1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Eindelijk het nieuwe docsis 3.0 modem, maar er is een probleem met activeren

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 13 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zit nog te wachten op me email of brief voor een eventuele wijziging, dus het kan nog slechter. :)
     
  2. Zoals ik eerder aangaf had ik het probleem dat na de activatie van het nieuwe modem, ik slecht 1 download stream had en helemaal geen telefonie meer. Het rare was dat het ledje voor telefoonlijn 1 bleef knipperen wat volgens de handleiding betekent dat er ergens een telefoon "van de haak af ligt". Nu heb ik een DECT basisstation met een toestel en een extra toestel. Beide toestellen gecheckt, niet"off hook".
    Om toch maar alles uit te sluiten een ouderwets bedraad toestel aangesloten en... TEL1 ledje blijft branden! Ik heb kiestoon, kan bellen en gebeld worden! Toch weer het DECT basisstation aangesloten en alles werkt nog steeds. Ik weet zeker dat de kabel er voorheen goed in zat want voordat ik het ouderwetse toestel aansloot bleef de led branden als ik het DECT toestel verwijderde en ging knipperen zodra ik het DECT station weer aansloot.
    Hoe dit mogelijk is? Geen idee behalve misschien dat het dect station in een rare toestand was waardoor het kabelmodem de lijn niet kon activeren, wat met het oude toestel werd opgelost.
    Hoe dan ook... nu nog ff een paar extra download streams krijgen, zodat de snelheid omhoog gaat en ik ben weer blij.
     
  3. Vandaag wederom met ziggo op de chat.
    Wederom van alles geprobeerd en weer geen resultaat.
    Wat blijkt echter , volgens de ziggo-medewerkster staat mijn modem wel
    actief, maar kunnen ze die niet uitlezen.
    Bovendien bleek mijn storingsopdracht op gesloten te staan, terwijl de storing niet opgelost is.
    De medewerkster vond het ook raar en woensdagmorgen staat de monteur voor de deur om alles op te lossen!!

    wordt vervolgd...................

    grtz........
     
  4. @ danmar: dan hoop ik echt voor je dat het probleem dan éindelijks is opgelost!!!:thumb up:
     
  5. Gisteren een monteur hier aan de deur vanwege het niet kunnen bellen met de Arris. De oplossing was doeltreffend: Een oudere Motorola is door hem geplaatst( mijn oude modem was al retour ). Reden is dat een paar honderd modems geen goede firmware hebben en die firmware is nog niet gereed. Volgens de uitermate vriendelijke en zeer service gerichte monteur moet de firmware volgens de laatste berichten dinsdag op woensdag klaar zijn en dan laten ze hem "lopen" tussen 2.00 en 3.00 uur.
    Maar eerst zien en dan geloven, aldus de monteur. Zijn advies was om over ca. 2 weken het nieuwe modem weer aan te sluiten, op dat moment is de kans erg groot dat die firmware zeker klaar is. Nu ben ik ongeduldig, dus dat doe ik donderdag wel ( kan zijn dat het nl van woensdag op donderdag gebeurd het "laten lopen" van de firmware)
    Dus ca. 250 modems niet ok en de monteurs zijn alleen maar bezig met het opnieuw plaatsen van de oudere modems.:schater:
    Overigens was de download snelheid zeer instabiel met de Arris, het lijkt er heel erg op dat Ziggo de stap te snel heeft genomen.:oops:
     
  6. 250 modems op 't aantal modems wat omgeruild moest worden ( ooit eens gelezen 60.000 stuks ) is natuurlijk een zeer laag percentage uitval ( nog geen 0,5% ) dat lijkt mij zeer netjes bij z'on groote omruil actie.
     
  7. Internet verbinding en telefonie

    Op dit moment dinsdag 25 augustus ongeveer 20:00u. Hier in limburg 6089 grote problemen met zowel de internet verbinding als met telefonie. Telefonie is zo goed als niet mogelijk en internet klapt er steeeds uit. Tot enekel dagen geleden liep het niet stabiel maar wel constanter dan nu. Klantensevice gebeld en ik kreeg te horen dat het aan mijn splitter lag. Verteld dat het oude modem daar toch geen last van had. Tv signaal wordt als sterk op mijn sony tv gedetecteerd. Wellicht dat ik tijdens het meter opnemen, kreeg ik te horen, tegen de splitter had gestoten. helaas hangt deze niet dicht bij welke meter dan ook. Morgen komt een monteur langs en de medewerker van de Hd garandeerde dat het dan opgelost zou zijn. Eerst zien dan geloven. Heb wel aangegeven dat het bellen met de Hd niet voor niets zeer druk was. dat lag aan adere zaken waarover hij niet wilde uitwijden. Ben benieuwd morgen.

    Math
     
  8. Gisterenmiddag op mijn mobiel gebeld door ziggo, dat de monteur vandaag niet zou
    komen , omdat die monteur toch niets kon doen.Ik zou wel een belletje krijgen, wanneer ik een nieuw modem zou krijgen en daar kon ik het mee doen!

    Maar wat schetst mijn verbazing.....vanmorgen stond de monteur ineens op mijn stoep!! Blijkbaar is er iets goed mis met de firmware van de arris modems,volgens de monteur, en hij begon gelijk met de installatie van het oude motorola-modem.

    Alles werkt nu gelukkig weer en ik moest maar een paar weken afwachten, zei de monteur, totdat het probleem met de arris-modems was opgelost!!

    Volgens mij is het hoofdstuk Arris 1 groot drama aan het worden voor Ziggo, maar we wachten gewoon rustig af, dan maar wat mindere snelheid en een stabiele verbinding.

    grtz...............
     
  9. maandag komen ze bij mij alles installeren,nu ik dit verhaal lees kan ik het wel vergeten denk ik
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2009
  10. Nieuwe modem (Arris) haalt geen 50 Mb

    Een paar dagen geleden de nieuwe modem binnen gekregen van het merk Arris. Na het weekend is de modem aangesloten om 21:15 en om 00:00 had de modem nog geen verbinding, er brandde geen 4 lampjes. De volgende ochtend brandden er 4 lampjes, dus meteen de modem aangesloten op de router en geactiveerd. Toen heb ik meteen een speedtest uitgevoerd, maar hij ging maar tot de 30 Mb terwijl hij tot ongeveer 50 Mb moet gaan, de upload snelheid was wel gewoon 5 Mb, en de ping zat rond de 10 ms. Toen de 2e pc om 10 uur werd aangezet klapte internet er uit. De modem en router even van het stroom hielp ook niet, hij kwam gewoon niet online. Rond half 3 hadden we weer verbinding, maar nog steeds geen 50 Mb. De modem lag nog los in de meterkast dus die hebben we de volgende avond even opgehangen, toen moest de UTP-kabel naar de router er even uit. Toen de modem was opgehangen en de UTP-kabel terug zat, begonnen we weer bij het begin, internet lag er WEER uit. Hij heeft ondertussen weer verbinding, maar nog steeds GEEN 50 Mb! De keren dat internet er uit lag werkte de telefoon trouwens ook niet. Hij komt nu wel tot 41 Mb, maar de meeste halen 47/48 Mb.


    Speedtest (26 augustus om 22:12):
    [​IMG]
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina