1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

regio Alkmaar, na 18:00 stort internetverbinding in

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 17 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Tja, dat is lastig. Maar kan wel begrijpen dat ze het even rechtstreeks willen proberen.

    2 suggesties:

    1. Je koopt/leent een lange netwerk kabel
    2. Je moet toch je pc even naar beneden brengen....

    Heb je wel al gevraagd of de signaalwaardes goed zijn(kunnen ze op afstand zien) Ald dit al fout is, hoef jij niet alvast al die moeite te doen////
     
  2. Nee de signaalwaarders,daar heb ik niet naar gevraagd.
    De medewerkster vond ik nogal,,,routergericht,,, dus heb ik mij laten overdonderen,dat ik het vergeten ben te vragen.:oops:Ik heb wel verteld,dat men in het verleden meer behulpzaam was via de telefoon(op afstand)Ze kon mij echt niet verder helpen!!!
     
  3. Hoi,

    ik woon in Heiloo en ervaar ook heel slecht internet vooral in de avond.
    Is ook al naar gekeken door de helpdesk, maar die kunnen niet zien zeggen ze.
    Hier bv een ping naar google, het is nu 20:57

    Reply from 74.125.77.106: bytes=32 time=127ms TTL=54
    Request timed out.
    Request timed out.
    Reply from 74.125.77.106: bytes=32 time=662ms TTL=54
    Request timed out.
    Request timed out.
    Reply from 74.125.77.106: bytes=32 time=13ms TTL=54
    Reply from 74.125.77.106: bytes=32 time=17ms TTL=54
    Request timed out.
    Request timed out.
    Request timed out.
    Reply from 74.125.77.106: bytes=32 time=14ms TTL=54
    Request timed out.
    Reply from 74.125.77.106: bytes=32 time=22ms TTL=54
    Request timed out.
    Reply from 74.125.77.106: bytes=32 time=44ms TTL=54
    Reply from 74.125.77.106: bytes=32 time=2162ms TTL=54
    Reply from 74.125.77.106: bytes=32 time=96ms TTL=54
    Reply from 74.125.77.106: bytes=32 time=185ms TTL=54
    Reply from 74.125.77.106: bytes=32 time=274ms TTL=54
    Reply from 74.125.77.106: bytes=32 time=294ms TTL=54
    Reply from 74.125.77.106: bytes=32 time=372ms TTL=54
    Reply from 74.125.77.106: bytes=32 time=202ms TTL=54
    Reply from 74.125.77.106: bytes=32 time=212ms TTL=54
    Reply from 74.125.77.106: bytes=32 time=255ms TTL=54
    Reply from 74.125.77.106: bytes=32 time=101ms TTL=54
    Request timed out.
    Request timed out.
    Reply from 74.125.77.106: bytes=32 time=1172ms TTL=54
    Reply from 74.125.77.106: bytes=32 time=26ms TTL=54
    Request timed out.
    Request timed out.


    Dit gebeurd om de haverklap dat telefoon en internet er eigenlijk gewoon helemaal uitliggen savonds.

    Ik krijg er een beetje genoeg van, en ben dan ook op zoek naar fatsoenlijk ADSL.
     
  4. Een ping naar google is een vrij slechte maatstaf; ping liever smtp.ziggo.nl o.i.d. wanneer je toch met alle geweld wilt pingen.
    Probeer anders liever eens een algemeen rapport (op een goed en een slecht moment) via:
    http://netalyzr.icsi.berkeley.edu/index.html
    Controleer via taskmanager ook wat je PC staat te doen, wanneer alles langzaam gaat (cpu-gebruik en netwerk-gebruik).

    Mees de Roo
     
  5. Nou een ping naar smtp.ziggo.nl :

    Reply from 212.54.34.9: bytes=32 time=503ms TTL=248
    Reply from 212.54.34.9: bytes=32 time=520ms TTL=248
    Reply from 212.54.34.9: bytes=32 time=250ms TTL=248
    Reply from 212.54.34.9: bytes=32 time=281ms TTL=248
    Request timed out.
    Reply from 212.54.34.9: bytes=32 time=30ms TTL=248
    Reply from 212.54.34.9: bytes=32 time=19ms TTL=248
    Request timed out.
    Request timed out.
    Request timed out.
    Request timed out.
    Request timed out.
    Request timed out.
    Reply from 212.54.34.9: bytes=32 time=327ms TTL=248
    Reply from 212.54.34.9: bytes=32 time=70ms TTL=248
    Reply from 212.54.34.9: bytes=32 time=45ms TTL=248
    Reply from 212.54.34.9: bytes=32 time=100ms TTL=248
    Reply from 212.54.34.9: bytes=32 time=1105ms TTL=248
    Reply from 212.54.34.9: bytes=32 time=57ms TTL=248
    Reply from 212.54.34.9: bytes=32 time=29ms TTL=248
    Reply from 212.54.34.9: bytes=32 time=158ms TTL=248
    Request timed out.
    Request timed out.
    Reply from 212.54.34.9: bytes=32 time=2484ms TTL=248
    Reply from 212.54.34.9: bytes=32 time=97ms TTL=248
    Reply from 212.54.34.9: bytes=32 time=489ms TTL=248
    Reply from 212.54.34.9: bytes=32 time=120ms TTL=248
    Reply from 212.54.34.9: bytes=32 time=339ms TTL=248
    Reply from 212.54.34.9: bytes=32 time=37ms TTL=248
    Request timed out.
    Ping statistics for 212.54.34.9:
    Packets: Sent = 50, Received = 34, Lost = 16 (32% loss
    Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 19ms, Maximum = 2484ms, Average = 349ms



    Maakt niet uit. Het ligt niet aan me computer aangezien me laptop als ik die er direct op aansluit ditzelfde doet. en dat is een mac.

    Wel grappig, ik bel mobiel naar ziggo en dan hoor ik dat er een storing is in mijn regio en dat mijn klacht geregisteerd is... Dat is wel knap toch? ze kunnen dus via mijn mobiel nr zien waar is zit. ik voel me niet veilig :pompom:

    Ook maar even m'n modem info erbij":
    Freq Power SNR Modulation Octets Received
    Downstream 1 346.00 MHz 3.23 dBmV 37.64 dB QAM 256 58554453
    Downstream 2 314.00 MHz 2.82 dBmV 38.26 dB QAM 256 4699179
    Downstream 3 330.00 MHz 2.13 dBmV 37.36 dB QAM 256 4648128
    Downstream 4 ----- ----- ----- ----- 0

    Upstream
    Freq Power Channel Type Symbol Rate Modulation
    Upstream 1 44.10 MHz 46.75 dBmV DOCSIS1.x (TDMA) 2560 QPSK
    Upstream 2 ----- ----- ----- ----- -----
    Upstream 3 ----- ----- ----- ----- -----
    Upstream 4 ----- ----- ----- ----- -----
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 aug 2009
  6. Waarom denk je dat criminelen met tientallen gestolen/omgekatte telefoons op zak lopen?:lol:

    Je upstream lijkt keurig (46.75 dBmV) maar is dat met een terugschakeling van symbolrate naar 2560 (verwacht: 5120) en protocol naar QPSK (verwacht 64QAM) helemaal niet.
    Dit duidt op ernstige problemen met een upstream-tussenversterker; de signaalwaarden worden door omliggende versterkers weliswaar gecorrigeerd naar het juiste niveau, maar de resulterende S/N is zo slecht dat alles stappen terugschakelt.
    Kan je in het modemlog kijken of daar veel T3 meldingen in voorkomen; die zou ik bij zo'n situatie eigenlijk wel verwachten?

    En wat zijn de resultaten van die test-site?

    Mees de Roo
     
  7. Er komen inderdaad T3 meldingen voor, altijd met dezelfde tijd (alhoewel ik niet weet in hoeverre die tijd klopt)

    8/18/2009 2:05 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:15:cf:33:d0:77;CMTS-MAC=00:50:57:01:f9:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
    8/18/2009 2:05 68000401 5 ToD request sent - No Response received;CM-MAC=00:15:cf:33:d0:77;CMTS-MAC=00:50:57:01:f9:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
    8/19/2009 2:04 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:15:cf:33:d0:77;CMTS-MAC=00:50:57:01:f9:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
    8/19/2009 2:05 82000300 3 Ranging Request Retries exausted;CM-MAC=00:15:cf:33:d0:77;CMTS-MAC=00:50:57:01:f9:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
    8/19/2009 2:05 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:15:cf:33:d0:77;CMTS-MAC=00:50:57:01:f9:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
    8/19/2009 2:05 68000401 5 ToD request sent - No Response received;CM-MAC=00:15:cf:33:d0:77;CMTS-MAC=00:50:57:01:f9:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
    8/20/2009 2:05 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:15:cf:33:d0:77;CMTS-MAC=00:50:57:01:f9:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;


    Het vreemde is wel dat dit regelmatig voorkomt, maar de volgende ochten/middag is alles meestal weer normaal voor een paar dagen, dan begint het weer.

    Ook telefonie doet het dan niet.

    hier de resultaten van die site : http://netalyzr.icsi.berkeley.edu/restore/id=43ca253f-12525-2fd40341-948c-42be-8098
     
  8. Zowel die T3's als de test die je draaide laten rare problemen door een trage upstream zien. We zien dit nu vrij vaak (kijk maar op dit forum; ik herinner me b.v. Barfman). Het probleem zal zijn om de helpdesk ervan te overtuigen dat er iets fout is; wijs ze expliciet op de symbolrate/protocol terugschakeling, anders zien ze alleen het signaal niveau en wijs ze op die T3's waarvan ik de indruk kreeg dat ze geleerd hebben daar niet op te letten.

    Mees de Roo
     
  9. Even wat gegevens uit het zelfde gebied:

    Downstream


    Freq Power SNR Modulation Octets Received
    Downstream 1 346.00 MHz 15.64 dBmV 37.94 dB QAM 256 0
    Downstream 2 314.00 MHz 14.80 dBmV 37.64 dB QAM 256 0
    Downstream 3 330.00 MHz 15.10 dBmV 37.94 dB QAM 256 0
    Downstream 4 ----- ----- ----- ----- 0


    Upstream


    Freq Power Channel Type Symbol Rate Modulation
    Upstream 1 56.80 MHz 48.25 dBmV Mixed (TDMA and ATDMA) 2560 64QAM




    Dit hieronder komt door het herverdelen van frequenties wat in het Multikabel gebied nog s'nachts gebeurd omdat we hier nog op docsis2.0 draaien.


    8/20/2009 2:05 82000300 3 Ranging Request Retries exausted;CM-MAC=;CMTS-MAC=;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
    8/20/2009 2:05 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=;CMTS-MAC=;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
     
  10. Herverdeling van kanalen kan inderdaad ook een T3 geven. Ik zal in het vervolg meer letten op de tijdstippen daarvan. Maar er zijn duidelijk ook andere problemen.
    Ten eerste zou die voortdurende herverdeling van kanalen vrij snel uit moeten vlakken. Iedereen elke nacht nieuwe kanalen geven is zinloos; alleen in die gevallen waar de load-balance duidelijk scheef is zou je zo nu en dan een aanpassing verwachten.
    Ten tweede is zelfs op dit voorbeeld dat je geeft van een normale situatie, de upstream ook al afwijkend van standaard. Ik weet dat een symbolrate van 2560 voldoende zou moeten zijn voor een Ai1-Xtra, maar op alle andere plekken probeert het modem toch echt een symbolrate van 5120 in te stellen.
    Ik vraag me daarom af in hoeverre (volgens geruchten) nieuwe firmware voor het Arris modem, werkelijk bedoeld is om een modem probleem en in hoeverre die bedoeld is om een Ziggo DOCSIS 2.0 probleem op te lossen.

    Mees de Roo
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina