1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Update aangaande certificering Philips

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door RogerSch, 25 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Pio

    Pio Forum Member

    Berichten:
    1.276
    Maar nu lopen mensen en handelaren maar te klooien met hun tv.
    Als er een lijst is met goedgekeurde tv's (waar philips naar ik aanneem mee bezig is) en Ziggo heft dan een eventuele blokkering op weet iedereen meteen waar hij/zij aan toe is. Als het dan niet werkt kan je reclameren bij je winkel en/of Philips. Nu blijft het gissen met firmware, Cam insteken terwijl tv juist aan of uit moet staan etc.

    Ik denk aan de andere kant dat Philips weinig kan afdwingen want als de Ziggo module bij de het enetype wel door het authenticatie proces heen komt en bij een ander type (of zelfs serienr) wel er toch iets schort aan de implementatie van CI+ bij Philips.
    Voor Philips is het toch ook beter dat mensen nu niet allemaal aan het experimenteren gaan voordat ze een goedgekeurde en dus werkende firmware kunnen leveren.
     
  2. Stella

    Stella Forum Member

    Berichten:
    8
    Beste Pio,

    Volgens mij experimenteert niemand met de Ziggo module. Ik zou niet weten hoe. Het grappige is dat de Ziggo module zogenoemd out of the box direct werkte met mijn Philips tv en dat de module er twee dagen later mee stopte. Rarara hoe kan dat. Dit komt op zeker bij Ziggo vandaan, sterker nog ik denk dat als ik een andere nieuwe module krijg zonder update, deze weer werkt totdat Ziggo er vervolgens 's nachts weer een update uitgooid. Ik woon in Den Haag en vermoedelijk kwam onze regio als één van de eerste in aanmerking voor een update.
    Dit zet je toch te denken en volgens mij is Philips hier echt niet blij mee. In eerste instantie stonden er wel Philips televisies op de lijst van Ziggo, die compatibel waren met genoemde module. Door onderling gekonkel zijn de Philips televisies plots verdwenen van deze lijst. Je zou haast denken dat de Ziggo's update opzet is... Al met al zijn wij als consument hiervan de dupe.
     
  3. neorej

    neorej Forum Member

    Berichten:
    33
    gecertificeerd of niet, maakt volgens mij helemaal niks uit.
    Waarom zou Ziggo Philips boycotten? certificatie heeft volgens mij niks te maken met of je wel digitaal mag kijken of niet, ik keek namelijk ook via een niet gecertificeerde decoder, en deze werkt ook nog steeds, (ook Philips)

    lees de disclaimer:
    http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Disclaimer_Ziggo_Certificatie_CIplus.pdf

    met name punt 4

    groeten Jeroen
     
  4. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Ik denk dat een verkeerd beeld van de situatie hebt. Philips heeft een fout gemaakt en je verwijt vervolgens Ziggo. Als je TV functioneert met een ziggo CI+ CAM dan is er niets aan de hand. Als je TV niet functioneert dan moet je wachten totdat Philips software uitbrengt die dit probleem oplost.

    Dit probleem met Philips TV is op het forum al begin augustus gemeld.
     
  5. Curioso

    Curioso Forum Member

    Berichten:
    126
    Maar is het dan mogelijk dat een Philips TV eerst de module wel accepteert, en nadat de module in een Sony is geplaats, de module niet meer accepteert?
     
  6. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Philips heeft NOOIT op de lijst gestaan met goedgekeurde modellen. Verder zijn de CI+ features waarschijnlijk later geactiveerd dan het beschikbaar komen van de modules in de winkel. Als je module aanvankelijk wel functioneerde en later niet meer dan moet ik helaas concluderen dat je ook een Philips TV bezit met een authenticatie bug. Tenslotte kies je zelf voor het risico van een TV te kiezen die niet goedgekeurd is, wel erg makkelijk om dan ziggo als schuldige aan te wijzen.
     
  7. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Nee, daar is geen reden voor.
     
  8. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    De grootste verliezer is de klant en daar hebben zowel ziggo als philips geen belang bij. De Alpahacrypt cam's zullen uitgeschakeld worden zodra Philips en fix heeft voor het authenticatie probleem en de philips klanten ook een werkend alternatief hebben met een CI+ CAM, uitgaande dat de fix op korte termijn beschikbaar is (vlgns philips over een week).
     
  9. Mark69

    Mark69 Forum Member

    Berichten:
    76

    Beste Anoniem, dit vind ik dan wel erg makkelijk. Philips is de eerste die openlijk de CI+ ambitie heeft uitgesproken. Als je in de maanden daarvoor dan een TV koopt, bijvoorbeeld omdat de oude kapot is, en je let op CI+, omdat je juist een officieel goedgekeurde module in je TV wilt hebben, dan kies je voor een leverancier die aankondigt dit te gaan ondersteunen. Als dan op de doos ook nog eens staat bij DVB-C: " NL Ziggo" , dan mag je als consument er toch van uitgaan, dat je het juiste toestel hebt gekocht.

    Of dat dan de fout is van Philips of niet. De consument handelt in vol vertrouwen in twee Nederlandse bedrijven ZIggo en Philips, waar hij korte lijnen tussen verwacht en geen gekibbel. Volgens mij zijn er aan beide kanten fouten gemaakt, waaronder een belofte om te lanceren eind mei tegenover een uiteindelijke uitlevering van CAM modules in september.

    Wat je verder ook van Philips vindt, zij promoten volop CI+, wat ik op internet Sony en Samsung nog niet heb zien doen. Dit zou toch Ziggo ook moeten helpen in de strijd tegen Digitenne, want in de winkel wordt bij CAM modules tot deze maand telkens gezegd, dat het alleen werkt met Digitenne.

    Ik begrijp, dat jij ook soms gek wordt van al het gedoe, maar laten we kijken hoe dit zich snel oplost in plaats van de consument verwijten dat hij een gepromoot product koopt.

    Ik ben blij, dat er op deze site door jou tenminste af en toe een verdere inkijk wordt gegeven, die verder gaat dan de officiele Ziggo-site, want daar staan wel de uiteindelijke resultaten, maar worden de verwachtingen vind ik slecht gemanaged.

    Overall ben ik een tevreden Ziggo gebruiker: internet nog geen 20Mbs gehaald, maar het is wel sneller dan daarvoor. Wel af en toe storing.
    Digitaal TV buiten de cam module gedoe, werkt het prima. Telefoon: nooit een probleem gehad.

    Kortom laten we niet alleen de negatieve aspecten belichten.
     
  10. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Vanuit het perspectief van een consument heb je ook helemaal gelijk. Je kunt je dan ook mischien voorstellen dat wij uitermate onaangenaam verrast waren toen het duidelijk werd dat Philips onze naam al op de sticker had staan zonder dat er een goedkeuring was (en nog steeds niet heeft).
    Om nog verdere onduidelijkheid te voorkomen, hebben we alle dealers direct op de hoogte gebracht. Verder is het ook duidelijk dat Philips ondanks dat het een logo CI+ voert niet compatible is, hoewel men zich daar niet van bewust was.
    Intussen is Philips hard bezig om de problemen opgelost te krijgen en tevens verbeteringen door te voeren die in onze ogen essentieel zijn voor een iDTV product dat door Ziggo gecertificeerd is. Een voorbeeld daarbij is de beperking tot 40+10 kanalen, geen channel lock etc.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina