1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Eindelijk het nieuwe docsis 3.0 modem, maar er is een probleem met activeren

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 13 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hier ook hetzelfde verhaal (postcode 1704). Oude modem maar weer aangesloten.
     
  2. Het activeren ligt aan Ziggo. Gewoon meermaals een week lang je modem af en toe resetten en dan komt het goed. probleem ligt bij activatieserver Ziggo.

    W

    Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; PPC; 240x320)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 sep 2009
  3. Alweer dus. Ze maken er wel een zooitje van zeg. Geeft niet veel vetrouwen.
     
  4. Tja ik heb me ook maar even aangemeld hier...
    Volgens Zggo zijn er hier en daar probleempjes maar dat valt reuze meer...
    Nou ik lees hier anders "400" keer het zelfde verhaal als ik heb..
    Aansluiten wachten en nix noppes nada zippo IPV Ziggo...
    Nu krijg ik een mail dat ik mn oude modem terug moet sturen "alweer"
    Maar ik heb reeds 10+ keer het nwe aan gesloten maar er geen verbinding..
    Nu ben ik alles behalve een PC dummie... maar wellicht doe ik iets over het hoofd zien..
    De eerste 4 lampjes branden en de 2 laatste knipperen... elke keer weer
    Ik krijg nooooooit een melding of scherm waarin ik mn activ. code in kan tikken etc etc..
    En mn Telefoon werkt niet.. dus steeds het zelfde verhaal alles eraf en oude aan sluiten "die werkt altijd binnen 3 minuten weer..

    Dus mensen mis ik iets ben ik echt dom "niet meteen allemaal JA typen"
    Of is dit gewoon het zelfde verhaal als velen van u ook heeft..

    PC xp pro sp2, Pc Vista, labtop Vista, met en zonder router getest...
    kan iemand mij vertellen wat er zou moeten gebeuren als het goed zou gaan ?
    Zie ik dan een scherm verschijnen met de code vraag ?

    De handleiding "A4" is net zo wazig als mist in de morgen :frons:

    Groeten Chris
     
  5. FF een vraagje...

    Heb je al eens je PC opgestart... Dus
    Modem uit... PC uit
    PC via Kabel (Cat5 Straight) met modem verbinden.
    Als alle lampjes branden (kan tijdje duren) PC opstarten.

    Let wel.. Als je toevallig Internet sercurity hebt of van andere
    soortgelijke programma's die van tevoren
    uitschakelen zodat deze niet actief zijn als je de PC opstart.
    Eventueel in veilige mode met netwerkondersteuning opstarten
    ook ff kijken dat je bij TCP/IP geen vaste adressen hebt ingesteld.

    Als je dan je IE opstart zou de activatiepagina van alleen moeten komen.

    Is maar een tip maar ik vermoed dat je dit allemaal al gedaan hebt want
    je schrijft dat je verstand van zaken hebt.

    Ik vermoed ook dat de problemen bij Ziggo liggen want ook hun Homepage
    ligt de laatste paar dagen geregeld eruit...
     
  6. Ik dacht dat ik echt wel alles geprobeerd heb..
    Ik heb er zelf ff stukje cat6 tussen gedaan "je weet maar nooit" :}
    En een clean versie Xp gemaakt maar niets helpt.
    Ergens zag ik staan dat een knipperend TEL. lightje betekent dat er een telefoon van de haak ligt ..
    Maar ook dat heb ik op meerdere manieren getest.
    Ik heb nu bijna alle pagina's gelezen hierover op dit forum..
    En ik zie steeds de zelfde dingen voorbij komen als ik heb.
    Denk dus niet dat het aan mij of een van mn 5 PC's en Labtop ligt..
    6 verschillend PC die allemaal het zelfde resultaat geven waarbij de connectie naar Ziggo de enige constante is ..
    Dus ik ga maar weer bellen denk ik ...

    "nog even duidelijkheid"
    Je zegt dat als het goed gaat mn IE het inlog scherm moet geven van het modem.
    Begrijp ik dat goed.

    Bedankt vast voor de tips.

    Chris :frons:


     
  7. Nope.. niet het inlogscherm van het modem maar de Activatie pagina
    van Ziggo.

    Ik had in begin ook problemen met Activatie, ik kon in IE intypen wat ik wou
    maar kreeg de pagina niet geopend. Toen heb ik een oude Laptop uit de kast gehaald, dit is een Laptop waar alleen XP opstaat en anders niets voor test-doeleinden, Heb de Modem aangesloten (maar geen telefoon) en toen de Laptop via een Cat5 met de modem verbonden. Heb de modem opgestart
    en gewacht tot alle lampjes bleven branden, ik weet alleen niet meer of de telefoon bleef knipperen, ca. 5 minuten later heb ik de laptop opgestart en ie geopend... en zie da de activatie pagina opende van helemaal alleen zonder iets in te typen.

    Toen modem herstart en alles werkte op de Laptop naar behoren.
    Ik heb het Mac adres van de Laptop in mij Router gecloned de laptop
    los gehaald en de router aan het modem gehangen..
    Alles werkte naar behoren.. dagje later had ik van die uitvallers.. modem ging uit zichzelf opnieuw opstarten waardoor telefoon en internet eruit laag.
    Heb toen alle Coax los gehaald.. maar ook werkelijk alle. Alles controleert
    en de kabels opnieuw vast gezet (licht draaiend zodat aanslag aan koper verwijderd werd) en sindsdien loopt die zonder problemen..
     
  8. Dan verwachte ik dus toch het goede :} ..
    Ik probeer het van de week nog een keer en dan meld ik het modem AF
    alszijde Stuk.. kan een Monteur het komen doen..
    Ik kan geen uren zonder Telefoon etc etc zitten steeds..

    "En ik was net overgestapt van KPN naar Ziggo omdat het zo slecht ging met KPN verbindingen :rolleyes: "

    Thnx
    Chris

     
  9. Nu kom ik dan wel op de activatie pagina, krijg ik steeds te zien dat ik de codes verkeerd invul terwijl ik zeker ben dat ik ze goed intik, alle 20 keer dat ik het heb geprobeerd ... Denk: "Bel ik even naar de helpdesk" maar het was erg druk en kon beter later proberen.
    Nou mijn oude modem zit er weer tussen, aangezien ik nog steeds niet ben overgezet van AI1plus naar AI1extra (dat ik al meer dan een maand geleden heb aangevraagd) heeft het toch niet zo'n haast want het oude modem haalt ook gewoon de 20/3 van plus.
     
  10. Na het bericht hierboven te hebben gelezen nog maar eens een poging gewaagd. In eerste instantie weer niks, maar op een gegeven moment kwam de activeringspagina automatisch in beeld. Gegevens ingevuld en zowaar geregistreerd. Snelheid is goed en telefoon doet het ook. Wel heeft het modem zichzelf al een paar keer gereboot. Is dit normaal na het activeren?

    [​IMG]
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina