1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Tiptel cnip nummerweergave WMI

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Etwin, 21 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vorig jaar ben ik overgestapt naar @Home en heb een Tiptelcentrale aangeschaft met die het FSK protocol ondersteunt. Het is een Tiptel 2/8 cnip.
    Nummermelding heeft echter nooit gewerkt. Vorig jaar was het mij nog onduidelijk of het aanstond bij @Home, maar dat is inmiddels wel duidelijk.
    Volgens de Tiptel HelpDesk moest er iets aan-ofuit-gezet worden door een 2e lijnsmedewerker van Ziggo. Ik ben vergeten wat. Dat heb ik vervolgens aan Ziggo gevraagd. De helpdeskmedewerker die ik aan de lijn kreeg heeft dit genoteerd, maar het kon nog een paar weken duren voordat het zou werken. Het is nu alweer maanden verder, maar ik heb nog altijd geen werkende nummerweergave en trouwens ook geen voicemailmelding (WMI).

    Ik heb indertijd geprobeerd of nummerweergave werkte zonder de centrale ertussen, en dat was inderdaad het geval.
     
  2. En als je dat nu opnieuw probeert? Dan werkt nummerweergave wel zonder de centrale, en niet meer als de centrale ertussen zit?
     
  3. Ik heb het even zonder telefooncentrale geprobeerd: ik krijg het nummer dat belt te zien. Dus nummerweergave staat wel aan. Vervolgens telefooncentrale gereset. Nummerweergave doet het nog steeds niet.
     
  4. Ik ken deze centrale niet, maar heb wel de gebruiksaanwijzing even bekeken. Daarin staat dat je om de CLIP functie te gebruiken, je de centrale moet instellen om SMS berichten te ontvangen op die netlijn, verder zie hierin dat je de centrale moet programmeren om lijn-1 of lijn-2 voor SMS berichten in te stellen. Op bladzijde 41 staat ook nog iets over programmering van nummerweergave, maar daar staat dat de nederlandse uitvoering van deze centrale alleen geschikt is voor DTMF en niet voor FSK. DTMF wordt in europa alleen gebruikt door KPN en gaat dus niet werken. Ik kwam in de handleiding nergens iets tegen waar je kunt instellen of je de nederlandse (DTMF=fout) of belgische (FSK=goed) instellingen kunt wijzigen.
     
  5. Ik heb de belgische versie, vandaar dat ik het heb over CNIP. De belgische versie werkt met FSK. Ik heb de nummerweergave ingesteld op de centrale voor alle poorten. De SMS staat uit, ik zal die eens aanzetten, maar als ik het goed heb begrepen zou nummerweergave zonder SMS moeten werken.
     
  6. Ik weet het ook niet, maar dit is hetgeen ik op bladzijde 9 van de genoemde handleiding zie staan:

    Op bladzijde 49 staat hoe je dat moet doen, het lijkt dus of je maar op 1 toestel dit kunt instellen, maar dat zul je uit moeten proberen.​
     
  7. Dank voor het meedenken. Het werkt niet. Ik heb de handleiding gelezen, ook dat onderdeel. Ik heb ook gegoogled op CNIP, maar wat het precies doet? Het lijkt erop dat het een protocol is om naamgegevens mee te sturen door de provider. En maakt het dan gebruik van FSK-CLIP?
    Het lijkt mij dat onafhankelijk van CNIP de nummerweergave zou moeten werken. In elk geval heb ik de functie aangezet voor een van de toestellen, maar voorzover ik tot nu getest heb, heeft het geen enkele verandering teweeg gebracht.
     
  8. Misschien toch nog eens (opnieuw) contact opnemen met de fabrikant/leverancier van de centrale?

    Het probleem zit duidelijk in de centrale omdat het zonder centrale wel werkt. Het lijkt mij dat het werkend krijgen van de nummerweergave via de centrale iets is wat door de fabrikant/leverancier ondersteund moet worden, temeer omdat wat in de handleiding staat geen oplossing bied.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina