1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Door ITV GEEN internet!

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door dutchdevil83, 14 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. dutchdevil83

    dutchdevil83 Forum Member

    Berichten:
    35
    Na een hoop klachten in het @slome tijdperk een 3 jaar geleden toch maar de stap terug gemaakt naar het nieuwe ziggo. 50mb/sec internet bij een alles in 1 extra, dat leek me wel wat. Ik had in juni al ITV aangevraagd met de cisco ontvanger actie die kreeg ik netjes binnen de 2 weken alles aangesloten, werkte perfect op het interactief na, maarjah goed zijn ook geen maand kosten voor afgeschreven dus ik dacht dat komt nog wel dan als het bij ziggo geactiveerd is.

    2 weken geleden had ik via internet dus alles in 1 extra besteld, en vandaag zou de monteur het komen installeren tussen 8.00 en 13.00, monteur was er netjes binnen de tijd om 11.30. Ik had vooraf geen pakket binnen gehad van ziggo maar dit was geen probleem want de monteur had een pakket bij. De monteur pakt het modem uit en tot mijn verbazing zie ik een moterolie modem verschijnen. Ik vraag de man of het wel duidelijk is dat ik een alles in 1 extra abbo heb en dat een docsys2 modem de snelheden niet kan halen die ziggo mij beloofd. De beste man wist niet wat voor abbo ik had en ook niet dat ik dus een docsys3 modem zo moeten krijgen.

    Enfin nadat hij het modem geinstalleerd had vroeg hij aan mij de activatiebrief. WELKE ACTIVATIEBRIEF? Heb alleen een brief gehad van ziggo dat mijn order verwerkt was maar dat het wat langer kon duren als dat ik van hun gewend was. De monteur begreep al dat er het een en ander mis was gegaan, na wat gebel met de interne afdeling van ziggo zou het modem op afstand geactiveerd worden en zouden ze me vandaag terug bellen.

    Na zoeven zelf gebeld te hebben ben ik er dus achter gekomen dat mijn modem niet geactiveerd kan worden omdat mijn order van ITV (VAN JUNI) nog niet afgesloten is en de order van alles in 1 extra geeneens is aangemaakt! Hoe kan er dan een monteur komen met een, weliswaar verkeerd, modem?

    *ZUCHT* Ik begin nu al spijt te krijgen van het terug stappen naar ziggo, of moet ik beter zeggen ZIELO... gelukkig hebben ze maar een opzegtermijn van 1 maand en zit ik nergens aan vast

    UPDATE : Tot op heden maandag 17-8 nog steeds geen internet, dalijk maar weer bellen... fijne service van ziggo, voor 65 euro in de maand verwacht je toch wel dat ze een flinke service moeten leveren
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2009
  2. Aion

    Aion Forum Member

    Berichten:
    80
    ok voor je loopt te tieren op ziggo daar kunnen die jongens niets aan doen die achter de helpdesk zitten

    de itv orders hangen omdat men in het algemeen wacht tot de smartcards worden geregistreerd door het postorderbedrijf dat de decoder bij je afleverd (holland SHitment)

    nu hebben hun altijd vertraging met leveren en ook terugkoppelen.

    wat dat voor jou als klant inhoud is gewoon simpel :

    Jij besteld itv , order word geplaatst , gaat lopen , jij krijgt decoder , smartcardnummer is genoteerdo p jouw adres bij holland shipment , dan word je smartcardnummer uiteindelijk via HS naar ons teruggekoppeld en in het systeem gezet.

    op dat moment worden de rechten goed gezet op je kaart en heb je ITV.

    9/10 van ed klanten wachten daar niet op en beginnen meteen te bellen naar de helpdesk met vraag om te activeren.

    wij voer(d)en dan de kaart in en daarna had je of (als ik er was binnen 1 min signaal) of bij sommige collega's binnen 48 uur.

    omdat wij de kaart al ingevoert hebben betekend dat dat je order blijft wachten maar niet nogmaals die kaart kan registreren.

    order blijft hangen en ja je bestelling voor AI1E komt dan wel door maar kan niet worden gesloten (als je via web heb besteld loopt ie gewoon via bestelroute door , bij agent aan de telefoon zou dat als het goed is niet moeten gebeuren)

    wat ej wel kan doen is je oude modem terugzetten , dat ding moet makkelijk nog tot 50mbit trekken.

    gewoon questie van NTI file goed zetten en je zou moeten kunnen internetten.

    uiteindelijk is het gewoon een slecht opgezet werkprocess (en zeh ebben al jaren gezeik met dat HS , snap niet waarom ze ze niet laten oprotten)
     
  3. dutchdevil83

    dutchdevil83 Forum Member

    Berichten:
    35
    Dat order niet doorkomt begrijp ik, maar ik heb daar in JUNI al over gecommuniceerd met ziggo!! Dat is 8 weken waarin dus niks is gedaan met die order. Nu bestel ik een internet abbonement erbij en kan ik niet internetten omdat die order niet is afgesloten, daar heb ik als klant niets aan. Als ik een datum afsluit met ziggo (te wetende 14-8-2009) waarin mij beloofd wordt dat ik van een produkt gebruik kan maken dan ga ik er ook van uit dat dat zo is. De telefoonlijn gaat namelijk ook via ziggo nu, en omdat het modem niet werkt kan ik nu dus ook de alarminstallatie niet inschakelen als ik weg ben.

    PS Ik had geen oud modem van ziggo, ik had een adsl modem van orange!
    De monteur kwam met een moterolie modem aanzetten, terwijl ik een alles in 1 extra abbo besteld heb.
     
  4. Aion

    Aion Forum Member

    Berichten:
    80

    Bel morgen even naar de ziggo helpdesk , vraag of ze een taak aanmaken voor hun errorteam omtrent deze situatie met dat die order moet worden afgesloten asap . alarm via ziggo vind ik nog te risky persoonlijk (hou ik me kpn lijntje wel voor)

    hoe had je het aangevraagd , via de website ? (als je wat besteld via website lijkt het gewoon besteld te worden ongeacht er nog een order open staat)

    de agent met wie je gecommuniceerd had paar weken geleden en miss wel paar keer in tussentijd moeten goed naar de aanvraagen kijken die er lopen om te zien wat er nu is fout gaat bij je.

    ben nu tijdje weg bij ziggo anders had ik het graag voor je opgepakt.
    laat morgen even weten wat ze van het telefoontje zeggen (of zometeen , ben nog uurtje thuis)

    dus vragen naar :

    -Sa / Welke loopt er om je order te sluiten / wat is de status ervan
    -Waar hangt je order precies op (kunnen ze zien , als ze stap 4/6 noemen ofzo vraaag wat er bij die stap staat)

    laat me dat weten dan kan ik nog wat voor je betekenen hoop ik.
     
  5. dutchdevil83

    dutchdevil83 Forum Member

    Berichten:
    35
    Heb idd via internet besteld, heb wel al gebeld naar helpdesk, daar vertelde ze me dat het bij een interne afdeling opgelost moest worden (wat ze me vrijdag ook al vertelde) en dan ze er mee bezig waren maar ze kon geen tijdstip of stappen noemen....

    Snap ook niet dat die zogenaamde interne afdeling niet bereikbaar is per telefoon ofzo, zo`n helpdesk-miep heeft weinig verstand ervan lijkt mij, is alleen maar iemand die opleest wat er in de pc staat en verder niks oplost.

    De monteur had denk toch gelijk toen hij zei dat ziggo erger is als het vroegere @sloom
     
  6. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Praat je op dezelfde wijze tegen de mensen van de helpdesk als je hier post?

    Zielo, Motorolie modem, helpdesk-miep...

    Als je hun op dezelfde wijze behandelt als dat je hier post kan ik me goed voorstellen dat ze ook geen stap extra voor je doen, je stroomt nu niet echt over van vriendelijkheid en een beetje normaal respect in de omgang in je manier van communiceren.
     
  7. dutchdevil83

    dutchdevil83 Forum Member

    Berichten:
    35
    neen zo praat ik niet tegen ze, maar zo behandelen ze mij ook als klant.Ik wordt ook aan het lijntje gehouden en er wordt niets opgelost, en na 8 weken tijd moet het toch wel opgelost zijn denk ik zo. Ik neem voor meer als 100 euro in de maand producten af bij ziggo, neem aan dat ik dan een waardevolle klant moet zijn waarbij alles vlug geregeld moet zijn
     
  8. Aion

    Aion Forum Member

    Berichten:
    80
    heb je nog gebeld ? en zo ja wat zeiden ze (als je hebt nagevraagd wat ik had gepost)
     
  9. dutchdevil83

    dutchdevil83 Forum Member

    Berichten:
    35
    heb gebeld maar ze konden geen stappen noemen, zei alleen dat het in behandeling was en zo snel mogelijk opgelost werd. Maarjah dat roepen ze al dagen, voorlopig nog niets. Dat ze klanten zolang aan het lijntje houden dat stoort me nog het meest, geef gewoon toe dat je het niet aan kan en er van alles misgaat en dat het zeker nog wel weken kan duren voor het opgelost is dan kan ik tenminste verder en het opzeggen en naar een ander gaan waar alles beter geregeld is.
     
  10. dutchdevil83

    dutchdevil83 Forum Member

    Berichten:
    35
    status update : vandaag maar weer eens gebeld naar de klantenservice, nog steeds geen verandering de order blijft hangen op ITV en er is nog steeds niets aan gedaan!! Het enigste wat deze meneer wel kon vertellen is dat hij bij stap 3 van 6 blijft hangen en dat hij nog eens een mailtje naar het errorteam ging sturen. Wacht deze week nog af en als ik vrijdag nog geen diensten van ziggo af kan nemen zeg ik heel het spul op tot aan de standaard kabel aan toe. Ga wel via online met een schotel kijken, internet + bellen + hdtv met decoder die ook op kan nemen voor 55 euro in de maand. scheelt me hoop euri`s
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina