1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Update aangaande certificering Philips

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door RogerSch, 25 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Ik heb vorige week een Philips 7404H televisie aangeschaft, onder andere omdat deze een CI+ slot bevat. Ik veronderstelde bij de aanschaf dat mijn digitale ontvanger al in de TV was ingebouwd en dat ik dus alleen een adapter nodig had voor mijn Ziggo smartcard, wat in feite dus ook klopt.

    Na enig zoeken op internet blijkt er nog een hele hoop onzin achter te zitten. Te lang durende certificaties, vete's en genoeg andere ergernissen.

    Mijn vraag:

    Kan ik nu met mijn gloednieuwe TV géén digitaal signaal ontvangen? Zo nee, wanneer komt dat?

    Als klant eis ik duidelijkheid; een nieuwe Philips die niet zou voldoen aan de eisen, echt waar? Moet ik daarvoor nog 2 maanden of langer wachten?

    Wat is de status van NU? Wanneer is mijn TV geschikt voor CI+?

    Ziggo moet beseffen dat het signaalleverancier is, verder hoeft het zich niet te bemoeien met mijn hardware.
     
  2. Je lijkt de suggereren dat dit allemaal aan Ziggo ligt, gedeeltelijk is dat waar omdat ze zo graag CI+ er door willen duwen, en CI+ is nog erg jonge, onbewezen technologie, vandaar ook de problemen.

    Maar met de huidige Philips firmware is het zo dat een Smit CI+ module in een Philips TV een foutmelding geeft, daarvoor hoef je helemaal niet aan de kabel te hangen. Smit en Philips zijn beiden lid van de CI+ club, zijn CI+ gecertificeerd (in tegenstelling tot Ziggo gecertificeerd) neem ik aan, en toch werkt het niet samen. Daar heeft Ziggo niks mee te maken, en klagen moet je doen bij Philips, want Smit werkt wel in andere merken.

    Ik ben zelf blij dat Ziggo er inspanning in steekt om te waarborgen dat apparatuur op hun netwerk goed werkt, anders waren deze problemen misschien pas veel later duidelijk geworden.
     
  3. Weer eens gechat met Philips en gebeld.
    Hun verhaal steeds: Het gaat goedkomen, als Ziggo wil dat we dingen veranderen doen we dat, je kan gewoon een TV kopen en via de software updates maken we alles in orde.
    Ik ga er eentje kopen, ik geloof het allemaal wel.
     
  4. Bedankt voor je heldere reactie. Ik hoop dat de now/next banner weer terugkomt, of anders ben ik gewoon persoonlijk erg benieuwd naar de motivatie erachter om het weg te laten (door Philips).
    Ik ben er inmiddels wel achter dat de problemen hier vooral veroorzaakt worden door Philips (of in elk geval, door onjuiste communicatie door Philips) en niet zozeer door Ziggo. Het is jammer dan we niet ook een Phanoniem hier op het forum hebben :wink:

    En over het wel of niet kunnen sorteren van de kanalenlijsten, waarover het hier ook steeds gaat, als je het niet kunt sorteren, dat is toch juist handig? Als je dan een keer bij iemand anders thuis bent, weet je alvast precies waar de TV-zenders zitten :wink:

    En 1-2 maanden productietijd voor een nieuwe release is inderdaad niet overdreven lang, want het moet echt goed getest worden want het wordt in elk land in Europa uitgeleverd en het is heel makkelijk om door 1 ding te fixen, 10 andere dingen voor een andere provider stuk te maken. Dus het zit 'm vooral in het testproces. Wat Philips wel kan besluiten te doen, is, als ze de firmware van Ziggo af hebben en in Ziggo getest hebben, om deze dan als beta-firmware in Nederland uit te brengen (eventueel zelfs onofficieel via dit forum of een andere weg). Dan zouden we ietsje eerder kunnen beschikken over een (Ziggo)-werkend toestel, wat misschien nog niet getest is in alle andere landen, maar daar gaan wij met ons toestel toch niet heen. Dat zou iets kunnen schelen en ons in staat stellen om eerder tv te kunnen kijken, digitaal. Maar dat is helemaal aan Philips. Want ik vind inderdaad die beperkte gids zeer onhandig (wie bedenkt zoiets?? Digikabel heeft wel honderden zenders potentieel, wie bedenkt dan dat de gids max. 50 heeft??), maar zou eerst al blij zijn met een werkende firmware. En dat Philips daarna verder gaat met de gids fixen en de andere zaken door Anoniem aangegeven. Dan zijn ze eerst nog niet gecertificeerd, maar wel werkend. En dan kan certificatie daarna in rustig tempo plaatsvinden, dan is de druk wat van de ketel want nu hebben ze een hele bende wachtende klanten achter zich aan.
    Ik hoop van harte dat Philips een webcare team heeft dat deze berichten leest en deze opmerkingen doorgeeft aan het hoofdkwartier :)
     
  5. Zou inderdaad een hele goede optie zijn Rowdy, om via dit forum een beta firmware te releasen. Hebben ze gelijk een kritisch testpanel ;)

    Ik ben trouwens degene die contact had gelegd met Philips over het verdwijnen van de now/next infobalk bij het zappen. Ik was nl. in de veronderstelling dat ze een optie hadden gecreeerd om deze infobalk aan/uit te zetten (wat uiteraard een mooie optie in één van de menu's zou kunnen zijn). Mij werd gemeld bij contact met Philips dat deze optie nooit hadden moeten verdwijnen en dat deze weer terug gaat komen.

    Nog even voor de volledigheid de bewust chat-sessie:
    Laten we hopen dat de EPG, infobalk en niet te vergeten de CI+ issues snel worden gefixt en dat we binnen niet al te lange tijd een uitgebreide firmware update mogen verwachten. En nogmaals, betrek de gebruikers uit dit forum bij het testen van de nieuwe firmware. Dat biedt voor alle betrokken partijen een hoop voordelen!!!
     
  6. Klopt inderdaad, maar dit is wat ik bedoel met de onduidelijke informatie vanuit Philips. In de release notes staat namelijk dat doelbewust de balk is verwijderd, vanwege een nieuwe eis aan de EPG (welke eis en van wie staat er niet bij). De klantenservice alhier zegt dat het nooit had mogen verdwijnen en het klinkt alsof het een bugje is. Maar dat is het niet natuurlijk, het staat in de release notes vermeld (dus expres gedaan). Tja, of een programmeur deed het per ongeluk, maar de firmware moest al de deur uit en dacht 'nouja, dan zet ik het wel in de release-notes als feature' :wink:
     
  7. Ja precies. Ik had gezien dat er in de release-notes stond dat het een nieuwe functionaliteit zou zijn.

    Ik denk dat de intentie is geweest om een optie te creeeren om de infobalk aan/uit te zetten. Dit heeft een programmeur dan helemaal verkeerd geïnterpreteerd.
     
  8. Dat zou kunnen, maar als je naar de Engelse tekst kijkt:

    To disable Now and Next program banner after channel change. This is a new EPG (Electronic Programme Guide) requirement.

    Dan lijkt het alsof het verplicht is gesteld door een buitenlandse kabelmaatschappij.
     
  9. De term requirement is een algemene term voor het beschrijven van de werking van software. De eisen die Philips zelf stelt aan de software in haar tv's, worden ook requirements genoemd. Je kunt dus niet op basis van de term requirement stellen dat een buitenlandse kabelmaatschappij die requirement heeft opgelegd.
     

  10. Op zich is het goed als er bepaalde kwaliteitseisen worden gesteld aan firmware, zeker bij een jonge standaard als CI+.
    Echter zie ik hier (blind vertrouwend op de juistheid van de bovenste quote) een ander beeld aftekenen:
    Het gaat er niet om dat de Philips firmware niet werkt met de CI+ CAM.
    Er zit een aantal tekortkomingen in 'aanpalende' functionaliteit waar Ziggo het niet mee eens is.
    Het kwalijke vind ik, dat het niet aan de gebruiker wordt overgelaten om er voor te kiezen om deze tekortkomingen (om welke reden dan ook) te accepteren. Het lijkt middels de nieuw verworven mogelijkheden van CI+ compleet te worden geblokkeerd: Ziggo CAM +Philips-->BLOCK

    Waar ik in de praktijk nog niet geconfronteerd ben met (m.i.) ge-/misbruik van machtspositie door Ziggo, vind ik dit toch wel pretty close...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina