1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Waarom twee verschillende merken CI+ CAM modules?

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door BounceMeister, 14 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb eigenlijk niet of nauwelijks last van (re-)authenticatiemeldingen. Ik heb alle voor mij relevante zenders waarop ik recht heb (het basispakket) in de favorietenlijst geplaatst (een taai werkje, dat wel) en vervolgens ingesteld dat ik alleen de favorieten wil zien. Dus ook bij het zappen kom ik geen melding meer tegen dat van een zender de previewperiode is verlopen.
    De TV gaat aan zonder dat ik een CAM-menu tegenkom en vertoont na kortere of langere tijd (zie mijn posting hierboven) het programma dat geselecteerd was op het moment dat ik de TV uitschakelde of in standby heb gezet. Het zou best kunnen dat er nog een (re-)authenticatie plaats vindt maar daar merk ik verder niets van, hooguit dat 't soms ff duurt voor ik beeld heb. Maar dat was vroeger ook al zo toen we nog buizen-TV's hadden :wink::!:.....
     
  2. Heb ik ook niet gezegd; integendeel. Ik verbaas me er alleen over dat bluray-fabrikanten zich nu pas lijken te realiseren dat niemand zit te wachten op lange laadtijden en dat de beste bluray-Quickstart nog trager is dan het opzetten van een stuk vinyl.
    Misschien moeten we maar eens een wedstrijdje doen; zelfs de goedkoopste platenspeler heb je sneller aan de praat dan welke discplayer dan ook. Dat je eenmaal opgestart met een disc handiger van tracks kan verwisselen staat buiten kijf, maar het ging hier om opstarten/laadtijd en die is in de afgelopen jaren alleen maar toegenomen.

    On topic inderdaad: op welk commercieel belang van Ziggo doel je precies? Kijkers aanzetten tot het afsluiten van aanvullende pakketten door het tonen van die obligate meldingen? Als dat werkelijk de enige reden voor Ziggo is om die meldingen te tonen zijn ze inderdaad wel heel triest bezig. Het zorgt inderdaad alleen maar voor ergenis; bovendien heeft Ziggo een prima marketing-apparaat om haar klanten te verleiden extra af te nemen. DOS 1.0-meldingen zouden niet in de marketingmix thuis mogen horen.
     
  3. Ik heb net bij een Samsung 46B8000PXXN een Neotion CAM module geprobeerd. Hierbij start geen authenticatie. :no:
    Na het gebruiken van een Secure Plus CAM module start de authentcatie wel gewoon op. :thumb up:
    Allebei de modules zijn Ziggo gecertificeerd dus hier kan het niet aan liggen. Dezelfde smartcard is gebruikt.

    Hoe kan dit??

    Groeten Henkie :pompom:
     
  4. wat is nu het probleem, blijft het beeld gecodeerd ?
     
  5. Nee het probleem is nu opgelost, de Neotion CAM module werkt blijkbaar niet in dat Samsung model. De Secure Plus CAM module wèl.

    Komt het vaker voor dat bepaalde CAM modules niet werken in bepaalde modellen of merken?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2009
  6. beide CAM's moeten gewoon werken, de authenticatie van de Neotion gaat echter sneller, waardoor de melding wellicht niet verschijnt.
     
  7. Kan de SMIT cam module ook sneller gemaakt worden dmv een firmware update?
    Het is namelijk best wel vervelend steeds die meldingen in beeld te krijgen. Het normale TV menu kan je dan namelijk niet gebruiken.
    Als ik de TV aanzet en gelijk naar een HDMI input wil gaan, is het menu steeds verdwenen voordat ik de juiste input geselecteerd heb omdat die vervelende Authentificatie-melding dan weer in beeld staat (dit gebeurt 2x bij elke keer dat de TV uit standby aangezet wordt Samsung LE40B650).
     
  8. De Neotion CAM module bleef steken op het authenticatie scherm, tot wel twee uur lang. (Alle ideeen uit vorige topics in dit forum en het Samsung-forum zijn geprobeerd. Zo ook de factory reset van de tv.) De module ging nooit verder dan "authenticatie bezig" of "authenticatie mislukt"

    De Secure Plus CAM module begon echter direct te werken, en de gehele authenticatie was in vijf stappen compleet. Totale duur nog geen 5 minuten.

    Overigens is dit op twee verschillende modellen van de B6000 serie geprobeerd, en een B7000 en B8000 model, allen CI+ gecertificeerd.
     
  9. dit zou niet moeten gebeuren. Wil je me een PM sturen met de contact gegevens.
     
  10. Nou het probleem is nu verder opgelost simpelweg door een andere CAM module te gebruiken. Maar ik vroeg me alleen af of het probleem misschien bekend is bij bepaalde modellen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina