1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Eindelijk het nieuwe docsis 3.0 modem, maar er is een probleem met activeren

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 13 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. er schijnen meer mensen te zijn met wegvallen de verbinding en modems die uitzichzelf rebooten.
    ik heb hetzelfde probleem sinds vandaag..
    na de activatie vorige week vrijdag ging het probleemloos, activatie lukte toen ik een uurtje had gewacht en pc weer opgestart had zonder activatie in te tikken opende het activatiescherm gewoon, de snelheid was prima.
    haalde ruim 24mb met Z3 internet.
    maar nu sinds vanmiddag wegvallende verbinding en modem die zich steeds reboot..
    ik ben benieuwd of het nog stabiel gaat worden deze week.
     
  2. En ook hier: Dit topic gaat alleen over activatie problemen, voor problemen met de verbinding bestaan al diverse topics. Dus niet hier ook nog eens beginnen.
     
  3. Vandaag maar weer gebeld want de codes waren verkeerd volgens de activatie pagina. Volgens de Ziggo medewerker was dat niet raar want dit waren namelijk niet de goede codes, waarom die dan in de doos zaten en ook waarom ik diezelfde codes al een keer had toegezonden gekregen een tijd geleden, toen ik het net had besteld, wist hij ook niet. Maar hij wist dat ze niet juist waren, toen van hem de correcte activatiecode en het wachtwoord gekregen waarna het op de activatiepagina gewoon werd geaccepteerd. Na maximaal een uur zou ik weer gewoon online kunnen volgens hem, dit kon ik echter al na zo'n kleine 5 minuten :thumb up:.
     
  4. nieuw modem

    Mijn nieuwe modem kwam zaterdag 5 september zeer onverwacht binnen (Ubee EVM 3200). Meteen geinstallerd, en geen activatie pagina kunnen krijgen. Na lezen van al deze berichten me oude modem geplaatst.

    Maandag de 7 de had ik een vrije dag, en dacht, wordt telefoon/helpdesk dagje.
    Modem geinstalleerd, laptop er direct op aan gesloten, en meteen activatie pagina. User en Wachtwoord ingetikt, geheel gereset, router gereset, en alles werkte meteen. Snelheid was op dat moment het zelfde, maar in de avond ging die omhoog, en bleef netjes rond de 40 Mb/sec.

    Al met al, slechte start, maar alles goed gekomen zonder maar 1 belletje met helpdesk :applause:

    [​IMG]
     
  5. Ligt de activatie server plat momenteel?

    IK heb vandaag eindelijk het modem ontvangen (ubee) maar ik krijg met geen mogelijkheid het activatie scherm tevoorschijn.

    Oh en klopt het dat de activatie code hetzelfde is als de code die we lang geleden toen we bij multikabel begonnen hebben gekregen?

    Alvast bedankt,

    Sato
     
  6. @CeGeBe

    Uit jou posts doe ik de aanname dat je een router in gebruikt hebt, omdat je aangeeft dat je 5 pc's en een laptop hebt getest, maar op geen van allen de activatie pagina te zien krijgt.

    Wat ik niet uit je verhaal kan halen: Heb je het op 5 pc's en een laptop geprobeerd vanachter een router, of heb je een (of meerdere) ook rechtstreeks op het modem aangesloten gehad? (dan wel even modem resetten)

    Als je het nog niet zonder router hebt getest, probeer het dan even zonder als je wilt. Het zou mogelijk kunnen zijn dat de router voorkomt dat je op de activatiepagina komt. Niet heel waarschijnlijk, maar wel heel goed mogelijk.
     
  7. activatie code

    In de doos waar nieuwe modem in zat, zat ook een brief met een "nieuwe" activatie code, wel met oude gebruikers naam.
     
  8. Goed het niet kunnen berijken van de activatie server was mijn probleem (Laptop had een vast IP adres en werkte daardoor niet mee, Na dat verandert te hebben kreeg ik meteen de activatie pagina.)

    Maar alsnog kan ik het modem niet activeren.
    Ziggo is namelijk zo slim geweest om mij dezelfde Activeringscode en wachtwoord te sturen als de vorige keer.
    En aangezien het toen al niet werkte hield ik mijn hart al vast,
    En mijn vrees bleek niet voor niets.

    Want inderdaad het activeren wilde ook deze keer niet lukken omdat de code en/of het wachtwoord onjuist is.

    Slimme mensen daar bij Ziggo om een klant dezelfde ellende nog een keer aan te doen.

    Maar goed, Ondertussen weer het oude modem aangesloten en weer internet voor vanavond.

    Voordat ik vanacht naar bed ga hang ik het nieuwe modem er weer aan en dan gaat mijn vader morgen ochtend bij het Ziggo kantoor hier in Heerhugowaard langs waar hun dan net als de vorige keer in 2 seconden het modem aangemeld hebben.


    Maar deze keer wil ik wel eens weten waarom Ziggo mij tot twee keer toe een Activatie Code + Wachtwoord stuurt wat onjuist is.
     
  9. Mijn activeren is gelukt ..
    Maar nu reset hij elke 5 minuten..
    Ik moet dus op zoek naar een ander thread met dat probleem ..
    Chris

    ziggo je bent goed bezig ... not...
     
  10. Dat had ik ook de eerste twee uur. Daarna geen resets meer meegemaakt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina