1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Update aangaande certificering Philips

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door RogerSch, 25 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. rowdy

    rowdy Forum Member

    Berichten:
    879
    Ik keek vandaag even op de Philips firmware pagina van mijn 5604 en er stond zowaar een nieuwe firmware. Even dacht ik, zou dan....?

    Maar in de release notes staat dit:

    Q5431_0. 26.38.22

     Only one analogue channel is stored after performing digital cable (DVB-C) installation.
    (Only applicable to country, Netherland)

    Q5431_0. 26.38.21

     Digital cable services are stored in the wrong preset/position and analogue cable channels
    are not present in the channel list.
     Analogue cable channels are stored in the wrong preset/position in the channel list, after
    you have stored as new channel during analogue manual installation.
     Increase the maximum number of cable services stored in the TV memory from 500 to 700. ​


    Dus dat lijkt er nog niet echt op. De firmware is gedateerd 11-9-09. Maar misschien dat het nu wel werken van de Ziggo CI+ Cam niet als nieuwe feature wordt vermeld omdat de Ziggo Cam nog niet bestond eigenlijk en het eigenlijk gewoon zou moeten werken en het dus opgelost is maar niet in de release notes staat? (hoezo wishful thinking) :)

    Maar zoals ik in het andere topic ook had gezegd, vind ik deze update zelf wel zeer vervelend:

    Q5431_0. 26.38.14

     Enable digital cable (DVB-C) functionality for Switzerland and Austria countries.
    To disable Now and Next program banner after channel change. This is a new EPG
    (Electronic Programme Guide) requirement.

    Van iemand anders, die had gechat met Philips, hoorde ik dat dit niet zo moest en dat ze dit weer terug wilden gaan draaien. Ik heb er zelf ook een mail over naar Philips gestuurd. Maar ik weet dat Ziggo met Philips bezig is om Ph. ook zover te krijgen die 50 zender limiet op te heffen (die Ph. overigens tegenover mij glashard ontkent en zegt dat het aan Ziggo ligt, onbegrijpelijk hoor. Blijkbaar werken de engineers op een heel, heel andere afdeling als de klantenservice - en dan te bedenken dat ik het ook nog als bug had aangemeld en had aangeboden een lijst te geven van zenders die er wel/niet in stonden zodat zij de oorzaak konden achterhalen. Blijkt het gewoon een instelling in hun EPG software te zijn, maargoed), maar misschien dat Ziggo dan ook kan vragen waarom deze functie is opgeheven en of die inderdaad gewoon weer terugkan. Het is toch juist allemaal maar handig dat je Now & Next ziet als je op een zender afstemt? Ik kan me niet indenken wat daar verkeerd aan zou zijn. En ik begin steeds meer vertrouwen in Ziggo te krijgen dan in Philips, want daar weet de klantenservice echt niet wat er speelt en die roepen echt maar wat, ook na overleg met hun productexperts, die dus niet echt experts blijken te zijn, helaas.
     
  2. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Dit is nu juist één van de punten, waardoor Ziggo geen goedkeuring wilde geven. Dit heeft tot gevolg gehad dat door Philips HQ het besluit is genomen de software aan te passen zodat de beperking wordt opgeheven ! evenals een aantal andere tekortkoming (in onze opvatting). Philips dat deze punten in de komende 1-2 maanden proberen op te lossen, om alsnog in aanmerking te komen voor een Ziggo goedkeuring.

    t.a.v. de now / next zal ik nog eens navraag doen waarom dit aangepast is.
     
  3. john61

    john61 Forum Member

    Berichten:
    179
    1-2 maanden , is dat niet een beetje lang in 2009 voor een beetje software ?
     
  4. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Dit zegt Philips, je mag veronderstellen dat ze weten waar ze het over hebben, bovendien moeten ze substantiele veranderingen in het sw-design doorvoeren. Ze zullen het niet nodeloos vertragen want dat helpt de verkoop niet. Ik denk dat je verder onderschat hoeveel er getest moet worden voordat een release kan worden vrijgegeven in de running productie voor geheel Europa, met ondersteuning voor satelliet/terrestrial en kabel voor alle overeenkomstige operators!
     
  5. Henk2304

    Henk2304 Forum Member

    Berichten:
    532
    Vreemd, deze firmware is bij mij gedateerd op 17/08/2009 en een paar weken geleden via internet automatisch geïnstalleerd. We hebben het dan wel over een 8404, maar het firmwarenummer is precies hetzelfde en ook de release notes zijn identiek:?:
     
  6. nlrb

    nlrb Forum Member

    Berichten:
    244
    Uit het firmware image:
    Release for TV543:
    Q5431-0.26.38.22

    Generation date:
    17/08/2009 7:44:19


    Echter is deze pas sinds 11-9 beschikbaar gemaakt via de website.
     
  7. Henk2304

    Henk2304 Forum Member

    Berichten:
    532
    Nee, dat is onjuist. Ik heb deze firmware al op zaterdag 29-8-2009 om 22.15 uur van de Philips site gedowned. Ik had geen haast met de installatie maar een paar dagen later melde mijn zoon dat toen hij 's-morgens de TV inschakelde een update-voorstel langs zag komen dat hij geaccepteerd heeft (auto update staat aan). Sinds die tijd hebben wij de ...38.22 update al werkend.
     
  8. nlrb

    nlrb Forum Member

    Berichten:
    244
    Maar je hebt dan ook geen 5604, maar een 8404. Dat is...
    Release for TV543:
    Q5481-0.26.38.22

    Generation date:
    17/08/2009 8:03:03
     
  9. Henk2304

    Henk2304 Forum Member

    Berichten:
    532
    OK, dank je dat was mij niet helemaal duidelijk. De firmware versie zelf is dus al wel langer uit maar de beschikbaarheid per toesteltype varieert blijkbaar. Weer wat geleerd.
     
  10. john61

    john61 Forum Member

    Berichten:
    179
    ja mischien onderschat ik het wel. als we het over ci+ in het algemeen hebben mag ik aannemen dat het ook werkt op de tv,s van philips .
    alleen nu er wat problemen zijn met de goedkeuring van ziggo lijkt mij toch dat dit geen 1-2 maanden moet duren . ik neem aan dat de sofware per land verschillend is, bvb in duitsland heeft een kabelprovider mischien wel weer wat anders wat in de sofware moet veranderd worden .
    ik denk dat CI+ beter niet ingevoerd had kunnen worden .en verwacht dat er straks veel problemen komen vooral voor die mensen die alleen een tv aan en uit kunnen zitten . ik blijf wachten met mijn 8404
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina