1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Eindelijk het nieuwe docsis 3.0 modem, maar er is een probleem met activeren

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 13 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. bombey6

    bombey6 New Member

    Berichten:
    3
    helaas lag vorige week donderdag en vrijdag de activatie tool eruit bij ziggo... dit kwam door een storing bij een van de servers is mij verteld door een van de ziggo medewerkers...

    als je een modem probeert te activeren en je krijgt zo'n foutmelding dan kun je mooi lekker wachten want dan ligt de activatie pagina eruit.
    misschien kun je ziggo bellen en vragen of ze de modem kunnen activeren met de pzp-tool, maar meestal ligt dat er ook al uit...
     
  2. Ed

    Ed Forum Member

    Berichten:
    3.370
    Dat is bij jouw thuis standaard. Jij krijgt ip adres van router, 192.168.x.x. Is niet overal standaard ;)
     
  3. danmar

    danmar Forum Member

    Berichten:
    31
    vandaag braaf gewacht totdat ziggo mijn modem zou activeren.........ik wacht dus nu nog :mad:

    Bovenste 4 lampjes branden keurig, maar tel 1 lijn blijft knipperen.

    Wat schetst mijn verbazing, ik denk laat ik eens een utp-kabel direct vanaf modem
    naar mijn pc leggen, gewoon om nog eens iets te proberen.
    Ik heb dus nu wel internet en volgens speedtest.net "slechts" 13 Mbit .
    Alleen telefoonlijn doet nog niks,

    Ligt het aan mij, maar snap er niet veel meer van.

    ik wacht morgen maar weer braaf af tot ziggo mijn modem activeerd.

    wordt vervolgd...........

    grtz.......
     
  4. merlinx

    merlinx Forum Member

    Berichten:
    23
    Update voor alle andere gebruikers met problemen die interesse hebben of tonen in mijn probs.
    ik was sinds donderdagavond bezig met de activatie, uiteindelijk ben ik er vrijdagavond laat mee gestopt, pas zaterdag had ik mijn oude modem weer online en telefonie...

    enfin..ik heb toen alles geprobeerd, hd was onbereikbaar, vanavond rond 18:30 nog een poging gedaan en nog steeds helemaal niets :evil:!
    die activering werkt gewoon voor geen meter, wat een enorme tijdvreter is dit, complete BS van sicko.

    ik heb mijn modem laten activeren door de hd en na 2 uur deed mijn modem het eindelijk. Mijn telefoonlijn valt wel iedere keer na 10 min uit, ook weer enorm leuk, je vraagt je af waar ze toch die humor vandaan halen.
    ik heb 48 mbit down en 4.6 mbit up...niet de volle mep maar denk dat ik hier al blij mee mag zijn..laten we hopen dat alles het blijft doen.
     
  5. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Ik denk niet dat Ziggo hier de humor ergens voor vandaan haalt of dit bewust veroorzaakt. Er is hier sprake van een storing, een vervelend storing. En voor die storing is een oorzaak, en natuurlijk zal de storing opgelost moet worden.

    Als de telefoon uitvalt, werkt dan internet op dat moment nog wel, of is dat ook uitgevallen?

    Als ook internet uitvalt zou je het kunnen zoeken in mogelijke stoorbronnen rond het modem. Het huidige modem lijkt daar (veel) gevoeliger voor te zijn. Hierbij kan je denken aan dect basisstations, wireless routers, adapters, maar ook allerhande andere apparatuur, die misschien ongemerkt straling afgeven die de werking van het modem kunnen verstoren.
     
  6. Vijver

    Vijver Forum Member

    Berichten:
    2.231
    Humor is het ook niet, gewoon pure frustratie. Ik denk zelf dat bovenstaande correspondent het woord humor in de pen genomen heeft bij gebrek aan beter. Ik heb zelf geen telefoon aangesloten op het modem, maar waar staat ergens op de supportsite van ziggo, kijk uit voor DECT ed? Dit moeten ze allang weten. Het is niet aan de normale consument gegeven om zelf mogelijke stoorzenders te moeten achterhalen via een forum zoals dit. Laat ziggo hier wat support missen?
     
  7. bor

    bor Forum Member

    Berichten:
    7
    En daar zijn we weer.....

    Wederom een dagje offline geweest, en het modem is wederom "geprovisioned", ik begin het al aardig zat te worden :evil:, want ik maak behoorlijke kosten met de GSM en sinds ik de modem heb ben ik 4 dagen offline geweest. Ze hebben mij beloofd een monteur langs te sturen als het nog eens gebeurt, maar dat is vrij lastig als je beiden werkt. Laat me maar weer draaien met het oude modem met de oude snelheid, die bleef wél online. :giveup:
     
  8. danmar

    danmar Forum Member

    Berichten:
    31
    Vanmiddag belde iemand van de TD met een aantal vragen mbt het modem.
    Na alles nogmaals uitgelegd te hebben bleek dat er (waarschijnlijk) iets fout is gegaan tijdens de activatie van het modem.
    De monteur had het over een usb kabel die aangesloten was tijdens de activatie. ( de blauwe kabel dus ) en dit had blijkbaar niet gemogen en nu schijnt dus het modem een beetje van het padje af te zijn.

    Hij zou het doorgeven aan zijn collega, want die moest toch tot vanavond 20.00 uur werken, maar je raadt het al, niets meer gehoord en dus weer een dag zonder internet en telefoon!!!!!

    Morgen maar weer afwachten dus, pfffff

    wordt vervolgd..........

    grtz......
     
  9. haagsegoof

    haagsegoof Forum Member

    Berichten:
    200
    Ik had ook problemen met de verbinding elk uur viel ineens de modem weg en bleef de online led knipperen.
    Heb toen via me mobieltje verbinding en Ziggo thuishelp een chat gedaan met de HD en die heeft iets met de modem gedaan waarna ik hem met een pen moest restten daarna werkte het (tot nu toe ) top ?

    Ik heb overigens geruchten gehoord over een nieuwe firmware update zeer binnenkort?
     
  10. danmar

    danmar Forum Member

    Berichten:
    31
    Vandaag met een laptop en een alternatieve verbinding ziggo thuishelp op
    kunnen starten en een chatsessie met een medewerker opgestart.
    Na alles uitgelegd te hebben, vertelde hij mij dat mijn opdracht nog open stond en ik
    dus toch nog wat langer geduld moet hebben, ook al snapte hij wel dat mijn geduld
    wel op begint te raken!

    Ik krijg stiekem het idee dat ze ( nog ) niet weten hoe dit op te lossen, maar we wachten maar weer af.

    wordt vervolgd...........

    grtz...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina