1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

regio Alkmaar, na 18:00 stort internetverbinding in

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 17 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Meesdro: Zelf woon in ook in Heiloo, en ik heb dus hetzelfde probleem. Vaak ene goede verbinding, en soms zomaar ineens time outs(en wegvallende telefonie)

    Iemand anders op dit forum (ook Heiloo) en iemand in Limmen(zelfde centrale) hebben ook deze problemen. (al is het de laatsteweek minder erg dan voorheen)

    Ik heb het 'webteam' via het speciale formulier op de hoogte gebracht van mijn problemen. Hij zag helaas niks geks, maar vroeg wel of meer mensen er in Heiloo last van hebben.

    Duiden ze waardes volgens jou op een 'wijkcentrale' probleem? Dat zou een hoop verklaren nl...
     
  2. De waarden die gepost worden laten eigenlijk maar weinig zien. Voor een gedeelte kan dat komen doordat zij niet op het moment van de storing zijn opgenomen maar daarvoor of éven daarna. Hier kan de gebruiker zichzelf helpen door alert uit te lezen op het moment van de storing zélf.

    Maar er zijn dus wel wat onverwachte waarden in upstream symbolrate en protocol. Hier lijkt het alsof is "teruggeschakeld". Op zich is die terugschakeling niet voldoende om de problemen te verklaren (ook de teruggeschakelde symbolrate is b.v. nog voldoende om de volle snelheid te halen), maar het kan een indicatie zijn van onderliggende problemen. Gezien de vrij normale signaal-niveaus van de uitgelezen modems is het dan waarschijnlijk dat het om een (upstream) tussen-versterker gaat. De overige apparatuur kan namelijk wel corrigeren voor verkeerde signaal-niveaus, maar een, eenmaal geïntroduceerd, slecht signaal (= slechte signal to noise ratio) kan nooit meer verbeterd worden.

    Dit in combinatie met het feit dat een aantal mensen in het zelfde woongebied last heeft van dit verschijnsel, duidt op een intermitterend (upstream) tussenversterker of tussenversterkers-aansluiting probleem. Dat is vervelend zoeken, ook voor een technische dienst, omdat je letterlijk op het goede moment op de goede plek moet zoeken/meten. Wel is het van belang dat die technische dienst er van overtuigd is dat er een probleem bestáát. Regelmatig de helpdesk benaderen met volledige informatie (1. beschrijving van je intermitterende verbindingsproblemen. 2. melding van lager dan verwachte symbolrate en protocol. 3. melding van het feit dat dit probleem ervaren wordt door meerdere gebruikers uit dezelfde regio 4. melding van het feit dat dit probleem door de loopduur in aanmerking komt voor een escalatie-aanpak) blijft daarom van belang.

    Mees de Roo
     
  3. Vandaag iemand van de helpdesk aan de telefoon gehad.. weer.
    Ik heb uitgelegd wat mijn probleem is.. komt ie met : u moet toch echt de router erafhalen en dan een paar dagen direct aan het modem internetten, kijken of dat dan weer problemen geeft.

    Nou, ik heb ff haarfijn uitgelegt dat ie eigenlijk onzin uitkraamt, want mijn telefonie ligt er ook uit als ik internet problemen heb (wat ik ook al eerder heb gemeld)

    Het feit dat ik zei dat er meerdere mensen uit de regio last van hadden negeerde hij eigenlijk gewoon, ondanks dat ik het meerdere keren heb gezegd, ook met de gegevens van mijn modem wou hij eigenlijk niets.

    Nu komt er een monteur langs (over een week na mijn vakantie) om te kijken of het bij mij thuis ligt. Kosten zijn voor mij als ze iets vinden. Nou dat zullen we nog wel eens zien.

    Het verbaasd mij nog steeds dat ze blijven hameren op mijn thuisnetwerk, terwijl telefonie er ook uitligt, en er meerdere mensen last van hebben.

    Het is echt jammer dat ik niet fatsoenlijk ADSL kan krijgen waar ik woon :evil:
     

  4. Hier hetzelfde. Ik heb je de link van het WebTeam gestuurd. Die lijken meer met de klacht te doen. us vul dat formulier even in aub. Als meer mensen dat doen die de centrale in Heiloo gebruiken gebeurd er tenminste wat...
     
  5. Nu trouwens weer ellende. Steeds time outs. Het gaat 5 min goed, en dan weer ellende :-( ARghhh om moedeloos van te worden
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina