1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Eindelijk het nieuwe docsis 3.0 modem, maar er is een probleem met activeren

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 13 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrijevogels

    Vrijevogels Forum Member

    Berichten:
    1.025
    Als je nog de g standaard hebt van je draadlose router zul je nooit hoger komen dan rond de 25 mb down. Voor de hogere snelheden zul je een N standaard router moeten aanschaffen. Zou dus niet te veel waarde aan speedtest hebben, maar meer kijken naar je snelheid tijdens het downloaden. Een nieuwe router lost zeer waarschijnlijk al je snelheids problemen op, of tijdelijk eens de pc rechtstreeks op de modem aansluiten en kijk dan eens wat voor snelheden je ( zult ) halen.
     
  2. Ed

    Ed Forum Member

    Berichten:
    3.370
    Je zegt niet waar je download...
     
  3. danmar

    danmar Forum Member

    Berichten:
    31
    als ik de pc rechtstreeks op het modem aansluit, haal ik rond de 25 Mbit, dus snap ik de cijfers van speedtest ook niet helemaal.
    Komt goed, nu werken........

    grtz........danmar
     
  4. danmar

    danmar Forum Member

    Berichten:
    31
    zou volgens mij ook weinig uit moeten maken, maar het meeste in de
    nieuwsgroepen!!

    Ik down nu ook met een maximum van nog geen 16 Mbit ( 1700 a 1800 K/sec ) terwijl ik
    met mijn oude motorola modem met gemak 18 a 19 Mbit haal.
    Dus waar gaat het nu fout??


    grtz.........
     
  5. danmar

    danmar Forum Member

    Berichten:
    31
    Heb nu arris-modem direct op pc aangesloten en zelfs pay-server erbij gezet en dan haal ik nog maar 2700-2800 K/s oftewel ca. 21-22 Mbit, wat dus veel te weinig is met mijn abbo.
    Waar ligt dat nu toch aan??

    we zoeken verder..............grtz...........
     
  6. Oxidate

    Oxidate Forum Member

    Berichten:
    9
    Van de week nog enkele malen geprobeerd het modem on-line te krijgen,kwam niet verder als "Om uw modem te activeren klik op "volgende"" maar er was geen knopje voor volgende.
    Kon ook nog een keer in het modem kijken en zag dat de Firmware build time : Nov 7 2008 was dus hij wou geen nieuwe laden.:giveup:
    Ik heb per direct een down-grade naar "Alles in een PLUS" aangevraagd.

    Ik vind wat ik nu heb wel voldoende en het scheeld nog €20 ook.:mrgreen:

    [​IMG]

    Zag dat het later naar 30Mb gaat:thumb up:
     
  7. Renatus

    Renatus Forum Member

    Berichten:
    2.207
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Heb je geprobeerd om Ziggo te bellen om je modem te activeren? Over het algemeen is het dan vrij snel geregeld.

    Alles-in-een plus is zeker geen verkeerd abonnement, scheelt trouwens maar 15 euro met extra. Je snelheid is wel wat aan de zuininge kant voor plus.

    Denk niet dat de snelheidsverhoging voor plus dit jaar wordt gedaan, er is alleen maar sprake van extra dat in het najaar naar 80Mb gaat. Maar je weet het maar nooit met die nieuwe technieken....
     
  8. Oxidate

    Oxidate Forum Member

    Berichten:
    9
    De snelheid was nog van de "Extra" oude stijl met het Scientific Atlanta - Cisco modem.
    Wat betreft die 30 Mbit/sec,ik heb het ergens op de Ziggo site gelezen.
    En als ik dan lees,als het niet lukt,een monteur komt over twee,vier,acht of meer dagen en al die tijd geen telefoon,nee bedankt,ik red mij zo wel.:rolleyes:
    Hier nog een andere "oude stijl" up-load wat laag maar ach.
    [​IMG]
     
  9. rutger89

    rutger89 Forum Member

    Berichten:
    316
    (ik=nieuwe klant :P) hier ook een probleem met activeren. Zodra ik mijn activatiecode en wachtwoord heb ingevoerd, krijg ik de melding dat deze gegevens onjuist zijn.

    Blijkt een fout in het systeem van ziggo te zijn. Mijn order is blijven hangen waardoor deze niet automatisch van stap 4 door naar stap 5 is gegaan. Nu moet ik wachten totdat deze manueel is omgezet. Alleen kan hier een aantal dagen overheen gaan. Werkelijk waar een gigantisch staaltje van onkunde daar bij ziggo.

    Ik moet wel zeggen dat ik na zo'n 20x bellen met de helpdesk, eindelijk iemand aan de telefoon heb gekregen die mij begreep en dus mij ook wou helpen. Deze persoon heeft geprobeerd het probleem van mij wat eerder door te drukken bij de TD van ziggo. Uit het telefoongesprek met deze jongen blijkt wel dat de helpdesk eigenlijk echt ontzettend weinig voor je kan doen. Zodra je vraag of probleem afwijkt van de standaardprocedure schakelen zij direct hun klantenservice in welke hen weer voorziet van de nodige informatie.

    zeer effectief dus...
    nu maar afwachten en hopen dat ik mijn modem voor morgenavond kan activeren, anders heb ik ook geen telefoon meer :o ik internet nu via de zeer zwakke WiFi van mijn buren (uiteraard met toestemming :roll:)


    meer mensen die bovenstaand probleem hebben gehad? en hoe is het vervolgens opgelost?
     
  10. extaxi

    extaxi Forum Member

    Berichten:
    65
    ben jij dan nieuwe klant Rutger? Je kan toch je oude modem gebruiken?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina