1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Waarom ondersteunt Ziggo niet alle CI+ TVs?

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door Lammersh, 13 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Misschien is dit normaal in Noord-Korea maar niet in een democratisch westers land! Straks gaat je internetprovider ook voor je bepalen welk merk PC je moet hebben (en anders neem je maar een inbelverbinding) of weigert je bureaustoelenverkoper jou een stoel te verkopen omdat je huis minder waard is dan €1.000.000,- (bierkratjes kan je ook prima op zitten)...

    Dat Ziggo een soort "certificering" wil hebben kan ik wel inkomen, maar hou dat aan als een "guideline" en douw het niet onze strot door...

    Wat zou Ziggo gedaan hebben als mensen de keuze hadden tussen meerdere kabelaars? Waarschijnlijk hadden ze dan op een ander toontje gepiept...
     
  2. Dat recht heeft Ziggo niet. Artikel 24 van de Mededingingswet luidt:
    "Het is ondernemingen verboden misbruik te maken van een economische machtspositie."
     
  3. Volgens mij heeft de heer Vos in het voorjaar gezegd, dat Ziggo gedwongen wordt door de diverse contentproviders om CI+ in te voeren. Wat dit nu te maken heeft met "het verbeteren van een organisatie" ontgaat mij volkomen!


    Eigenlijk ontgaat mij jouw hele redenering. Laten we het er maar op houden, dat dat aan mij ligt.:?
     
  4. Ik heb het niet over de invoering van CI+ maar over de invoering van CI+ certificering van Ziggo zelf.
     
  5. Om daar meer over te kunnen zeggen denk ik dat we eerst moeten weten waarom producten een certificatie krijgen. Ik vermoed dat dat is zodat Ziggo zeker weet dat een product aan de eisen van Ziggo voldoet, waardoor de verwachtingen van de klant waargemaakt kunnen worden. Dit valt bij mij onder klanttevredenheid.

    Jij ziet, correct me if I'm wrong, de certificering als machtsmisbruik om meer geld te kunnen verdienen of als een andere manier om misbruik te plegen.

    Daar kunnen we beide, vermoedelijk ook beide zonder de echte benodigde kennis, eeuwig over discussieren. Ik vind namelijk dat dat helemaal geen misbruik is en jij vermoedelijk wel.
     
  6. Ziggo certificeert geen CI+, maar TV's met CI+ slot. CI+ certificering wordt nog altijd gedaan door een CI Plus LLP authorized certificate agent / License Agreement agent. Daarvan is er maar één benoemd, namelijk TC TrustCenter GmbH. Dat bedrijf certificeert dus ook de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM's zodat die het CI+ logo mogen voeren.
     
  7. De klachten gaan nu dus juist bij Ziggo terecht komen als "testende en certificerende" partij voor TV's met CI+ slot. Alle bugs die namelijk na "certificering" door Ziggo in de TV's gevonden worden door de klanten zijn dan namelijk aan slecht testwerk van Ziggo toe te wijzen. Net als bij de door Ziggo "gecertificeerde" kabel ontvangers dus. Als Ziggo dat niet wil, dan hadden ze gewoon hun specificaties moeten publiceren zoals bijvoorbeeld ook de Nordig groep doet zodat de fabrikanten zelf verantwoordelijk blijven voor de eventuele implementatie van die specificaties en de gevonden bugs.
     
  8. Sorry, dat bedoel ik.
     
  9. Áls er dan nog klachten zijn dan vind ik het ook terecht dat die bij Ziggo terecht komen.
     
  10. Dit wordt dan heel makkelijk wederom een "kastje muur verhaal". Fabrikanten wijzen straks naar Ziggo als klanten klachten hebben en Ziggo zegt lees onze disclaimer maar "de fabrikant blijft verantwoordelijk voor de werking".
    Ziggo hinkt volgens mij hiermee op twee gedachten. Aan de ene kant certificeren met bijbehorende eisen en aan de ander kant de verantwoording bij de fabrikant leggen om het werkend te houden (bijvoorbeeld zoals ArChie zegt bij Nordig groep).
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina