1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Her-activatie, updates, IP problemen

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Renevs, 21 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste,

    Sinds eer gister is mijn nieuwe modem zichzelf gaan rebooten, dit blijkbaar zonder enkele reden. De dag erop (gister dus) heb ik gebeld met Ziggo, waar de eerste persoon mij aangaf de modem er 2 uur uit te houden (wat sowieso al nergens op slaat, wilde gewoon van mij af). Toch heb ik 'm d'r een tijdje uitgelaten, je weet het namelijk maar nooit met deze nieuwe modem.

    Uiteindelijk rond 1 uur 's middag nog geen succes, het probleem was als een niet-geactiveerde modem; het telefoon lampje bleef knipperen en zodra er een router of pc ingeplugd werd (link) bleef hij zichzelf opnieuw opstarten. Weer ziggo gebeld en die persoon zou mijn modem geheractiveerd hebben, alhoewel ik er niks van geloof, zal het allemaal wel. Echter was dit ook weer zonder enig succes. Ik ben maar even weg gegaan tot ongeveer 7/8 uur 's avonds en ben weer opnieuw begonnen aan het probleem.

    In eerste instantie wilde ik Ziggo weer bellen, maar met een wachttijd van 14 minuten begon ik zelf maar weer met het aanklooien. Tot ik een activatie pagina aantrof, ik zou verhuisd zijn? Nou, het zal wel weer. Dus ik vrolijk door klikken. En ja hoor, uw modem is geactiveerd. Nou, mooi. Herstart uw modem en tada, firmware update!

    Na 2/3 uur twee lampje te hebben zien knipperen simultaan, was hij klaar. Echter viel mij op dat het telefoon lampje bleef branden, dit heeft deze modem nooit bij mij gedaan. Misschien nieuwe firmware? Ik uiteindelijk de router er weer ingestopt (als ik dat niet deed hing de firmware update steeds vast..). En ja hoor, bam. Herstart uit zichzelf, opnieuw begint hij aan het updaten van zijn firmware en het wachten is weer begonnen.

    Ik haal de router kabel eruit, wacht 5/7 minuten en hij was weer klaar met updaten. Dit maal een directe kabel naar de modem en ik heb perfect werkend internet. Echter wel met een brandend telefoon 1 lampje, wat erg vreemd is voor mij.

    Nu viel mij vandaag echter op dat als ik een directe link naar de modem heb, ik een oud Casema IP krijg. Wanneer ik de router erin plug, de modem herstart, dan krijgt de router een 'nieuw' IP (die ik 2 dagen geleden ook had, zo'n soort) maar blijven de modem 'US' en 'DS' lampjes branden tot oneindigheid met enkelen duizenden reboots (hij heeft de hele nacht aangestaan). Nou mijn vraag, waar kan dit aan liggen en hoe is dit op te lossen? Want zoals ieder inmiddels wel weet, hoef je bij de Ziggo klantenservice niet te wezen..
     
  2. Probeer het eens met een factory reset van je router. Dit forum lezende kan dat de storing verhelpen.
     
  3. Thanks, maar dat werkte helaas niet. Uiteindelijk heb ik de router erin gelaten, heel snel de reset knop van de modem ingedrukt terwijl deze aanstond en toen begon het - naar mijn gevoel - allemaal weer vanaf stap 1, de firmware update.

    Dit maal echter, zoals het hoort, na nog geen 3/4 minuten geupdate! Mac adres clonen vanuit de router en alles werkte weer.


    Toch bedankt voor de moeite. :)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina