1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Eindelijk het nieuwe docsis 3.0 modem, maar er is een probleem met activeren

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 13 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. rutger89

    rutger89 Forum Member

    Berichten:
    316
    Ja, ik ben een nieuwe klant. zal het er even bij vermelden :-)
     
  2. extaxi

    extaxi Forum Member

    Berichten:
    65
    ik heb ook nog steeds niet geregistreerd, zal het binnenkort nog een keer proberen. 1e keer lukte het niet.
     
  3. rutger89

    rutger89 Forum Member

    Berichten:
    316
    maar jij hebt nog wel een oud modem, neem ik aan?
     
  4. extaxi

    extaxi Forum Member

    Berichten:
    65
    klopt
     
  5. extaxi

    extaxi Forum Member

    Berichten:
    65
    Nou ik heb 'm inmiddels kunnen installeren.
    Zoals verwacht kom ik wireless niet boven de 20 mbit dus ik ga of N-zooi kopen of in abonnement een stapje omlaag.
     
  6. Helder

    Helder Forum Member

    Berichten:
    34
    Activeringscode en wachtwoord

    Ik heb pas vandaag een Ubee modem gekregen, omdat ik met vakantie was toen Ziggo mij het modem had gestuurd en TNT heeft na 2 weken de modem teruggestuurd.
    Echter, in de doos vind ik geen brief met activatiecode e.d., wel een installatiehandleiding.
    Ik heb nog een brief liggen van Ziggo (van een jaar geleden) met een modem activatiecode en wachtwoord.
    Kan ik deze codes gebruiken voor het activeren van het nieuwe Ubee modem?
     
  7. Pierre_1

    Pierre_1 Forum Member

    Berichten:
    288
    Gewoon proberen, zou ik zeggen!
     
  8. Helder

    Helder Forum Member

    Berichten:
    34
    Gisteren heb ik mijn nieuwe Ubee modem kunnen activeren en alles deed het goed (ook snelheid ok).
    Echter, vandaag alleen maar problemen met de verbinding.
    Ping naar de DNS-servers van Ziggo en OpenDNS geven meestal een time-out, een enkele keer lukt het wel.
    Brouwsen naar websites lukt helemaal niet.
    Heb al verschillende keren alles stroomloos gemaakt, en zelfs zonder router ertussen gaat het niet.
    Nu heb ik de HD gebeld, en die meneer vertelde mij dat hij echt niets kon doen, omdat er een storing is met de Ubee modems (ja, dat wist ik ook wel... via dit forum).

    Ik heb gevraagd of mijn oude Motorola modem weer geactiveerd kan worden, maar hij zei dat dat echt niet mogelijk was.

    Weet iemand of de oude Motorola modem weer geactiveerd kan worden ?
    Ik heb internet nodig voor mijn werk, dus dagen/weken wachten is geen optie. (Ik zit nu tijdelijk via de wifi van mijn buurman dit in te toetsen).

    Graag een oplossing...
     
  9. pleun

    pleun Forum Member

    Berichten:
    126
    Gewoon oude modem weer aansluiten en helpdesk opnieuw bellen. Net doen of je neus bloedt en vragen of ze je modem even opnieuw willen activeren ivm test ofzo en je mac adres van het oude modem oplezen.
     
  10. Helder

    Helder Forum Member

    Berichten:
    34
    Ik heb opnieuw gebeld, en kreeg iemand anders aan de lijn.
    Deze meneer heeft eerst het nieuwe modem gereset, maar dat hielp helaas niet.
    Toen vroeg ik of hij het oude modem opnieuw kon activeren, en dat was wel mogelijk...
    Nadat ik het MAC-adres van het oude modem had doorgegeven, heeft hij geprobeerd om het Motorola modem weer te activeren, maar hun systeem accepteerde dat niet, omdat het oude modem niet zou passen bij mijn abonnement (Alles-in-een Extra) !!!
    Belachelijk maar waar....
    Dus nu komt er een monteur langs a.s. vrijdag, en kijken of hij iets vindt.
    Als het niet lukt om het nieuwe modem stabiel te krijgen, dat laat ik mijn abonnement terugzetten naar Alles-in-een Plus, alleen gaat dat ook weer een paar dagen duren.

    Ik heb al een paar jaar nog nooit problemen gehad, maar helaas...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina