1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

geen dolby digital

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door snuggles123, 22 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik denk dat je het Nederland 1 HD kanaal uit je kanalen lijst moet gooien en de TV even opnieuw laten zoeken naar alleen nieuwe kanalen om dit kanaal weer opnieuw te vinden. In Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel gebied wordt namelijk hetzelfde signaal doorgegeven dat afkomstig is uit de headend van Ziggo/Casema. Als in Ziggo/Multikabel gebied bij Nederland 1 HD beide geluidsstreams aanwezig zijn, dan is dat ook het geval in Ziggo/Casema gebied. Als jouw TV maar één geluidsstream ziet dan zou dat erop kunnen wijzen dat je TV een kanaal update niet lekker verwerkt heeft omdat er af en toe wat getest wordt met dit Nederland 1 HD kanaal.
     
  2. dolby digital

    Gebruik IRHD-5000 Humax decoder en de zenders opnieuw laten zoeken zonder gewenst resultaat! De Tv werkt goed! Mijn Denon receiver ook en die geeft geen Dolby aan bij Ned1 HD. De fout ligt niet aan mijn apparatuur! Wel bij het doorgeven van het signaal door Ziggo. Dus graag het probleem zoeken bij Ziggo en niet bij de apparatuur van de gebruikers a.u.b.
     
  3. Beste Heer ArChie,
    Op Uw aanraden mijn tv( Loewe Compose) opnieuw zenders laten zoeken.
    Het resultaat is 0,0.
    Bij zender info krijg ik op alle 3 de HD zenders het volgende te zien:
    Stereo icoon( vierkantje met twee speakers) en het Dolby icoon.
    Het geluid is gewoon stereo.
    Loewe Compose met Alphacrypt( ik weet het, niet ondersteund) en een Loewe Soundprojector.
    Vr.gr JanvdB
     
  4. Het is je misschien niet opgevallen, maar ik reageerde op het bericht van JanvdB die een Loewe TV heeft met een geïntegreerde DVB-C ontvanger. Ik gaf hem de tip om zijn TV nog eens opnieuw te zoeken naar het Nederland 1 HD kanaal omdat ik in Ziggo/Multikabel gebied wel beide geluidsstreams heb en die dan dus ook aanwezig zouden moeten zijn in Ziggo/Casema gebied omdat het signaal uit dezelfde headend van Ziggo Casema komt.

    Voor zover ik heb kunnen achterhalen ligt Drunen in Ziggo/@Home gebied en dat deel van het kabelgebied heeft een eigen headend. Hoe het signaal daar in elkaar zit kan ik op mijn adres in Ziggo/Multikabel gebied niet zien. Mijn reactie was dus niet voor jou bestemd, maar gericht aan JanvdB.
     
  5. Op forums mag je elkaar gewoon aanspreken met je.

    Dan is er toch wel iets veranderd? Je gaf eerst namelijk aan dat je op Nederland 1 HD geen informatie kreeg over het type signaal en nu geef je aan dat je op alle drie de Nederland HD kanalen de stereo en Dolby indicatie krijgt. Daar maak ik uit op dat de TV in ieder geval weer de juiste geluidsstream keuzes weet te tonen.

    Wanneer je de stereo geluidsstream selecteert dan is het geluid zoals verwacht gewoon stereo. Kies je de Dolby geluidsstream dan is het geluid meestal Dolby 2.0, ofwel stereo, omdat men nagenoeg geen Dolby 5.1 materiaal uitzendt.
     
  6. Ik had het wel gelezen, maar toch ook maar geprobeerd.
    sorry voor mijn irritatie.
     
  7. Ook hier heb ik al een tijdje geen dolby geluid op ned 1 hd.
    De geluidstream met icoon waren van de 1 op de andere dag verdwenen.
    Ned 2 en 3 werken wel goed.

    Dit in het @Home gebied 7981 met als zenders code 7900 (hoogeveen.)

    Heb reeds de decoder(humax 5000c) gereset en ook de zenders opnieuw laten zoeken maar dit mag niet baten.:no:
     
  8. Beste ArChie,
    Je hebt inderdaad gelijk, wat betreft NED 1 HD.
    Daar heb ik inderdaad nu een indicatie over het soort signaal.
    Aangezien ik de eerste tijd op NED.3 HD wel een 5.1? geluid had, dacht ik dat er nu misschien iets mis was met de geluids doorgave.
    Bedankt voor het advies, dat heeft inderdaad voor NED 1 HD geholpen.
    Wat ik nog even wil opmerken is , toen ik volgens jou 1 geluidssignaal binnen kreeg, ik geen last had van hickups!
    Misschien kun je daar wat mee?
    Vr.gr JanvdB
     
  9. Na de introductie van Nederland 1, 2 en 3 HD heeft men in Hilversum enige tijd de Dolby Digital stream de verkeerde indicaties meegegeven waardoor de ontvangers de indruk hadden dat het om een 5.1 Dolby Digital stream ging terwijl er in werkelijkheid maar twee kanalen gebruikt worden en de stream dus aangeduid moet worden als een 2.0 Dolby Digital stream. Dit is later gecorrigeerd. Als er nu een uitzending is waarbij echt 5.1 kanalen worden gebruikt dan zou de receiver dat nu ook als zodanig aan moeten geven. De meeste uitzendingen van Nederland 1, 2 en 3 HD zijn echter 2.0 kanaals

    Ik vermoed dat je toen alleen nog maar de normale stereo geluidsstream had omdat bij één van de testjes met Nederland 1 HD de Dolby Digital stream even een tijdje verdwenen is geweest. Je zou dus kunnen proberen om bij Nederland 1, 2 en 3 HD te kiezen voor de normale stereo stream i.p.v. de Dolby Digital stream. Misschien is het dan wat makkelijker te verwerken door de TV zodat die hickups niet meer optreden.

    Verder wil ik je adviseren om deze problemen met Nederland 1, 2 en 3 HD ook bij je Loewe dealer aan te kaarten zodat Loewe ook een onderzoek kan gaan starten naar de oorzaak. Misschien vinden zij iets waar dan mogelijk alle betrokkenen hun voordeel mee kunnen doen.
     
  10. Beste ArChie,
    Bedankt voor de uitleg, het is nu duidelijk, ik was op het verkeerde been gezet door het Dolby signaal van de eerste dagen.
    Wat betreft de hickups, ik heb het reeds aangekaart bij mijn Loewe dealer, maar die zegt dat het probleem door het Ziggo signaal veroorzaakt wordt.
    Dus ik zit tussen twee vuren in.
    Wat wel opvallend is , dat de hickups zich uitsluitend voordoen op de Ned HD zenders.
    Ik heb het probleem ook op het Loewe forum gezet, mocht er een oplossing komen, zal ik dat zeker laten weten
    Vr.gr JanvdB
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina