1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nederland 1, 2 en 3 niet te ontvangen met Humax 5000c

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door YamYam, 13 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Deze discussie ben ik gestart bij "Humax IRHD-5000 (HD-Tuner) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze digitale HD kabel ontvanger van Humax".
    Omdat dit probleem niet goed te vinden is op het forum en de discussie is gestart op 12 maart met als onderwerp de "
    Software update beschikbaar"
    maak ik er een nieuwe (aparte) discussie van.

    In een notendop is de het probleem dat je, wanneer je een nieuwe Humax 5000c decoder koopt, je sinds enige tijd geen Nederland 1,2 en 3 kunt ontvangen. Klaarblijkelijk wordt hier niets aan gedaan en accepteren de meeste mensen (ook Ziggo medewerker(s)) dit.

    ---------------------------------------------------------------



     
  2. Direct aansluiten op AOP en anders 30 sec stroom eraf halen. Let op die 30 sec luisteren precies!!:schater:

    Welkom bij de club van mensen met "door Ziggo gecertificeerde" ontvangers.
    Je kan achteraan de rij met problemen aansluiten, beginnend met de Panasonic decoder :mrgreen:.
    Volgens mij komen er alleen maar problemen bij ipv dat er wat opgelost wordt.
    Is dat sinds de introductie van NEDHD kanalen (4 juli) want dan lijkt het alsof er iets verkeerd gaat met het automatisch op 1,2 en 3 plaatsen van deze nieuwe zenders.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2009
  3. Gebruik je in Meppel wel het netwerk ID 7900 (netwerk Ziggo Hoogeveen) ?

    Het lijkt erop dat je het verkeerde ID gebruikt. Je zult dan bv ook geen beeld hebben op Family7 (kanaal 27) maar ook niet op de HD versie's van Nede1,2,3.


    Voor mensen in andere regio's (met namen voormalig @home met per regio/plaats verschillende netwerkcode's), de juiste netwerk codes staan in dit PDF:
    http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Gebruikers-Handleiding-DigitaleTV.pdf (pagina 12 t/m 16).
     
  4. Reactie : Nederland 1, 2 en 3 niet te ontvangen met Humax 5000c


    Ja, ben natuurlijk niet voor één gat te vangen.
    Ik heb voor het testen van de decoder in Meppel, netjes de juiste ID ingesteld, namelijk 7900.
    Heb dan ook gewoon ontvangst op het kanaal 27 !
    Geen oplossing dus, maar elke zinnige suggestie blijft welkom :thankyou:
     
  5. Oplossing is waarschijnlijk de laatste software op je decoder te zetten.

    Deze kon je de afgelopen week niet upgraden via ons netwerk.
    nu inmiddels spelen we de software Loader versie 3 wel weer uit en moet je de decoder kunnen opwaarderen.

    Zet je 5000 maar een keer uit en dan weer aan hij komt dan met de melding dat er nieuwe software is.

    Hoop dat dit de oplossing voor jouw probleem is.
     
  6. Totaal geen probleem met een nieuw gekochte Humax 5000C dus het gaat wat ver om te zeggen dat als je een nieuwe decoder koopt je geen ned 1,2 en 3 HD zou kunnen krijgen met deze ontvanger.
    Dat is dus niet waar.
    Dat het bij jou niet werkt is jammer,vervelend,maar om er nu van te maken dat niemand met deze decoder dat kan en mensen dat maar accepteren gaat wat erg ver.
    Ned 1,2 en 3 HD werkt prima met deze decoder.
     
  7. Klopt maar niet als er de oude software opstaat, dan raakt die in min of meer in de war tussen de SD en HD versie.

     
  8. Dat klopt ook want topic starter zegt:
    (11-08-2009) Ik heb in Groningen, bij een nieuwe installatie exact hetzelfde probleem.
    Heb daar de software version NHD2CIR 1.00.04.
    In Meppel werk ik met de versie 1.00.09, zonder problemen.
    Het is dus al duidelijk dat de "groningen versie" van de decoder op oude software draait.
    Maar om dan te zeggen dat nieuwe Humaxen het niet doen en dat men dat maar accepteert...
    Helpdesk medewerker had gewoon moeten vragen welke firmware er draaide...
     
  9. Beste G.bruiker,

    Ik ging, gezien de discussie op het forum, er vanuit dat het een algemeen probleem was. Mijn broek zakte af toen de medewerker van de 0900 helpdesk van Ziggo aangaf dat hij hetzelfde probleem had, "maar toch geen Nederland 1,2 of 3 keek". Dat laatste was voor mij de aanleiding om te veronderstellen dat het probleem, een algemeen probleem betrof.

    Mvg YamYam.
     
  10. Reactie Ziggo adequaat; alles werkt !

    :pompom:
    Petje af voor de adequate reactie van de medewerker van Ziggo 2e-lijns Support !
    Heb nu de nieuwe software (1.00.09) kunnen downloaden en alles werkt nu zoals het zou moeten.
    Bedankt voor de hulp, ik kan nu weer een goede daad verrichten voor mijn schoonmoeder in Groningen :thankyou:.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina