1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Arris TM702B start ca. 1 maal per dag spontaan opnieuw op

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Captain, 17 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Klopt s'nachts om even over drie gaat het internet er even uit sinds de nacht van vrijdag op zaterdag. Uit het telefoon gedeelte van mijn modem:


    Internet gedeelte geeft deze melding als ie er uit klapt:

     
  2. Zelfde hier iedere nacht 1-malig rond hetzelfde tijdstip. Omdat ik eerder met mijn webstar een tijdlang problemen had en dat uiteindelijk dacht te kunnen herleiden tot het moment dat de CMTS een loadbalancing deed. Ik heb het daar maar bij laten zitten en het nieuwe modem even afgewacht.

    Nu ik wederom zie dat er "iets" iedere nacht gebeurt, gaan mijn gedachten uit naar hé zou dat iets te maken kunnen hebben met elkaar?
    Maar ja daar heb je toch even iemand bij nodig die kan zien wat en hoe laat er iets op die CMTS gebeurt.
     
  3. In het Multikabel gebied worden 's nachts de modems (her-) verdeeld over de verschillende up- en downstreams. Nachtelijke resets zijn daar dus normaal.

    @kuppj00: Er zijn twee subregio's in het Multikabelgebied die dusdanig klein zijn, dat er nog geen noodzaak is voor meer dan 2 beschikbare downstreams. Dit zijn Bennebroek en Rijsenhout. Bennebroek is qua verkeer de kleinste, daar komt het totale verkeer van de CMTS zelfs in de spits maar af en toe boven de 100 Mbps.
     
  4. Is daar afgelopen vrijdag wat veranderd in het systeem dan want daarvoor heb ik die nachtelijke resets niet gehad of kunnen waarnemen en nu heb ik ze sinds de nacht van vrijdag op zaterdag elke nacht. Die herverdeling komt neem ik aan omdat het Multikabel gebied nog op euro-docsis2.0 draait want ik meen gelezen te hebben dat bij euro-docsis3.0 dit niet nodig is omdat die dynamisch kunnen switchen als er een stream volzit.
     
  5. Hier hetzelfde verschijnsel om dezelfde tijd. Sinds 16/8/2009 in mijn log te vinden.

    Ik denk niet dat het modem reboot, want de normale reboot meldingen staan niet in het log, alleen de verbinding verbreekt even en bouwt weer opnieuw op en de telefoon gaat offline.
     
  6. Mischien een reset vanaf ziggo zijn kant ?
     
  7. Klopt want ik zie dat hij online blijft sinds de laatste keer dat ik de stroom eraf heb gehaald ivm een snelheidsprobleem.

    Maar ik mag hopen dat ze snel ophouden met deze nachtelijke resets want het is behoorlijk irritant dat je alarm iedere nacht een melding geeft dat de telefoonlijn offline is geweest.
     
  8. Overigens de reboots waarmee ik mijn vraag begon betreffen wel degelijk echte herstarts waarbij alle lampjes van het modem uitgaan en weer één voor één weer aan gaan. Dit zie ik ook in de MTA events log.

    Echter daarbij heb ik ook nog regelmatig nachtelijke onderbrekingen bijv. om 3:20 uur van het telefoonsignaal (mijn telefonie loopt overigens via Fritzbox een 7270, ik gebruik de telefonie van Ziggo niet), want dat zie ik in de Fritzbox log terug. Dat gebeurt ook vaak als het modem gewoon online blijft, dus dat lijkt ook op bovenstaande.

    Aan alle reacties denk ik te kunnen concluderen, dat de storingen best wel eens veroorzaakt kunnen worden door invloeden in het Ziggo netwerk, en dus niet in de aansluiting thuis. Dus dan laat ik het voorlopig maar even rusten, en wacht maar even af totdat Ziggo de roll out van Docsis 3.0 op orde heeft.
    Iedereen bedankt voor de informatie. :thumb up:

    @kuppj00, misschien kun je je alarmsysteem anders instellen, zodat deze na telefoononderbreking wat langer wacht met alarm slaan, of dat ie dat dat helemaal niet rapporteert (niet meest ideaal maar in elk geval tijdelijk dan)?
     
  9. Ik hoop dat iemand van Ziggo hier ook mee kijkt en gaat proberen dit probleem op te lossen.
    Is het bekend wanneer de uitrol van Docsis 3.0 afgerond is in mijn regio Bennebroek/Vogelenzang (nu staat in mijn modem dat we nog op docsis 2.0 zitten).
    Het alarm anders instellen gaat helaas niet zonder ingrijpen van een monteur.
     
  10. Joepie vannacht geen reset, zou er wat gewijzigd zijn? :)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina