1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Decoder meenemen met vakantie

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door pboes, 15 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    De activatie vindt real-time plaats. Voor de mensen die niet over internet beschikken hebben we een IVR beschikbaar. Als dat ook niet lukt dan kun je de helpdesk bellen.
     
  2. Vijver

    Vijver Forum Member

    Berichten:
    2.231
    Ik heb vanmorgen rond 10:00 nog een 2e smartcard op deze manier geregistreerd. Ziet er wel gelikt uit, die pagina. Je krijgt de mededeling, dat je de decoder aan moet laten staan, en dat het proces volledig automatisch verloopt. Als ik nu kijk bij mijn ziggo, zie ik nog steeds alleen mijn oude smartcard staan. Ik ga het niet nog een keer doen, evt. dubbele registraties maken de zaak alleen maar complexer.
     
  3. XeCuToR

    XeCuToR Forum Member

    Berichten:
    256
    de smartcard moet inderdaad in de decoder blijven zitten, de activatie moet dan real-time lukken. Als de card er niet in zit, kan dit tot 45 minuten duren.
     
  4. Vijver

    Vijver Forum Member

    Berichten:
    2.231
    Misschien is de activatie wel gelukt, hoor, maar dit is niet zichtbaar voor mij. Je zou het liefst net als bij een ideal-betaling gelijk resultaat zien van je acties. Dan is het systeem helemaal af. Zal ik heb gewoon nog eens proberen? Staat de kaart al wel geactiveerd, dan blijft hij vast wel hangen op het kaartnr.
     
  5. Fjacobse

    Fjacobse Forum Member

    Berichten:
    1.104
    Tja, en dat is precies wat ik geprobeerd heb om mijn derde smartcard te activeren. Dat werkte dus helemaal niet. (de activatie vond dus in de verste verte niet real-time plaats. Zelfs niet in de future-time (voorzover dat bestaat)).
    De helpdesk opgebeld en kreeg vervolgens de reactie, dat ik eigenlijk (ivm achterstand) niet wilde weten hoe lang eea nog zou duren.
    Uiteindelijk een nummer gebeld (ik dacht 0900-0730 (uit mijn hoofd, maar ik heb het ergens gepost)) en de activatie was zo gepiept.
    Overigens heeft een aantal Forumleden dezelfde ervaring!

    Dus klinkt allemaal maar mooi, maar werkt in de praktijk dus niet echt (of echt niet)!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2009
  6. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    de activatie zit nog in een pilot fase. Verder werkt het alleen voor nieuwe smartcards.
     
  7. Vijver

    Vijver Forum Member

    Berichten:
    2.231
    Er is nog een methode voor de topicstarter, noem het de met lange halen snel thuis-methode. Een losse smartcard zie ik nu staan voor 15,25, dat is met proefperiode voor alle kanalen. Ik weet niet precies hoelang topicstarter naar zijn vakantiehuis gaat, maar stel 2 weken, heb je voor die 15,- wel een hoop kijkplezier. Beschouw het als prepaid ziggo. Ik ben nooit ziek, maar stel dat ik 2 weken ziek thuis zit, heb ik wel 15,- over voor alle kanalen, je doet dan doorgaans toch niet veel. Niets registreren, als de kaart verlopen is in de kliko. Het is maar een ingeving.
     
  8. Vijver

    Vijver Forum Member

    Berichten:
    2.231
    Zelf heb ik een nagelnieuwe smartcard. Althans, daar ga ik vanuit, hij komt rechtstreeks bij ziggo vandaan. Ik probeer het gewoon nog eens, baat het niet, dan schaadt het ook niet. Ik zeg nogmaals, het is wel een mooi systeem. Kaartjes per post opsturen of bellen is niet meer helemaal van deze tijd.
     
  9. Fjacobse

    Fjacobse Forum Member

    Berichten:
    1.104
    Ik weet niet wat jij een "nieuwe smartcard" noemt, maar waar ik het over heb is een smartcard die ik ruim een maand geleden direct bij aanschaf online heb laten registreren en vervolgens na 3 weken op 'zwart' ging. Dus Ziggo had 3 weken de tijd om deze smartcard (online) te registreren/activeren.
    Als je vervolgens de helpdesk belt en te horen krijgt dat je eigenlijk niet wilt weten hoe lang de activatie nog zal duren, dan zul je wellicht begrijpen dat mijn 'begrip' hiervoor redelijk beperkt wordt.

    Overigens het bellen naar het bovengenoemde nummer, met een zeer klantvriendelijke medewerker, heeft enorm geholpen. Binnen 'no time' was de activatie geregeld.

    Verder zeg je dat de activatie "in een pilot fase" zit. Dat begrijp ik niet helemaal. Er worden al jarenlang smartcards geactiveerd. Of bedoel je misschien een nieuwe procedure om je smartcard te activeren?
    Zo ja, prima! Maar laat dat de klanten ook weten als zij de helpdesk bellen, of stel ze op de hoogte via de nieuwsbrief! Op deze manier zaai je alleen maar onbegrip en dat kan toch nooit de bedoeling zijn lijkt mij.
     
  10. Vijver

    Vijver Forum Member

    Berichten:
    2.231
    Volgens mij zegt hij dat de online-activatie in een pilot zit. Snel afronden, die pilot, want op die manier is het echt makkelijk&snel.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina