1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

poort 445 en dns problemen vista

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door danielleengelenburg, 22 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb al maanden het probleem dat ik via mijn draadloos netwerk (lynksys) geen netwerk verbinding krijg. Volgens "experts" geeft ziggo poort 445 niet vrij vanwege een worm....
    Ik snap er niks meer van, al vele forums bezocht.... en alles keurig uitgevoerd. Het probleem bestaat. Computer blijft ook aangeven. "Neem contact op met provider"

    Dus bij deze....
    Wie helpt me want ik sta op het punt mijn computer terug te zetten naar XP!!! Grr...:censored:
     
  2. Lijkt mij geen probleem van Vista aangezien er andere toch veel meer meldingen van zouden zijn.

    Vertel anders eens wat meer wat je precies doet/wilt omdat dit niet helemaal duidelijk is.

    Krijg je dit probleem door gewoon op internet te gaan en dan direct de fout en of heb je een eigen opstelling met een server of iets dergelijks.

    Probeer anders eens OpenDNS (https://www.opendns.com).

    Wat gebeurt er als je de router er eens tijdelijk tussen uit haalt en je laptop bedraad direct aan het kabelmodem aansluit. Werkt het dan ook niet. Zorg er wel voor dat je de stekker uit het stopcontact haal van het kabelmodem en 10 seconden wachten.
     
  3. Ik heb alleen problemen met mijn netwerk tussen 2 computers. Ik heb draadloos internet wat probleemloos werkt. Modem uitzetten en opnieuw config. alles al geprobeerd. Heb een "expert" aan huis gehad en ook hij kwam er niet uit.
    2 computers met hetzelfde probleem, beneden een laptop boven een vaste. Ik heb de een al proberen verbinding te laten leggen met de ander en andersom en alle 2 geven ze hetzelfde probleem aan. Andere router (draadloos) gekocht probleem bleef bestaan. Alle 2 de comp. draaien onder vista. Modem uit de muur is van ziggo.
     
  4. Dit is de melding die ik krijg. Daan_Dell is de computer waar ik nu achter zit. Daan_HP is de computer waar ik verbinding mee wil maken. Mappen zijn gedeeld, netwerk naam is hetzelfde.
    [​IMG]
     
  5. Probeer het eens op ip adres van de pc.

    Dus op PC1 zoek je het ip-adres op wat hij heeft.
    Op PC2 type je dan bij Start --> uitvoeren in:\\ipadres en druk op Ok.

    Als voorbeeld
    \\192.168.1.101

    Werkt het dan wel ?
     
  6. Vervolgens doorloop ik de volgend stappen:
    [​IMG]
    En dan de volgende:
    [​IMG]
    Vervolgens:
    [​IMG]
     
  7. Dan kom ik terecht op deze computer (Daan_Dell) met gedeelde mappen...
     
  8. Heb je de werkgroepnaam van alle PC's gelijk staan.
    Welke antivirusprogramma / firewall gebruik je.

    Je laatste reactie was dat het antwoord op het ip-adres ? Zo ja heb je dan op die PC ook een map gedeeld ?

    "Dan kom ik terecht op deze computer (Daan_Dell) met gedeelde mappen... "
     
  9. ""Heb je de werkgroepnaam van alle PC's gelijk staan. --> ja...
    Welke antivirusprogramma / firewall gebruik je. --> firewall van windows en NOD32

    Je laatste reactie was dat het antwoord op het ip-adres ?

    "Dan kom ik terecht op deze computer (Daan_Dell) met gedeelde mappen... " --> jep
     
  10. 1.
    Dan heb je het verkeerde ip-adres ingevuld. Ik neem aan dat je uit wilt komen op Daan_HP. Je moet het ipadres invullen van de PC van Daan_HP. Dit adres vul je dan in op de andere pc.

    2.
    Al geprobeerd om tijdelijk even de firwewall van beide PC's uit te zetten.
    Heeft NOD32 geen instellingen die iets blokkeren

    3. Heb je bij netwerkcentrum ook Bestanden delen aan staan en
    4. Met wachtwoord beveiligd delen uit staan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina