1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Eindelijk het nieuwe docsis 3.0 modem, maar er is een probleem met activeren

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 13 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja, ik ben een nieuwe klant. zal het er even bij vermelden :-)
     
  2. ik heb ook nog steeds niet geregistreerd, zal het binnenkort nog een keer proberen. 1e keer lukte het niet.
     
  3. maar jij hebt nog wel een oud modem, neem ik aan?
     
  4. klopt
     
  5. Nou ik heb 'm inmiddels kunnen installeren.
    Zoals verwacht kom ik wireless niet boven de 20 mbit dus ik ga of N-zooi kopen of in abonnement een stapje omlaag.
     
  6. Activeringscode en wachtwoord

    Ik heb pas vandaag een Ubee modem gekregen, omdat ik met vakantie was toen Ziggo mij het modem had gestuurd en TNT heeft na 2 weken de modem teruggestuurd.
    Echter, in de doos vind ik geen brief met activatiecode e.d., wel een installatiehandleiding.
    Ik heb nog een brief liggen van Ziggo (van een jaar geleden) met een modem activatiecode en wachtwoord.
    Kan ik deze codes gebruiken voor het activeren van het nieuwe Ubee modem?
     
  7. Gewoon proberen, zou ik zeggen!
     
  8. Gisteren heb ik mijn nieuwe Ubee modem kunnen activeren en alles deed het goed (ook snelheid ok).
    Echter, vandaag alleen maar problemen met de verbinding.
    Ping naar de DNS-servers van Ziggo en OpenDNS geven meestal een time-out, een enkele keer lukt het wel.
    Brouwsen naar websites lukt helemaal niet.
    Heb al verschillende keren alles stroomloos gemaakt, en zelfs zonder router ertussen gaat het niet.
    Nu heb ik de HD gebeld, en die meneer vertelde mij dat hij echt niets kon doen, omdat er een storing is met de Ubee modems (ja, dat wist ik ook wel... via dit forum).

    Ik heb gevraagd of mijn oude Motorola modem weer geactiveerd kan worden, maar hij zei dat dat echt niet mogelijk was.

    Weet iemand of de oude Motorola modem weer geactiveerd kan worden ?
    Ik heb internet nodig voor mijn werk, dus dagen/weken wachten is geen optie. (Ik zit nu tijdelijk via de wifi van mijn buurman dit in te toetsen).

    Graag een oplossing...
     
  9. Gewoon oude modem weer aansluiten en helpdesk opnieuw bellen. Net doen of je neus bloedt en vragen of ze je modem even opnieuw willen activeren ivm test ofzo en je mac adres van het oude modem oplezen.
     
  10. Ik heb opnieuw gebeld, en kreeg iemand anders aan de lijn.
    Deze meneer heeft eerst het nieuwe modem gereset, maar dat hielp helaas niet.
    Toen vroeg ik of hij het oude modem opnieuw kon activeren, en dat was wel mogelijk...
    Nadat ik het MAC-adres van het oude modem had doorgegeven, heeft hij geprobeerd om het Motorola modem weer te activeren, maar hun systeem accepteerde dat niet, omdat het oude modem niet zou passen bij mijn abonnement (Alles-in-een Extra) !!!
    Belachelijk maar waar....
    Dus nu komt er een monteur langs a.s. vrijdag, en kijken of hij iets vindt.
    Als het niet lukt om het nieuwe modem stabiel te krijgen, dat laat ik mijn abonnement terugzetten naar Alles-in-een Plus, alleen gaat dat ook weer een paar dagen duren.

    Ik heb al een paar jaar nog nooit problemen gehad, maar helaas...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina