1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Decoder meenemen met vakantie

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door pboes, 15 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. G.bruiker

    G.bruiker Forum Member

    Berichten:
    3.309
    Hou wel in de gaten dat je deze kaart niet kunt registreren.
    Er kunnen maar 3 decoders/kaarten geregistreerd zijn,ga je een 4e registreren met het totale pakket dan betaal je voor deze 4e kaart weer het volledige bedrag tenzij je daar het gratis abonnement op zet maar je loopt dan het risico dat het ergens fout gaat.
    Gisteravond even mijn kaart meegenomen vanuit Leiderdorp naar Houten en kon daar gewoon kijken.
     
  2. ArChie

    ArChie Forum Member

    Berichten:
    5.241
    Het antwoord op dit deel van je vraag is toch al gegeven? Als ik het goed heb woon je in Ziggo/Multikabel gebied dus zijn jouw smartcards te gebruiken in de kabelgebieden van Ziggo/Casema (netwerk ID 8888) en Ziggo/Multikabel (netwerk ID 5555). Als jij in het Ziggo/@Home kabelgebied op vakantie gaat dan werken jouw geregistreerde smartcards daar niet omdat de Ziggo/@Home headend voor jouw smartcards geen updates verstuurd. Dat doet alleen Ziggo/Casema headend.

    Als ik het goed begrepen heb wordt er in het start pakket van de smartcard expliciet vermeldt dat er sprake is van een test en dat je daarom eerst zou moeten registreren voordat de smartcard het. Als het startpakket dat niet expliciet vermeldt dan heb je kennelijk nog een smartcard weten te bemachtigen die nog op de oude manier geactiveerd wordt. Als je wel moet registreren voordat de preview periode gaat werken, dan heb je volgens mij een probleem. In de eerste plaats omdat er volgens de berichten hier niet meer dan drie smartcards geregistreerd kunnen worden in het nieuwe systeem. En in de tweede plaats omdat ik niet vernomen heb dat je ook een ander kijkadres aan die smartcard kan koppelen dan het normale woonadres dat aan je account bij Ziggo is gekoppeld. De registratie van de nieuwe kaart zal dan volgens mij toch weer terechtkomen in het systeem van de Ziggo/Casema headend waar jij niets aan hebt als je wil kijken in Ziggo/@Home gebied.
     
  3. ArChie

    ArChie Forum Member

    Berichten:
    5.241
    Is Houten Ziggo/@Home gebied of net als Leiderdorp Ziggo/Casema gebied?
     
  4. G.bruiker

    G.bruiker Forum Member

    Berichten:
    3.309
    Al sla je me dood :oops: kijken waar ik dat kan vinden...
    Casema gebied dus... als topicstarter nu maar niet zijn kaart in de decoder stopt om te testen,want dan start ie de preview...
     
  5. Fjacobse

    Fjacobse Forum Member

    Berichten:
    1.104
    Ik ben wellicht wat uit mijn slof geschoten:oops:. Het gaat er mij om dat je niet altijd alleen naar de klant hoeft te wijzen die niets weet of alles verkeerd doet, maar ook eens een keer met een gezonde dosis zelfkritiek naar jezelf kunt kijken. Dat is precies wat ik mis.
    Aangezien ik dit zelf (en anderen) hebben ondervonden werd ik een beetje :censored:. Sorry.
     
  6. pboes

    pboes Forum Member

    Berichten:
    975
    Ik heb deze nieuwe smartcard een maand of twee in huis.
    Maar ik ga het gewoon proberen.
    Ik zou het overigens wel jammer vinden als je als klant niet eens je ontvanger mee kunt nemen.
     
  7. Fjacobse

    Fjacobse Forum Member

    Berichten:
    1.104
    Beste Riparius, ik weet natuurlijk niet wat jouw ervaringen zijn , maar ik kan mijn onlangs (ca. 1,5 maand geleden) geactiveerde smartcard met geen mogelijkheid terugvinden, Sterker nog, in mijn overzicht vind ik nog steeds een product terug, welke in ik eind maart al heb opgezegd.
    Gelukkig lijken de facturen wel te kloppen.
     
  8. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Uiteraard gaan er dingen mis die tot gevolg hebben dat de kaart op zwart kan gaan tijdens de aanmelding. Dat is nu juist de reden dat we het anders willen inrichten. De klant kan de kaart zelf online registreren en de achterliggende systemen zorgen ervoor de aanmelding administratief verwerkt wordt en de kaart realtime wordt geactiveerd. Mocht dit om de één of andere reden niet lukken dan kan de helpdesk nog steeds benaderd worden.
     
  9. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    De administratieve verwerking duurt langer, daarom zul mischien de nieuwe kaart nog niet direct in het overzicht terug zien. Daarnaast vindt de activatie bijna realtime plaats waardoor je binnen een aantal minuten kunt vaststellen of de activatie met succes is uitgevoerd (zo lang de kaart in de ontvanger zit, anders moet je ~30-45 minuten wachten). Er zullen nog een aantal aanpassingen plaatsvinden, waarmee de actuele situatie zo goed mogelijk wordt weergegeven in de mijn ziggo omgeving.
     
  10. Fjacobse

    Fjacobse Forum Member

    Berichten:
    1.104
    Beste anoniem,
    Wellicht heb ik te heftig gereageerd. Maar in jouw post kwam het (op mij) over alsof, alles wat er mis gaat met registreren/activeren aan de klant ligt. Zoals je nu weet heb ik (en anderen) heel andere ervaringen. Daarom vond ik het heel eenzijdig om vrijwel altijd (om het vrij te zeggen) de oorzaak bij de klant te leggen, terwijl er bij Ziggo natuurlijk ook het nodige fout gaat (oa. eigen ervaring. maar dat heb je wellicht al gelezen).
    Het gaat mij er principieel om dat ook wel eens genoemd mag worden dat er bij Ziggo ook weleens het eea fout gaat en dat Ziggo daar ook weleens voor uit mag komen. En het zou Ziggo sieren om ook eens wat zelfkritiek te uiten op dit forum.

    Overigens: "no personal offense" en ga vooral door om de mensen vroegtijdig te informeren. Op het beleid van Ziggo heb jij tenslotte ook geen invloed.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina