1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Kapotte Cisco decoder teruggestuurd en nu al 2 maanden wachten op nieuwe. Tips?

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door Irenek, 19 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Irenek

    Irenek Forum Member

    Berichten:
    11
    Op 4 juni 2009 hebben wij ITV besteld. Op 11 juni werd de Cisco decoder geleverd. Helaas was de harddisk kapot en toen is de ellende begonnen.

    Het heeft bijna 2 weken geduurd voordat we een RMA-nummer kregen waarmee we de decoder konden terugsturen. Op 24 juni verstuurd naar het antwoordnummer in Waddinxveen.

    Begin juli kwamen we erachter dat niet geregistreerd stond dat ze de decoder hadden ontvangen. Via de Track & Trace van TNT kwamen we erachter dat hij op 30 juni bij hen was afgeleverd, echter zij vonden de T&T niet duidelijk. We hebben TNT onderzoek laten doen en de conclusie was: afgeleverd op 30 juni.

    Inmiddels zijn we vele mails en telefoontjes verder. Er staat sinds 29 juli een opdracht uit om een nieuwe Cisco te leveren. Maar die wordt niet opgepakt.

    Vorige week hebben we een aangetekende brief gestuurd, waarin we hebben gemeld dat we de 130 euro, die op 29 juli van onze rekening is afgeschreven, zullen storneren als we op 25 augustus geen uitsluitsel hebben over de oplossing. Tot op heden hebben we nog niet eens een bevestiging van de brief ontvangen.

    Dit is allemaal heel frustrerend. Heeft iemand nog een tip om het hele gebeuren vlot te trekken??

    Alvast bedankt.

    Irene
     
  2. groennom

    groennom Forum Member

    Berichten:
    172
    Mijn ervaringen zijn niet beter, tot 2 maal toe de Cisco stuk geweest. Beide keren heeft het heel lang geduurd voordat Ziggo hem heeft vervangen. Wat mij heel goed heeft gewerkt is een PB sturen naar Kitaro1. Ik kan niet anders zeggen dan dat hij het super heeft opgelost :thumb up:! Hij heeft ervoor gezorgd dat ik direct een nieuwe Cisco kreeg en dat ik niet eerst op de RMA hoefde te wachten. Duurde ook maximaal 1 week voordat ik hem binnen had nadat ik contact had gehad.

    Dus, stuur een PB naar Kitaro1.
     
  3. Irenek

    Irenek Forum Member

    Berichten:
    11
    Groennom, dank je voor de tip. Heb Kitaro net een pb gestuurd. Ik ben benieuwd!

    Irene
     
  4. MrDroopy

    MrDroopy Forum Member

    Berichten:
    1.256
    En anders een aangetekende brief sturen waarin je aangeeft dat je er van uit gaat dat gegeven de inmiddels verstreken tijd reparatie kennelijk niet meer mogelijk is en dat je derhalve de koopovereenkomst zult ontbinden, tenzij ze binnen 14 dagen de tijd alsnog een werkend apparaat leveren. Wanneer ze hiertoe niet in staat zijn over te gaan tot terugbetaling van de 130 euro, aangevuld met eventueel geincasseerde abonnementsgelden.
    Op www.consuwijzer.nl staan voldoende voorbeeldbriefdingen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 aug 2009
  5. Irenek

    Irenek Forum Member

    Berichten:
    11
    MrDroopy, heb dus vorige week een aangetekende brief gestuurd waarin ik ze tot 25 augustus heb gegeven om te reageren. Tot op heden nog helemaal niets op gehoord. Maar bedankt voor jouw tip, is misschien slimmer om het zo te doen dan d.m.v. het storneren van het afgeschreven bedrag (want dan moet je het verschuldigde abonnementsgeld natuurlijk terugstorten en dat kan ook weleens fout gaan).

    Ik ga even op consuwijzer.nl kijken!
    Irene
     
  6. Irenek

    Irenek Forum Member

    Berichten:
    11
    Heb gisteren bericht gehad van Kitaro en vandaag zelf nog maar even gebeld met Ziggo: ik moet nu binnen 2 weken na gisteren een nieuwe Cisco decoder ontvangen. Dankzij de actie van Kitaro.

    Ik ben benieuwd.

    Irene
     
  7. MrDroopy

    MrDroopy Forum Member

    Berichten:
    1.256
    top hoor. Ben benieuwd.
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  8. Irenek

    Irenek Forum Member

    Berichten:
    11
    Gisteren een nieuwe ontvanger gekregen, vandaag aangesloten en........ :applause: Hij doet 't!!! EINDELIJK!

    Kreeg Net Gemist nog niet aan de praat, maar dat zal wel even geactiveerd moeten worden ofzo. Ga vanavond wel even op dit forum zoeken.

    Nogmaals degenen die geholpen hebben: BEDANKT. Zonder jullie hadden we nu nog niks gehad.

    Irene
     
  9. groennom

    groennom Forum Member

    Berichten:
    172
    Dat is goed nieuws. Het is jammer dat Ziggo niet inziet dat de dienstverlening ook kan zoals hij hier op het forum door o.a. Kitaro1 wordt geleverd. Je wordt door Ziggo naar een telefonische helpdesk geleid die geen enkel idee heeft waar ze het over heeft, en die ook niet weet wat helpen is.

    Ik hoop dat beleidsbepalers van Ziggo meelezen en zien dat er zeker ook positieve ervaringen zijn met de afhandeling van problemen. Je moet echter wel de goede mensen er op zetten met de juiste instelling!

    Nogmaals dank aan mensen als Kitaro1 voor hun diensten :thumb up:!
     
  10. Kitaro1

    Kitaro1 Forum Member

    Berichten:
    328
    Stuur maar een pb met smartcardnummer. Waarschijnlijk is deze nog niet geactiveerd.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina