1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Update aangaande certificering Philips

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door RogerSch, 25 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinuzje

    Tinuzje Forum Member

    Berichten:
    19
    Vandaag mijn 37" 9604 gekocht met Ziggo cam.
    Beetje bijzondere ervaring, winkel 1 claimde dat de CAM niet zou werken en in de toekomst ook niet, het zou definitief niet goedgekeurt zijn.
    Winkel twee meldde dat het sinds vandaag allemaal helemaal rond was en dat het gegarandeerd werkt!
    TV bij winkel twee gekocht (mooie deal gesloten btw, onderhandelen werkt echt) met CAM uiteraard, morgen ga ik hem uitproberen.
     
  2. rowdy

    rowdy Forum Member

    Berichten:
    879
    Er zit momenteel al wel ouderlijk toezicht in de tv's, is dat anders dan Channel Lock?
    Wat overigens een beetje dom is, is dat alle Philips tv's uit deze serie als universele pincode 8888 hebben.
    Deze werkt dus altijd, ongeacht wat je zelf nog hebt ingesteld.
    Voor kleuters dus nog veilig, maar zodra je kind kan lezen in de handleiding of op internet werkt dit niet meer natuurlijk :)
     
  3. grunticus

    grunticus Forum Member

    Berichten:
    31
    Ik hoop echt dat Philips dit invoert. Goede zaak dat Ziggo dit wil / eist van Philips. Ik wil zelf per zender kunnen bepalen of mijn kinderen hem onder ogen krijgen, en niet op basis van een door anderen bepaalde leeftijdscategorie waardoor ik zelf de hele tijd een code moet ingeven tijdens het zappen, als er al een signaal mee komt waardoor de TV dit "weet".. Wie verzint nou zoiets?
     
  4. SheikYerbouti

    SheikYerbouti Forum Member

    Berichten:
    82
    Misschien wil je graag dat je TV wit is? Dan kan Ziggo dat ook meteen meenemen in de certificering.
    M.a.w. prima dat je eisen stelt aan het product dat je wilt kopen, maar bepaal dat lekker zelf en laat Ziggo zich bezig houden met het leveren van het signaal.
     
  5. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    dit vonden wij ook, dus ook dit gaat aangepast worden !
     
  6. Tommie33

    Tommie33 Forum Member

    Berichten:
    101
    koop dan lekker een ander merk tv als je dat niet bepaald. Wie is Ziggo om dat te eisen???
     
  7. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    het is wel erg vervelend als je daar pas later achter komt dat zo'n basis functie niet wordt ondersteund...
     
  8. SheikYerbouti

    SheikYerbouti Forum Member

    Berichten:
    82
    Het is ook vervelend wanneer je erachter komt dat de SPDIF uitgang geen DTS ondersteunt en zo zijn er wel meer voorbeelden. Moet je gewoon goed vooronderzoek doen voor je een TV koopt.
     
  9. grunticus

    grunticus Forum Member

    Berichten:
    31
    Waar jij het over hebt is smaak. Waar ik het over heb is functionaliteit. Het is zeker voor digitaal toch niet meer dan normaal dat je individuele kanalen kunt blokkeren? Het staat ook gewoon in de 37PFL9604H specs van Philips (kinderslot op zenders), alleen vergeten ze te melden dat je zelf weinig in de melk te brokkelen hebt. Wat heb ik aan een algemeen kinderslot dat anderen op basis van leeftijdscategorie voor mij bepalen?

    Het is vergelijkbaar met dat Philips zou zeggen dat ondertiteling beschikbaar is, maar alleen op kanalen waar in een andere taal dan NL wordt uitgezonden.

    Het is gewoon een bezopen en belabberde implementatie van een eenvoudig te realiseren optie. Ik was het gewend van de Humax 5050c, en ging ervan uit dat het een standaard optie is op alle digitale kijkmachinetjes.

    Heb jij zelf Ziggo? Had je niet wat meer vooronderzoek moeten doen? Had je op Internet kunnnen lezen wat een bemoeials dat altijd zijn, die van Ziggo.

    Maar goed, ik mijn mening, jij de jouwe :thumb up:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2009
  10. grunticus

    grunticus Forum Member

    Berichten:
    31
    Zoals ik al zei, ik heb het 'onderzocht', het zit erin, alleen is het waardeloos zoals het geïmpementeerd heb. Wat zeg jij eigenlijk tegen iedereen hier die een Philips heeft gekocht met CI+, en waar de CAM nu niet naar behoren werkt? "had je maar beter onderzoek moeten doen"?

    Er worden op veel gebeid verwachtingen gewekt die (nog) niet waargemaakt kunnen worden. Da's alles.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina