1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Waarom ondersteunt Ziggo niet alle CI+ TVs?

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door Lammersh, 13 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Geleihoofd

    Geleihoofd Forum Member

    Berichten:
    8
    Misschien is dit normaal in Noord-Korea maar niet in een democratisch westers land! Straks gaat je internetprovider ook voor je bepalen welk merk PC je moet hebben (en anders neem je maar een inbelverbinding) of weigert je bureaustoelenverkoper jou een stoel te verkopen omdat je huis minder waard is dan €1.000.000,- (bierkratjes kan je ook prima op zitten)...

    Dat Ziggo een soort "certificering" wil hebben kan ik wel inkomen, maar hou dat aan als een "guideline" en douw het niet onze strot door...

    Wat zou Ziggo gedaan hebben als mensen de keuze hadden tussen meerdere kabelaars? Waarschijnlijk hadden ze dan op een ander toontje gepiept...
     
  2. G038

    G038 Forum Member

    Berichten:
    137
    Dat recht heeft Ziggo niet. Artikel 24 van de Mededingingswet luidt:
    "Het is ondernemingen verboden misbruik te maken van een economische machtspositie."
     
  3. Fjacobse

    Fjacobse Forum Member

    Berichten:
    1.104
    Volgens mij heeft de heer Vos in het voorjaar gezegd, dat Ziggo gedwongen wordt door de diverse contentproviders om CI+ in te voeren. Wat dit nu te maken heeft met "het verbeteren van een organisatie" ontgaat mij volkomen!


    Eigenlijk ontgaat mij jouw hele redenering. Laten we het er maar op houden, dat dat aan mij ligt.:?
     
  4. SANEX^

    SANEX^ Forum Member

    Berichten:
    44
    Ik heb het niet over de invoering van CI+ maar over de invoering van CI+ certificering van Ziggo zelf.
     
  5. SANEX^

    SANEX^ Forum Member

    Berichten:
    44
    Om daar meer over te kunnen zeggen denk ik dat we eerst moeten weten waarom producten een certificatie krijgen. Ik vermoed dat dat is zodat Ziggo zeker weet dat een product aan de eisen van Ziggo voldoet, waardoor de verwachtingen van de klant waargemaakt kunnen worden. Dit valt bij mij onder klanttevredenheid.

    Jij ziet, correct me if I'm wrong, de certificering als machtsmisbruik om meer geld te kunnen verdienen of als een andere manier om misbruik te plegen.

    Daar kunnen we beide, vermoedelijk ook beide zonder de echte benodigde kennis, eeuwig over discussieren. Ik vind namelijk dat dat helemaal geen misbruik is en jij vermoedelijk wel.
     
  6. ArChie

    ArChie Forum Member

    Berichten:
    5.241
    Ziggo certificeert geen CI+, maar TV's met CI+ slot. CI+ certificering wordt nog altijd gedaan door een CI Plus LLP authorized certificate agent / License Agreement agent. Daarvan is er maar één benoemd, namelijk TC TrustCenter GmbH. Dat bedrijf certificeert dus ook de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM's zodat die het CI+ logo mogen voeren.
     
  7. ArChie

    ArChie Forum Member

    Berichten:
    5.241
    De klachten gaan nu dus juist bij Ziggo terecht komen als "testende en certificerende" partij voor TV's met CI+ slot. Alle bugs die namelijk na "certificering" door Ziggo in de TV's gevonden worden door de klanten zijn dan namelijk aan slecht testwerk van Ziggo toe te wijzen. Net als bij de door Ziggo "gecertificeerde" kabel ontvangers dus. Als Ziggo dat niet wil, dan hadden ze gewoon hun specificaties moeten publiceren zoals bijvoorbeeld ook de Nordig groep doet zodat de fabrikanten zelf verantwoordelijk blijven voor de eventuele implementatie van die specificaties en de gevonden bugs.
     
  8. SANEX^

    SANEX^ Forum Member

    Berichten:
    44
    Sorry, dat bedoel ik.
     
  9. SANEX^

    SANEX^ Forum Member

    Berichten:
    44
    Áls er dan nog klachten zijn dan vind ik het ook terecht dat die bij Ziggo terecht komen.
     
  10. Pio

    Pio Forum Member

    Berichten:
    1.276
    Dit wordt dan heel makkelijk wederom een "kastje muur verhaal". Fabrikanten wijzen straks naar Ziggo als klanten klachten hebben en Ziggo zegt lees onze disclaimer maar "de fabrikant blijft verantwoordelijk voor de werking".
    Ziggo hinkt volgens mij hiermee op twee gedachten. Aan de ene kant certificeren met bijbehorende eisen en aan de ander kant de verantwoording bij de fabrikant leggen om het werkend te houden (bijvoorbeeld zoals ArChie zegt bij Nordig groep).
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina