worden aan de kant van Ziggo ("Dat is niet bekend of dit door middel van een update zal zijn of daar aanpassingen bij ZIGGO").
     
  10. FriendlyGhost

    FriendlyGhost Forum Member

    Berichten:
    39
    Dat er mogelijk aanpassingen bij ZIGGO komen, is weer een Philips-verhaal. Anoniem heeft duidelijk aangegeven dat de wijzigingen van Philips moeten komen. Philips geeft wel duidelijk aan dat de toestellen CI+ gecertificeerd zijn maar nog niet Ziggo gecertificeerd, waarmee ze naar mijn gevoel aangeven dat er een duidelijk verschil is tussen CI+ en Ziggo gecertificeerd. Om mijn vraag wat de verschillen zijn tussen CI+ en Ziggo geeft men geen inhoudelijk antwoord, enkel dat men in overleg is.We wachten maar weer af.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina