1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Upload valt terug naar vrijwel NUL

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door hellehunde, 21 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. hellehunde

    hellehunde Forum Member

    Berichten:
    10
    Hi all,

    Nu sinds 3 dagen Ziggo alles in 1 extra. Op zich redelijk tevreden.
    Vind de download speed wel erge fluctueren.

    Bij de Upload gaat het echter af en toe helemaal mis. Die valt soms terug naar 1kb per sec (niks dus). Als dat gebeurt dan komt hij er ook niet meer bovenop. Ik moet dan de Ziggo modem herstarten (power off 30 sec). Daarna is alles weer ok.

    Heeft iemand ook dit probleem? En/of heeft iemand ook een oplossing?

    Mijn modem zit verbonden aan een Draytek 2820, waarvan de instelling goed staan. Dit heb ik inmiddels eerder in het forum geverifieerd.

    Alvast bedankt!

    Grt,

    Bram
     
  2. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
  3. ivo2

    ivo2 Forum Member

    Berichten:
    5
    Ook hier naar 0

    Ik heb exact hetzelfde probleem, sinds gisterochtend is de upload snelheid 0. Hij is zo laag/kapot, dat het vaak niet eens lukt om een web formulier te versturen, emails verzenden timet uit, en speedtest.nl en speedtest.net komen niet met een upload snelheid.

    Ik heb de waardes van mijn modem op bovenstaand advies uitgelezen, en waar ik bij andere mensen docsis zie staan bij upstream staat bij mij iets anders:

    Upstream


    Freq Power Channel Type Symbol Rate Modulation
    Upstream 1 20.00 MHz 45.00 dBmV Mixed (TDMA and ATDMA) 2560 64QAM
    Upstream 2 ----- ----- ----- ----- -----
    Upstream 3 ----- ----- ----- ----- -----
    Upstream 4 ----- ----- ----- ----- -----


    Hoe kan ik zien of het aan mijn verbindingen ligt of aan Ziggo?

    Excuses voor bovenstaande layout, ik kan geen plaatjes uploaden ivm bovenstaand probleem en in de editor zag het er nog mooi als tabelletje uit.
     
  4. copymaster

    copymaster Forum Member

    Berichten:
    611
    Met diezelfde upstream waarde haal ik wel de snelheid.

    [​IMG]
     
  5. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    En het modem-log?

    Mees de Roo
     
  6. copymaster

    copymaster Forum Member

    Berichten:
    611
    Die van mij of van ivo2?
     
  7. Ed

    Ed Forum Member

    Berichten:
    3.370
    Alleen ligt jouw frequentie een stuk hoger...
     
  8. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    In ieder geval de mensen mét een probleem, maar misschien dat degene zónder goed vergelijkingsmateriall kunnen leveren, wanneer zij dat willen?

    Mees de Roo
     
  9. copymaster

    copymaster Forum Member

    Berichten:
    611
    Ok, hier event log modem van iemand ZONDER problemen.

    [​IMG]
     
  10. ivo2

    ivo2 Forum Member

    Berichten:
    5
    ok,

    hier is een stukje van mijn log, dit is van net na een restart van het modem:

    1/1/1970 0:05 82000300 3 Ranging Request Retries exausted;CM-MAC=00:15:cf:32:16:6f;CMTS-MAC=00:30:b8:c3:bd:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
    1/1/1970 0:05 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:15:cf:32:16:6f;CMTS-MAC=00:30:b8:c3:bd:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
    en dit daarna gedurende de dag:

    8/22/2009 8:23 66060300 4 Map Request Retry Timeout;CM-MAC=00:15:cf:32:16:6f;CMTS-MAC=00:30:b8:c3:bd:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
    8/22/2009 14:34 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:15:cf:32:16:6f;CMTS-MAC=00:30:b8:c3:bd:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

    Geen idee of dit ermee te maken heeft of gewoon willekeurige meldingen zijn.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina