1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Update aangaande certificering Philips

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door RogerSch, 25 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Daar ben ik er zelf één van :). Achterop de TV zit een stikker waarop staat dat het werkt met Ziggo. Tevens zit er CI+ op. Lijkt mij genoeg vooronderzoek en dat het nu niet werkt maar uiteindelijk wel zal werken lijkt mij duidelijk.
     
  2. Vindt ik ook, zeker als de verwachting geschapen wordt dat het er wel in zit. Gewoon dwingen het aan te passen, die handigen daar bij Philips :oyeah:

    Ik denk dat eenieder die zelf kinderen heeft begrijpt dat het ene kind van 10 niet hetzelfde is als het ander voor wat betreft wat het aan kan of mag zien. Dat bepaal IK , als ouder.

    En natuurlijk wil ik zelf niet verveeld worden met onnodige pincode's als ze in bed liggen :no:

    Overiges Anoniem, erg fijn dat jij bereid bent om hier regelmatig te posten om mensen ergens antwoord op te geven, ook al zijn ze het ergens niet mee eens.
     

  3. Ik denk ook dat alles goed komt. Gelukkig werkt de CI+ met de 37PFL9604H bij mij wel voor het grootste gedeelte (ik kan TV kijken :grin: ). Hopelijk verbeterd het weer met de hier genoemde firmware van komende week.
     
  4. valt alleen niet altijd mee :cry:
     
  5. Ach, Ziggo zet zelf ook allerlei functionaliteit in een Cisco handleiding die na een paar firmware updates opeens spoorloos verdwenen is. Ook wekt Ziggo de indruk dat ik door het kopen van een "gecertificeerde" Humax ontvanger kan rekenen op de garantie van Ziggo dat die probleemloos werkt met het signaal van Ziggo en dan kom je ook bedrogen uit. Zeker als dan ook nog de aap uit de mouw komt dat het Ziggo te veel moeite is om een ervoor te zorgen dat geconstateerde bugs opgelost gaan worden. Wat is die Ziggo "certificatie" dan nog waard?
     

  6. Daarom wordt je aanwezigheid ook gerespecteerd en gewaardeerd! ;)
     
  7. Wat heeft dit met het Philips topic te maken ?

    Off-topic reacties zullen de komende tijd strenger gemodereerd gaan worden. Forums worden volkomen onleesbaar doordat sommigen het nodig vinden om er van alles bij te halen wat niet over het hoofdtopic gaat.
     

  8. Het heeft er in zoverre mee te maken dat je hier leest dat Ziggo bepaalde dingen gaat afdwingen die totaal niets met CI+ te maken hebben ( met als voorbeeld de universele pincode).Dit zijn dingen die misschien niet handig zijn en veel beter kunnen maar Ziggo is niet degene die daar eisen aan mag of moet stellen.
    Wat ik van ArChie begrijp en wat ik zelf ook vind is dat het raar is dat ze dit soort dingen af kunnen dwingen maar bij "hun eigen " gecertificeerde decoder zeggen ze dat ze niets bij de destbetreffende fabrikant kunnen afdwingen.

    Verder heb je wel gelijk dat sommige topics wat afdwalen. Doe ik zelf soms ook.
     
  9. Beste Anoniem,

    - Ik zie heus wel dat dat mensen teleurgesteld zijn als hun CAM niet werkt. (Terwijl Philips middels de welbekende sticker op de achterkant van de TV wel die belofte heeft gedaan).
    - Ik zie ook dat mensen, waarbij de CAM wel werkt, eigenlijk best tevreden zijn en dat ze erop vertrouwen dat de openstaande issues in de loop der tijd opgelost zullen worden.
    - Ziggo kreeg eigenlijk de schuld van het telkens uitstellen van de CAM modules, maar ik gok dat de meeste mensen nu wel inzien dat de firmware van Philips nog niet 'geoptimaliseerd' is.
    - Ik weet inmiddels uit eigen ervaring dat de mensen van de Supportafdeling van Philips ook maar wat zeggen.
    - Ik snap dat CI+ een nieuwe ontwikkeling is. Maar hier werkt het grotendeels. M'n vrouw vind bijvoorbeeld de workaround voor het ontbreken van Teletekst op de digitale kanalen juist heel erg gemakkelijk. (Ze zapt 'terug' naar de analoge kanalen in de 2000+ range. Daar heb ik de meest bekeken/bekende zenders in gezet)
    - Ik bemoei me maar niet met de discussie over wie de verantwoording dient te nemen voor het afschermen van bepaalde content voor kinderen.

    Maar ik vind jouw aanwezigheid hier op dit mooie forum wel degelijk een aanwinst/meerwaarde. Jij bent namelijk zo'n beetje het enige aanspreekpunt voor allerlei vragen. Jij bent de enige die enige duidelijkheid kan verschaffen.
    Denk bijv. aan de voor komende week aangekondigde firmware-upgrade. Hoe hadden wij dat anders kunnen weten? (Terwijl juist Philips die aankondiging op haar website had behoren te zetten).

    Als jij het welbekende bijltje er bij neer zou gooien op dit forum, dan moeten wij maar afwachten.

    Ik vind dat jij heel goed werk voor Ziggo doet en ik hoop dat jouw direct-leidinggevende jou onvoorwaardelijk steunt en waardeert.
     
  10. 32PFL9613H niet geschikt voor Ziggo

    Ik heb van Philips de volgende reactie gekregen:

    U heeft ons gevraagd of uw toestel , 32PFL9613H/10 geschikt is voor de CI+ module van Ziggo.

    Om gebruik te kunnen maken van de CI+ module van Ziggo dient een toestel CI+ gecertificeerd te zijn. Dit toestel heeft wel de benodigde DVB-C tuner maar helaas niet de CI+ certificering. Dit betekend helaas dat u de module van Ziggo hiermee niet kan gebruiken en helaas is de CI+ certificering ook niet met terugwerkende kracht toe te passen op uw toestel.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina