1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Eindelijk het nieuwe docsis 3.0 modem, maar er is een probleem met activeren

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 13 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Benanito

    Benanito New Member

    Berichten:
    2
    ARRIS modem van ziggo

    Ik heb van Ziggo een nieuw modem thuis gestuurd gekregen.
    Deze zou ik dan maar zelf aansluiten
    Dit is een fluitje van een cent,echter je moet ook het modem activeren,
    met een activatiecode en een wachtwoord.
    Volgens ziggo: Ga naat internet en typ in de adresbalk Activatie en volg de instructies op het scherm.
    Hier gaat het al mis
    Als ik in de adresbalk Activatie tik krijg ik de melding
    De zoekmachine kan niet worden geopend.
    Kan mij iemand hier mee helpen??
     
  2. Theo61

    Theo61 Forum Member

    Berichten:
    51
    Helaas. Ik denk dat je het snelste geholpen bent door de helpdesk te bellen. Bij mij ging de activering schijnbaar goed, maar na herhaling bleek er toch niets geactiveerd te zijn. Ik hoop dat de wachttijden meevallen.
     
  3. Vijver

    Vijver Forum Member

    Berichten:
    2.231
    Heb ik vandaag ook gedaan. Kwam ook niet ineens op de pagina. Geef de arris wel even om uit zijn winterslaap te komen. Ik startte uit verveling mijn pc nog eens op, en kon gelijk op de activatiepagina. Na het activeren moet je nog wel een tijdje wachten, hoor. Dan kun je een ijsje gaan halen, het is immers mooi weer.
     
  4. prometeus

    prometeus New Member

    Berichten:
    4
    vandaag eindelijk mijn nieuwe modem kunnen activeren.
    Echter blijven ds / us lampjes knipperen (betekent firmware upgrade)

    alleen als ik in het log kijk van de arris zie ik dat de goede firmware op de 213.xxx.xxx.xxx (weet het ip niet meer) daar niet klaarstaat.

    Volgens helpdesk volgende MAAND weer proberen <== is nu al de 2x dat ik dit hoor via helpdesk.
     
  5. volkoren

    volkoren Forum Member

    Berichten:
    89
    Je moet even wachten totdat je een IP-adres toegewezen hebt gekregen (standaard: 192.168.100.20). Dan kun je in je adresbalk willekeurig intypen wat je wilt; alle verzoeken sturen je naar de activatie pagina ;) Deze draait geloof ik op http://172.25.38.6/ mocht je er rechtstreeks heen willen.
     
  6. redfoxert

    redfoxert Forum Member

    Berichten:
    76
    Op mijn laptop, waar ik het modem vrijdag rechtstreeks had aangesloten, moest ik eerst mijn wireless verbinding uitzetten. Anders ging de laptop via de DNS redirect daar kijken of hij ergens bij kon.

    Advies: Zorg dus dat alleen de Ziggo verbinding actief is, alle andere netwerk connecties uitschakelen! (indien je meer dan 1 netwerk kaart hebt).

    Kon daarna vrijwel direct activeren. Binnen 5 minuten was ik stabiel en met 50mbit connected. Hele weekend ook geen disconnects gehad.

    Heb een Arris mogen ontvangen btw.
     
  7. Benanito

    Benanito New Member

    Berichten:
    2
    Arris Modem

    Ik ben er uit
    Ga naar internet
    typ op de adresbalk 192.168.1.---(3 cijferig getal)
    enter
    Dan kom je automatisch in de aktivatie pagina
    code en wachtwoord (deze staat in brief) invullen.
    komt op scherm :gefeliciteerd je modem is goed geaktiveerd.
    Een half uurtje wachten, en alles (dig tv-telefoon-internet)werkt prima.

    :applause:
     
  8. xSander

    xSander Forum Member

    Berichten:
    16
    Ik heb het er net maar even op gewaagd en het werkt :pompom:

    Activatie ging vlotjes, daarna ging US/DS wel een poos knipperen voor de firmware upgrade. Maar na ca. 2 minuten gingen alle lampjes aan zoals het hoort.

    Geen 48-49 Mbps, maar dit kan ermee door:
    [​IMG]

    edit: Iets te vroeg gejuicht, modem wou weer firmware upgraden. Ik heb een router en kon eerst bij 192.168.100.1, maar nu opeens weer niet.
    Event log meldt hetzelfde als in ander draadje(s), nl. dat de upgrade is mislukt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2009
  9. danmar

    danmar Forum Member

    Berichten:
    31
    vanmiddag na het werk weer met frisse moed een poging gewaagd, maar
    helaas, wederom geen resultaat.

    toch maar met mobiel de HD gebeld..........binnen 5 minuten al iemand aan
    de lijn, maar ook de HD-medewerker kon mijn modem niet activeren.
    Na meerdere pogingen ( en inmiddels 30 minuten mobiel verder! ) kon de
    medewerker mij niet helpen en moet de TD uitkomst bieden. Die kunnen blijkbaar het modem wel activeren, op een andere manier.
    De TD heeft het echter dermate druk met het activeren van al die
    modems dat het vandaag niet meer ging lukken, dus tot morgen wachten!

    wordt vervolgd........

    grtz.....
     
  10. madeleine-b

    madeleine-b Forum Member

    Berichten:
    114
    Hmmm zit bij de TD al op werkdag 3 met wachten...

    Bereid je maar voor op enige downtijd als je perse het nieuwe modem wil.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina