1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nederland 1, 2 en 3 niet te ontvangen met Humax 5000c

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door YamYam, 13 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Helpdesk had het idd moeten vragen. Het viel de TS ook al op dat er weinig reacties kwamen natuurlijk. Dus of weinig lotgenoten of weinig 5000 gebruikers hier op het forum.
    Ik zeur ook graag over Ziggo en heb van de helpdesk niet echt een hoge pet op. Maar voor die jongens (en meisjes) daar is het geen werken volgens mij. Als je zo leest kan er aan de ene kant van van het netwerk NIET geupdate worden terwijl je aan de andere kant juist een ongewenste update kan krijgen.
    Dat zijn toch dingen die vanuit 1 centrale plek in Nederland bijgehouden en gesynchroniseerd kunnen worden.
     

  2. Geen dank!

    Alles had voorkomen kunnen worden als je decoder de juiste software had. we gingen er vanuit dat alle nieuwe decoders die de dealers verlaten de nieuwe software hebben. Het is ook heel er jammer dat onze helpdesk je hiermee niet heeft kunnen helpen. Het zou volgens mij standaard moeten zijn dat ze nakijken of je wel de laatste software hebt. We gaan dit intern dan ook oppakken om in de toekomst dit soort dingen te voorkomen.

    De laatste software speelden we al enkele maanden uit en in vlak voor de start van de HD uitzendingen is deze op een "actieve mode" gezet zodat alle decoders vanzelf een melding kregen dat er een update was als je de decoder opstart. Vandaar dat er nagenoeg geen gebruikers van de 5000 zijn die dezelfde problemen hadden.

    Nu op dit moment spelen we de software weer uit met deze actieve mode, dus mocht er nog iemand een Humax 5000 met oude software hebben dan krijg je na het opnieuw aanzetten vanzelf de melding dat je kunt upgraden en door op ja/ok te drukken gaat je decoder dan upgraden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2009
  3. Dit stond in het casema deel van het Ziggo netwerk al zo.
    Mijn Humax vroeg bij het aanzetten ook al gelijk of ik wilde upgraden.
    Dus o.a. bij Mediamarkt staan decoders die nog de oude software bezitten.
    Overigens,van P1 tot P48 duurde hier bijna een uur !
    Ik kan me ook wel indenken dat oudere mensen,of mensen die totaal onbekend zijn met digitale tv weer schrikken van zo'n melding en op nee drukken,of nog erger,halverwege na een half uur denken,ik trek de stekker er uit.
    Dan is ie naar zijn grootje.
    Misschien een optie om op de storingen page zoals voorgesteld door topic starter,te vermelden dat bezitters van een 5000C de upgrade moeten uitvoeren.
    Want zelfs in de push mode moet je als gebruiker toch nog op ja drukken.
    Ook de problemen met de Samsung,staan niet op de storingen page.

    Het verklaart waarom topic starter zo weinig response kreeg, bij oud casema Ziggo stond de upgrade al op push,nog voor je de zenders kan invullen wordt er al gezegd dat er een upgrade is.
    Er is dus nog steeds een verschil tussen het @home deel en het casema deel.
    Had de topic starter hier gewoond dan had zijn decoder zelf al gevraagd of er een upgrade gewenst was,terwijl dat in het groningen deel dus op passief stond.
    Ik ben blij dat het opgelost is,ben blij dat het zo snel opgelost is,maar met deze verschillen in de netwerken onderling krijg je wel verwarrende reacties.
     
  4. Had nou maar meteen naar mj geluisterd met de stroom er af en erop halen :oyeah:. Is wel standaard helpdesk antwoord maar is natuurlijk altijd eerst te proberen. Desnoods tijdens het wachten aan de telefoon.
     
  5. He Pio,

    Kan niet nalaten te reageren, opmerking is natuurlijk onder de gordel :wink:.
    Stroom er af, is natuurlijk het eerste wat ik heb geprobeerd.
    Push of geen push, pas na de hele discussie met Ziggo, hebben ze (weer) de 1.00.09 software versie op het net gezet. Pas toen kon ik de juiste versie downloaden.

    YamYam
     
  6. DISCUSSIE GESLOTEN :sleep:
     

  7. Klopt, op het Ziggo oost netwerk was de laatste versie een aantal dagen niet beschikbaar helaas. Inmiddels dus wel weer en nogmaals excuus voor de ellende en misverstanden die hierdoor zijn ontstaan.

    @YamYam: Als je de settopbox weer bij je schoonmoeder plaatst in Groningen let dan wel even op dat daar het netwerk id 9700 (Ziggo Groningen) is, i.p.v. 7900 zoals bij jouw in Meppel.


    Lijkt me een goed idee:wink:
     
  8. Daar gaan we weer... Dit boekje bevat verkeerde frequenties. 7636 t/m 7683 heeft frequentie 9004 ipv 9400 zoals ik dat boekje staat.... Kortom er rammelt het een en ander aan dat boekje.... Ik vertrouw op basis van alleen deze fout de hele lijst niet...
     
  9. Dat bedoel ik. Iedereen persoonlijk wil best helpen bij Ziggo, maar als organisatie rammelt het aan alle kanten. De linkerhand weet duidelijk niet wat de rechter doet in dit geval.

    Dit topic is in ieder geval opgelost.
     
  10. Kern van het verhaal is ook, je kan de klantenservice meneer ook niet teveel blamen,die zitten ergens centraal.
    Het is allemaal wel Ziggo gaan heten maar blijkbaar kan men het in Groningen zus, en in Leiden zo hebben gezet.
    Dan komt er een webmedewerker die zich bedenkt, gosh hadden wij dat niet anders gedaan hier ?
    En weer een ander denkt, de importeur moet toch die nieuwe firmware er op zetten,nou dat doen ze dus niet.
    Hier even naar Block geweest en daar voor de grap het Humaxje ff uitgezet.
    En ja hoor, Firmware melding,dus ook die gaan gewoon naar de klant toe.
    Dus even gevraagd hoe of wat,oude voorrraad ?
    Nee meneer die komen direct van copaco af,ze zijn op dit moment niet aan te slepen,dus humax zelf zet er ook niet 1.09 op...
    Het enige voordeel is dat men nu gelijk die upgrade melding voor de kiezen krijgt maar zeg nou zelf, dat zou toch gewoon overal zo moeten zijn ?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina