1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Help!!! Ik geef ze nog 5 dagen bij Ziggo

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door jingles, 24 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Als je het probleem opgelost wilt hebben via het forum moet je wat meer info geven, bijvoorbeeld je woonplaats even in je profiel zetten, daar staat nu 'multikabel' en dat is vrij groot. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je in Schagen zit of in een andere gemeente waar op sommige poorten de klanten maar 1 downstream kanaal toegewezen krijgen en waar al die klanten dus op hetzelfde kanaal zitten gepropt waardoor de snelheid verdeeld wordt. Dat is een technisch probleem waarvan de oorzaak nog niet duidelijk is maar wel aan gewerkt wordt. Misschien heb je daar zelf ook last van, maar dan moet je wat meer info geven. Heb je maar 1 downstream en waar zit je ?
     
  2. oggiz90

    oggiz90 New Member

    Berichten:
    4
    Hallo Cees,

    Ben echt een leek, wat bedoel je met downstream:oops:
    Woonplaats heb ik ingevult

    Heb al meerdere malen een reset gedaan, laptop rechtstreeks op de arris ( nu ook).

    Firewall uit...maakt niks uit.
    Nod32 uit ... maakt ook niets uit....

    Nu ben ik de overige even aan het testen, zie resultaat

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En als ik die van Eindhoven wil doen krijg ik een error.

    Hoop dat je genoeg info hebt...( het lijkt weer even beter , maar weinig vertrouwen)
    Heb de alles in 1 extra , de duurste ....
     
  3. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Probeer eens of je de status informatie van je modem kunt zien als je naar http://192.168.100.1 klikt. Zie je dan op 1 van de tabbladen of je maar 1 of 3 of 4 downstream kanalen hebt ?
     
  4. oggiz90

    oggiz90 New Member

    Berichten:
    4
    Dank je Cees.

    Heb het even gedaan ( makkelijk met jou hulp :wink:)

    Downstream

    FreqPowerSNRModulationOctets ReceivedDownstream 1346.00 MHz5.67 dBmV37.94 dBQAM 256285027105
    Downstream 2--------------------0
    Downstream 3--------------------0
    Downstream 4--------------------0
    Upstream

    FreqPowerChannel TypeSymbol RateModulationUpstream 156.80 MHz45.25 dBmVMixed (TDMA and ATDMA)256064QAM
    Upstream 2-------------------------
    Upstream 3-------------------------
    Upstream 4-------------------------
    [SIZE=+1]Status [/SIZE]System Uptime: 0 d: 1 h: 26 mComputers Detected:staticCPE(1), dynamicCPE(1) CM Status:Telephony-Reg CompleteTime and Date:Wed 2009-08-26 15:08:43
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2009
  5. ardegraaff

    ardegraaff Forum Member

    Berichten:
    29
    En weer een slachtoffer die maar 1 download stream krijgt toebedeeld :no:
    Waarom komt dit nu zo vaak voor, dit soort dingen moeten er in het testtraject toch uitkomen?
     
  6. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Je hebt dus maar 1 downstream kanaal, dus ook last van het fenomeen wat ik noemde. Daarom zakt je snelheid in elkaar als meer mensen in jouw regio die hetzelfde probleem hebben ook actief worden. Dit probleem wordt momenteel onderzocht bij Ziggo hoorde ik. Oplossing is er voor zover ik weet op dit moment nog niet. Het treedt op bij bepaalde interfacekaarten in het cmts en als je daarop aangesloten bent heb je last van dit probleem als je een arris modem hebt. Je moet dus nog even geduld hebben tot het opgelost is. Als je het probleem bij de helpdesk wilt aanmelden moet je direct melden dat je maar 1 downstream kanaal hebt en dat dit een bekend probleem bij de 3e lijn zou moeten zijn.
    Of het melden zin heeft weet ik niet, aangezien het probleem al bekend is en aan gewerkt wordt en na een oplossing voor iedereen opgelost is.
     
  7. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Blijkbaar dus niet, het schijnt ook maar op een aantal interface kaarten te gebeuren in Multikabel gebied, dus lang niet iedereen op hetzelfde cmts heeft er last van en ook met een Ubee modem op dezelfde interface kaarten is er geen probleem hoorde ik.
     
  8. oggiz90

    oggiz90 New Member

    Berichten:
    4
    Dank je Cees en Ard,

    Maar vinden jullie dit dan ook niet van de zotte dat ze dit niet eerst hebben getest?
    Betaal er genoeg voor:wink:
    Dus maar weer even bellen met Ziggo dat ik een creditnota wil ...ze brengen niet wat ze beloven.
    ( Lijkt de staatloterij wel :wink:)
     
  9. ardegraaff

    ardegraaff Forum Member

    Berichten:
    29
    Dit probleem treedt ook bij meerdere mensen in het @home gebied op overigens.
     
  10. whouven

    whouven Forum Member

    Berichten:
    23

    Wees blij jij hebt tenminste nog wat. In postcode 2631 werkt helemaal niets behalve analoge TV. Geen 50Mb, geen 20Mb geen 1,5Mb, geen telefoon nada. 2 maal Arris 702 modem gewisseld en 2 monteurs maar nog steeds niks. Volgende week is er pas een derde professionelere monteur beschikbaar anders waarschijnlijk exit Ziggo. Oh ja ik vergat de 180 minuten helpdesk via GSM nog.. :sad:

    Een licht puntje: gelukkig is het oude ADSL signaal van XS4ALL nog op de lijn. Good old ADSL over PSTN :applause::applause::applause:

    W.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina