1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Dossier nog niet gesloten.

Discussie in 'Digitale TV - Irdeto ontvangers' gestart door BenJ, 17 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat is eng, want als Panasonic er nu al 3 jaar over doet en nog een paar jaar blijft "zoeken", dan is dat apparaat wel zo'n beetje aan het eind van zijn latijn. Al die tijd zal Ziggo rekening moeten blijven houden met de beperkingen die deze doos op het Ziggo netwerk met zich meebrengt.
    Ik heb het idee dat Panasonic nu niet echt vreselijk zijn best doet. Uitbesteden aan een nieuwe club kost alleen maar geld, verkocht wordt ie niet meer dus wat dat betreft is dat ding voor hen waarschijnlijk al iets dat op EOL (EndOfLife) lijkt.
    Dat ding nog nieuw leven inblazen is ook niet meer interessant vanuit het oogmerk van afzet van nieuwere decoders.

    Onderdeel van de Ziggo certificatie is ongetwijfeld dat Ziggo in aanpassingen op het DTV netwerk rekening blijft houden met de beperkingen van decoders. Aan de ene kant zal Ziggo bij de toeleveranciers van boxen vragen om nieuwe firmware aan de andere kant als dat niet lukt er of "omheen werken" of anders het als een blok aan het been blijven meeslepen.

    De vraag is "Hoe lang blijf je dat volhouden?" en "wat doe je dan vervolgens?". Ik hoop niet dat we wachten tot een box formeel EOL wordt verklaard met als uiterste consequentie dat ook de status Ziggo certified vervalt, met gevolgen van dien.
    Zo'n soort situatie krijg je natuurlijk ook als een fabrikant het gewoon, om wat voor reden dan ook vertikt om nieuwe firmware uit te brengen. Hij kan dat natuurlijk ook net als Panasonic voor zich uit gaan schuiven en zich beroepen op bv overmacht.
    De vraag is "In hoeverre kan Ziggo afdwingen dat fabrikanten hun firmware aanpassen aan nieuwe Ziggo requirements?"

    Met deze Panasonic box begin ik me echt serieus af te vragen of we samen met Ziggo lijdzaam op "het einde" moeten gaan wachten.
     
  2. als ik kijk in de tijd van het tvhomeforum hoeveel beloftes er zijn geweest dat er een nieuwe firmware kwam, dan blijkt dat er veel gelogen is.

    Steeds bleven de beloftes komen dat er een andere partij de software zou herschrijven, en elke keer was het bijna zover. Alleen het probleem met het woord "bijna" is dat het het net niet is.

    Ik en vele andere worden al jaren door ziggo aan het lijntje gehouden als het de pana betreft.

    Misschien wordt het anders tijd om deze box te laten omruilen net zoals ze al eerder met een oudere box gedaan hebben (naam en type kan ik niet meer opkomen). Dan kunnen ze het pana verhaal afsluiten en verder gaan.

    Of te wel ziggo: laat eens wat horen
     
  3. Ik vind dat je wel erg gewaagde uitspraken doet, die je niet kunt staven, er is in 2007 wel degelijk gewerkt aan een nieuwe software versie. Dit kunnen we ook gewoon aantonen. Het probleem is echter dat de subcontractor Quanta (Taiwan) in die tijd haar STB divisie heeft gesloten, waardoor Panasonic allerlei procedures heeft moeten starten, om uiteindelijk over de sourcecode te kunnen beschikken. Formeel is dit nog niet afgerond. Er wordt de laatste maand intensief gesproken met Panasonic en met een andere subcontractor om de software alsnog aangepast te krijgen, ondermeer voor de EPG. Aangezien de sourcecode niet volledig bleek zal de code geheel opnieuw ontwikkeld moeten worden. We hopen in september met Panasonic en Irdeto tot nieuwe afspraak te komen voor een oplossing. Als er nieuwe software ontwikkeld zal gaan worden dan neemt dit 4-6 maanden in beslag
     
  4. je kunt niet ontkennen dat er al jaren beloofd wordt dat er nieuwe firmware komt en er steeds weer iets tussen door komt. Zoals je zelf weet is dit zeker geen aanval op jou anoniem.
     
  5. ik weet dat het niet geloofwaardig overkomt gelet op wat er de laatste jaren over gezegd is. Maar als het anders in elkaar zat, dan zou ik niet zo gepost hebben, of gewoon niet gepost hebben.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2009
  6. Ook geen aanval op Anoniem of Ziggo maar..
    Als ik een auto koop en ik moet al jaren wachten op een oplossing...
    Als ik een tv koop en na 3 jaar zegt de verkoper, uw tv is kapot en repareren doen we niet en zo kan ik nog wel tientallen voorbeelden noemen.

    Het is voor mij niet van belang dat het ding nu niet meer verkocht wordt, over 3 jaar zal mijn monitor,mijn tv, mijn camera,mijn telefoon en noem maar op, ook niet meer verkocht worden.
    Maar gerepareerd wordt ie wel.
    Technisch gezien is de Panasonic stuk, hij is door welke oorzaak dan ook niet meer goed geschikt om te gebruiken.
    In de decoder branche,ook bij canal digitaal,is het blijkbaar heel normaal dat er na 3 jaar niets meer aan gerepareerd wordt. (eigenlijk korter want we wachten al meer dan een jaar)
    Wettelijk gezien blijft Panasonic/Haagtechno in gebreke,ze hebben mij iets verkocht waarvan ik redelijkerwijs mocht verwachten dat ik er een paar jaar plezier aan mocht beleven.
    Ruil dan mijn Panasonicje maar om voor een humaxje ir-fox.
    Het wordt denk ik eens tijd om gewoon de consumenten authoriteit er op te wijzen wat er in dit wereldje gebeurd.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina