1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Eindelijk het nieuwe docsis 3.0 modem, maar er is een probleem met activeren

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 13 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb vandaag de nieuwe modem ontvangen. Netjes aangesloten en alles leek te werken. Kreeg de activatie pagina, echter laadde deze erg traag. Na X minuten kreeg ik
    etc etc etc. Nog 4 keer geprobeerd, en helaas niks.

    Probeerde Ziggo te bellen, maar hoorde al dat er langere wachttijden zijn dan normaal.
    Ik heb reeds geprobeerd:
    1. Modem resetten en nog een keer proberen
    2. Modem uit/aan en nog eens proberen
    3. Modem bijna 2 uur aanlaten en dan nog eens proberen
    4. Na optie 3 een reset... De 4 lampjes van branden allemaal netjes constant.

    Kortom elke keer als ik naar activatie ga, krijg ik bovenstaande error.

    Tel 1 komt ook niet online overigens..(blijft knipperen) Suggesties? Morgen komt er gelukkig een monteur(eigenlijk voor een ander probleem) maar mocht ik er niet uitkomen, dan lukt het hem wel hopelijk. Heb nu dus weer de oude modem aangesloten....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2009
  2. 1. Nieuwe modem aansluiten.
    2. Zorg dat alle kabels zijn aangesloten (ook utp kabel modem naar pc/laptop).
    3. Wacht paar minuutjes tot dat alle lampjes aan zijn (sommige zullen knipperen/blijven uit).
    4. Start Internet Explorer op en type activatie in.
    5. Werkt dit niet sluit je browser.
    6. Start je internet explorer weer opnieuw op en type activatie in.
    7. Dit paar keer herhalen. Lukt het nog niet, start je pc/laptop opnieuw op.
    8. Virusscanner, firewall, pop-up killers etc. uitzetten.
    9. Doe stap 4,5 en 6 weer.

    Werkt het nog niet heb je in ieder geval iets geprobeerd (wat eigenlijk gewoon in de handleiding staat).

    Succes.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2009
  3. Ja mijn bericht staat er wellicht niet zo netjes(de opmaak) Maar wat jij zegt heb ik dus al een keer of 10 geprobeerd. :-(

    Ge f5'ed etc.
     
  4. F5 heeft geen zin als je activatie typt en je geen pagina krijgt.
    Beter als je dus browser opnieuw opstart en weer activatie typt.
     
  5. Ik krijg dus wel de activatie pagina. Ik moet dan op volgende drukken, en krijg dan bovenstaande melding....Ik heb dus nog niet de mogelijkheid gehad om mijn eigen activatie code in te voeren

    heb het al 10 keer geprobeerd, zelfs in knoppix etc etc. Niks nakkes nada :-(
     
  6. Hier het zelfde probleem met de activatie van de modem,
    ik heb de helpdesk gebeld en kreeg daar te horen dat er een interne storing bij Ziggo is waardoor de modem niet geactiveerd kan, wanneer de storing over is kon deze niet zeggen.
     
  7. HD bellen, dan activeren zij voor je. Hou wel HFC MAC adres van de modem bij de hand. Ik heb ditzelfde ooit eens met de Motorola gehad.
     
  8. De HD kon mijn modem niet activeeren i.v.m. de interne storing......
     
  9. Duidelijk! Dan dus de oude modem maar even aanlaten! Wel zo handig als ze deze melding afspelen als je de storingslijn belt!?
     
  10. Speelt in ieder geval sinds gisteren (trage / foutlopende activatie).

    Met een beetje pech is de leverstraat vastgelopen door te vroege start van AIO plus upgrade's (die schijnen sinds vandaag gesignaleerd te zijn).
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina