1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Drastische daling snelheid?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Jansen!, 22 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. MrDroopy

    MrDroopy Forum Member

    Berichten:
    1.256
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 aug 2009
  2. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Meten is weten. Meten is het uitsluiten van aanname's. En juist aanname's kunnen je de geheel verkeerde kant op sturen als het gaat om het oplossen van een probleem.

    Om een probleem op te lossen moet je niet dingen aannemen, maar het weten.

    Ofwel, gewoon even testen zonder router, dan weet je zeker of het wel of niet aan de router ligt in plaats van ervan uit te gaan dat het de router niet is.
     
  3. Jansen!

    Jansen! Forum Member

    Berichten:
    161
    Na het resetten van modem en router (1 minuut van 't stroom) vanochtend was de snelheid gedurende een aantal uren goed tot zeer goed (12 mb/s.!).
    Na een uur of twee, drie zakte het weer in.
    't Is natuurlijk een aanname, maar ik het het idee dat deze verschijnselen niet te wijten zijn aan storingen aan mijn kant van de aansluiting.
     
  4. Bernd

    Bernd Forum Member

    Berichten:
    122
    De snelheid is momenteel prima. Ik heb het idee dat het aantal storingen ook afneemt. Ik luister veel met een internetradio (van Freecom) en deze viel de afgelopen weken vaak stil, maar sinds deze week heb ik het niet meer gemerkt.
    [​IMG]
    Niet slecht, toch ?

    Bernd :wink:
     
  5. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Ik heb zelf het idee dat het niet in de verbinding van Ziggo zit, het is dan namelijk niet erg waarschijnlijk dat vlak na een reset de snelheid wel even ok is, maar pas na een paar uur weer inzakt.

    Je geeft aan dat je de indruk hebt dat het niet aan jou kant van de aansluiting zit, echter is er maar 1 manier om daar achter te komen, en dat is door het te testen.

    En een van de eerste testen is dan om de router er even tussenuit te halen en dan bv voor een dag te testen (omdat je aangeeft dat het probleem zich pas na een paar uur optreed).
     
  6. Bernd

    Bernd Forum Member

    Berichten:
    122
    Misschien doet de router wel moeilijk als hij enige tijd aanstaat. Misschien is het de warmte, misschien gewoon een defect onderdeel: alles kan. Om er zeker van te zijn of een nieuwe router kopen of een dag zonder router testen zoals ook al aangegeven door Excalibur.

    Kijk ook je firewall en virusscanner na: het beste is om deze te verwijderen en daarna een dag regelmatig een test te draaien.

    Maar ja, je kunt natuurlijk ook last hebben van een paar extreme downloaders kort bij jou in de buurt. Als de "wijkcentrale" van jou tot het randje belast wordt gaat de snelheid naar beneden. Laat op de avond en 's-nachts zou de snelheid goed moeten zijn, overdag wat minder, 's-avonds het laagst.

    Succes met de puzzel :wink:.
     
  7. Jansen!

    Jansen! Forum Member

    Berichten:
    161
    Ik heb nog een oude, maar goed werkende router staan. Zal deze eens aansluiten en zien of dat andere meetresultaten geeft.
     
  8. MrDroopy

    MrDroopy Forum Member

    Berichten:
    1.256
    Kun je doen, maar wellicht is het verstandiger om het inmiddels al vele malen gegeven advies te volgen en eerst te testen zonder router.
     
  9. Dominee!

    Dominee! Forum Member

    Berichten:
    7
    Hier vanaf week of 2 continu ellende met down..gaat van 50Mb/s naar 6Mb/s maar als ik het modem reset dan is het weer optimaal
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina