1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Eindelijk het nieuwe docsis 3.0 modem, maar er is een probleem met activeren

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 13 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Math22

    Math22 Forum Member

    Berichten:
    14
    Activeren modem en info HD

    Op vrijdag 7 augustus 2009 ontving ik een E-mail van Ziggo met de mededeling, dat mijn Eurodocsis modem binnen enkel dagen zal worden bezorgt.
    Op woensdag 12 augustus 2009 had ik het modem nog niet waarop ik klantenservice heb gebeld. (0900-1884). Van de dame die ik aan de lijn kreeg, kreeg ik te horen, dat de uitlevering van de modems was stop gezet, daar er problemen waren met de software van het modem. Pas als dit verholpen was zou de uitlevering worden hervat.
    Op donderdag 13 augustus rond 10:00u in de morgen stond de postbode aan de deur met een nieuw modem.

    Hierop opnieuw klanten service gebeld, daar opnieuw bovengeschreven zaken aangegeven. Ik kreeg als antwoord dat men te weinig modems had en dus niet voldoende kon uitleveren. Ik heb toen aangegeven dat ik de antwoorden wel erg vreemd vind van klantenservice, dit daar het eerst gaat om software die niet in orde zou zijn, en dat 1 dag later ligt het aan het onvoldoende aanwezig zijn van de betreffende modems.

    Toen vroeg ik na zijn verhaal, of hij mij dan kon uitleggen, hoe het komt dat ik vanmorgen opeens wel een modem bezorgt heb gekregen. Hierop het antwoord dat ik dan bij deze uitlevering zat.

    Rond 11:00u begonnen met het omwisselen van het modem in de meterkast. Toen tot na ongeveer 12:00u gewacht met activeren.

    Toen begon de elende. Het modem aanmelden via internet was niet mogelijk. Kon wel op de activatiesite komen en kreeg netjes de mededeling, dat ik via deze site het modem heel eenvoudig kon activeren. Nadat ik op volgende had geklikt kwam na enige tijd de melding “Helaas wij kunnen u modem niet activeren” Kreeg het advies, om klantenservice te bellen (0900-1884). Dit advies krijg je terwijl bellen niet mogelijk is omdat het modem niet is geactiveerd. “Vreemd”

    Opnieuw Klantenservice gebeld en na enigetijd wachten kreeg ik een meneer aan de lijn. Deze gaf aan dat er bij Ziggo een storing was maar dat deze niet lang zou duren en telefonisch activeren was ook niet mogelijk. Ik heb toen aangegeven te hopen dat het niet enkele dagen zal gaan duren. Nee meneer ********* daar hoeft u zich geen zorgen om te maken.
    Toen ik klantenservice belde vroeg men voor het 8 cijferig klantennummer. Op de brief die bij het modem zat stond een klantnummer maar wel met 7 cijfers en niet met 8. Dit naar de medewerker aangegeven. Mijn klantnummer moest volgens de medewerker zijn ******** controle van de brief die bij het modem zat leerde dat het klantnummer wat daar genoemd wordt ******* was en dat naam en adres klopte. Mijn fakturen staat als klantnummer het eerst genoemde ********

    Om contact te krijgen met Ziggo was ik ook nog genoodzaakt om via mijn 06 contact op te nemen, dit is dus dubbel tarief, tarief Ziggo en Tarief KPN.

    Nu lees ik op dit forum, dat er andere software zou moeten komen wat enkel weken zou gaan duren. Dit bedrijf moet gestraft worden en flink ook. Ik begrijp niet dat een bedrijf zo lang mag blijven prutsen waar steeds de klanten de dupe van zijn. Laat snel concurentie toe op de kabel dan is dit probleem snel opgelost.

    M.
     
  2. rpcdv

    rpcdv Forum Member

    Berichten:
    30
    Yup!, life sometimes can be a B*tch !:schater:

    Is jou al verteld door ziggo dat je eerst nieuwe firmware moet hebben alvorens je kunt activeren?, kan je dit hard maken dan ?.
     
  3. madeleine-b

    madeleine-b Forum Member

    Berichten:
    114
    Troll ff ergens anders svp.
     
  4. c0sm0s

    c0sm0s Forum Member

    Berichten:
    333
    Concurentie op de kabel gaat alleen maar voor analoge tv.. als ik het gevolgd heb.. En waarschijnlijk gaat dit in het begin alleen maar voor meer problemen zorgen.
    Maar dat is even een hele andere discussie.


    Het feit is.. er is nu op dit moment een probleem met de activatie site van Ziggo.. Dat heeft niks te maken met toekomstige software update.

    Die software update is alleen maar bedoeld voor meer stabiliteit.. bug fixes... dat gebeurt met alle modems.. en digitale ontvangers.. er komen altijd wel software updates voor uit.

    Het is nu gewoon wachten totdat de activatie server weer werkt.. zou zeggen sluit het oude modem weer aan... en probeer later vandaag of morgen.. het nieuwe modem aan te sluiten en te activeren..
     
  5. madeleine-b

    madeleine-b Forum Member

    Berichten:
    114
    Ware het niet dat de oude modem ook weer geactiveerd moet worden als je net iets te ver in het proces bent vastgelopen....
     
  6. c0sm0s

    c0sm0s Forum Member

    Berichten:
    333
    Dat zou kunnen.. maar op dit moment is het niet mogelijk dat je te ver bent in het proces.. je komt namelijk niet verder dan de eerste activatie pagina.. als je op volgende druk krijg je foutmeldingen.. en die krijgt iedereen..:)
     
  7. schokkie

    schokkie Forum Member

    Berichten:
    75
    Ziggo

    ITV doet het niet (nu drie maanden bezig) dus die heb ik opgezegd, mn oude modem valt regelmatig uit en het nieuwe modem kan niet worden geactiveerd...
    :giveup:

    Ziggo: Zaken In Geen Geval Oplosbaar
     
  8. merlinx

    merlinx Forum Member

    Berichten:
    23
    uit de vorige replies begrijp ik :

    als de activatie straks weer werkt zal het zowieso nog niet werken met je arris modem omdat deze een firmware update mist?

    wat is dit voor waardeloze bulls :censored:t oplossing :sleep:?

    na uren pielen zit ik nu weer online via m'n oude modem....tja, het duurde ruim een maand voordat je eindelijk het modem krijgt en dan word je verzocht dit direct aan te sluiten, nou volgende keer wacht ik wel een paar weken...
    je zal maar zakelijk afhankelijk zijn van je internet...een goede vriend die ook een nieuw modem krijgt en 24/7 online moet zijn aangeraden het kreng eerst maar stof te laten vergaren tot er een oplossing is..
     
  9. Ed

    Ed Forum Member

    Berichten:
    3.370
    Dus even bellen met de HD en het modem wordt voor je geactiveerd.
     
  10. schokkie

    schokkie Forum Member

    Berichten:
    75
    Ehh, heb je deze thread gelezen? HD al lang gebeld, ze weten niet wanneer ze weer kunnen activeren...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina