1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuw arris modem haalt Aie-E snelheid niet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Superduper263, 22 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben het met de vorige spreker eens. Dit is één van je eerste posts op dit forum. Als je wil dat medegebruikers zoals ik jou helpen, dan zal je toch echt met info moeten komen.
     
  2. Ook ik sluit me hierbij aan... maaar.......

    Stap 1. Test de snelheid van je thuis-netwerk.
    Zend een groot bestand via je router van je ene pc naar de andere, kijk daarbij welke met welke snelheid de data overdracht plaats vind. Bij mij is dit ongeveer 12Mega Byte per seconde.

    Stap 2. Test nu welke snelheid je haalt via bijvoorbeeld speedtest.nl of speedtest.ziggo.nl

    Zie hieronder mijn resultaat met Z3i wat 50 Mega Bits zou moeten zijn.
    [​IMG]
    Ziggo doet dus niet wat ze beloven, en zelfs na 3 keer een half uur aan de lijn met de helpdesk nog geen enkele verbetering. :no:
     
  3. Het is denk ik beter dat je een beetje door leest dan had je gezien dat er Motorola onder staat voor dat je iets schrijft!
    Het is M.I. onbelangrijk onder wat voor omstandig heden ik op internet zit
    Of ik nu tegen de wind in fiets of er van af ga het is en blijft van zelfsprekend een gazelle Fiets!


    Maar in ieder geval nog bedankt voor je onlogische reactie!
     
  4. Wat hebben ze gedaan dan en hebben ze iets toegezegd? Kan je de status van up- en download posten? Zie ook: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...t=status+arris
     
  5. Met alle respect, dit lijkt mij niet de bedoeling. Ik weet niet op welk bericht je reageert maar we proberen je te helpen! Als je in het bezit ben van een Motorola modem dan heb je ook geen 50/5 verbinding (max. 20/3), dit topic gaat overigens over de Arris modem.
     
  6. Rechtsboven in de hoek staat dat je internet z3 hebt, deze is maar max 25 mb down en 4 mb up. Dat je er een motorola modem hebt gekregen klopt dan wel deze kan de snelheid makkelijk aan. Dit heeft inderdaad niets met dit toppic te maken.
     
  7. "Ik heb van ziggo een Motorola er bij gekregen."

    Dan zul je de gegevens die je doorgeeft toch een stuk zorgvuldiger moeten gaan formuleren.

    "er bij" betekent hoe je het ook bekijkt "bij het andere modem" en aangezien je tegelijk spreekt van "Ik heb vanaf het begin een nieuwe modem" en het motorola modem al zeer oud is, terwijl voor jouw abbo op dit moment de "nieuwe" modems Arris TM702 en Ubee uitgeleverd worden, kan je het niemend kwalijk nemen dat zij denken dat je een Arris of Ubee modem als nieuw modem hebt gekregen en een oud motorola beestje "erbij" omdat alles nog niet zo best loopt.

    Wanneer je meerdere postings had bekeken zou het je ook zijn opgevallen dat de meetmethode vaak zeer veel verschil maakt; er zijn diverse voorbeelden van oudere routers en/of oudere wifi, die het niet kunnen bijbenen evenals voorbeelden van oudere en/of geïnfecteerde PC's die hetzelfde probleem hebben. We proberen hier echt maatwerk hulp te leveren; als je behoefte hebt aan standaard-kreten moet je de helpdesk bellen. Maar voor een maatwerk-oplossing moet eerst zorgvuldig de maat worden genomen.

    Mees de Roo
     
  8. De eerste helpdesk medewerker gaf aan dat ik ongelijk had, en dat ik juist ruim boven de snelheid van mijn abbo zat. afijn, een lange discussie volgde, waarna de meneer van de helpdesk de verbinding verbrak toen ik op zijn naam vroeg.

    De 2e mevrouw van de helpdesk was een stuk vriendelijker. na het uitlezen van mijn modem kwam zij met de mededeling dat er een foutmelding te zien was. wat deze foutmelding precies inhield kon zij mij niet vertellen, want dat wist ze ook niet. Ze ging het even vragen bij een collega. Na 1 minuutje wachten kreeg ik het antwoord, Ik citeer letterlijk "meneer, de foutmelding die ik zag wordt veroorzaakt door een andere fout, ik ga u modem resetten. u moet een kwartiertje wachten, dan zou alles opgelost moeten zijn"

    na een kwartier weer geprobeerd, maar net zo slecht als eerst.

    Ik weer bellen.
    Weer een mevrouw, nadat ze het logboek van mijn vorige telefoontje had doorgelezen, kwam zij met de mededeling dat ik een e-mail zou krijgen. die email moest ik eventjes invullen en vervolgens terug sturen. dan zou de mensen met technische kennis alle gegevens hebben, om mij zo goed mogelijk te kunnen helpen.

    dus..... ik vol verwachting de email openen..... helaas. een mail van NOReply@chello.nl met daarin een kleine uitleg hoe ik het modem moet aansluiten.

    hieronder screens van mijn modem gegevens.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Groetjes
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 aug 2009
  9. Signaal-waarden en firmware zien er eigenlijk redelijk ideaal uit; zelfs die firmware download lijkt voor jouw gebied uiteindelijk toch te zijn geslaagd.
    Die logmeldingen lijken op het eerste gezicht gruwelijk oud; daarbij lijkt ook dit log te hangen, en dat komt veel te vaak voor.
    MAAR :?: ook bij date and time staat:
    mon 2009-07-29 17:52:16
    Dus de grote vraag is nu wanneer je dit modem hebt uitgelezen :?:
    Wanneer dit zeer recent is, wil je dat dan voor alle zekerheid nogmaals doen :?:

    Mees de Roo
     
  10. Klopt, log is idd van een tijdje geleden. modem is namelijk alleen na reset 10-15 minuutjes te bereiken. daarna blaco page. ik ga ff resetten, en update dan eventjes de fotos van hierboven.

    Dit is wel een bevestiging dat je er erg actief mee bezig bent. Hulde daarvoor. :thankyou:

    Screens hierboven Geupdate!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 aug 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina