1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Waarom ondersteunt Ziggo niet alle CI+ TVs?

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door Lammersh, 13 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Bevatten jullie specs werkelijk 100 pagina's bovenop de afgesproken CI+ standaard? Als dat zo is, dan wordt Ziggo zo langzamerhand vromer dan de Paus. Ik ga er echter vanuit dat dat niet zo is.

    Ik vind de voorbeelden die je aanhaalt, niet zozeer een Ziggo certificerings-probleem, maar gewoon iets wat je, als gebruiker, bij Philips & co moet neerleggen als je daar problemen mee hebt. Van dit soort punten mag de certificering van de diverse toestellen niet afhangen. Het lijkt nu alsof Ziggo bepaalt wat oa de "zaptime" en EPG 'juistheid' moet zijn, voordat een toestel gecertificeerd kan worden. Lijken me behoorlijk onbenullige voorbeelden.
    Dat kan, denk ik, nooit de bedoeling zijn, en kan (als ik het goed begrijp) het hele certificerings-proces (onnodig) lang ophouden!

    Ps. Kun je de specs wellicht even op het forum plaatsen. Ik heb er uiteraard begrip voor dat eea niet helemaal mogelijk is, maar wellicht kun je de belangrijkste tipjes van de sluier oplichten!

    Pps. Nemen jullie in jullie klanttevredenheidsonderzoeken ook mee dat mensen met een TV met CI+ slot en Alphacrypt gelijk behandeld willen worden als de abonnees met een TV met een CI slot? En het feit dat een aantal gebruikers gewoon een CI+ module wil en geen behoefte heeft aan een extra smartcard en daar een leuke aanbieding voor verwacht?

    Ppps, ArChie heeft een aantal goede suggesties geopperd!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2009
  2. Het is wel vreemd dat Ziggo zich gaat bemoeien met oa zapsnelheid. Het is volgens mij belangrijker dat de TV gewoon goed gaat werken op het netwerk, de mensen kopen bewust een TV die aansluit bij hun budget met alle voor- en nadelen.

    Als je het vergelijkt met een auto kijkt het RDW voor toelating op het Nederlandse wegennet naar veiligheid enz. Het RDW heeft nog nooit een auto afgekeurd omdat deze niet binnen 4 seconden aan de 100 km/uur zou zitten. Dus schoenmaker houd je bij je leest en zoek geen stokken om andere te slaan, straks gaat Ziggo zich nog bemoeien met de kleur en vormgeving van mijn TV omdat deze niet goed past bij het logo van Ziggo.

    Ik denk dat het juist belangrijk is om er alles aan te doen om Nederlandse producten nu te steunen en te helpen in deze moeilijke tijd en deze niet te beschadigen.

    Ps. Misschien kan Anoniem eens een verzoek neerleggen bij Philip om ook eens te reageren op dit forum.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2009
  3. Een goede vergelijking, al is er m.i. een verschil tussen een Rijksdienst als het RDW en een commercieel bedrijf zoals Ziggo. Een Rijksdienst wordt aangestuurd door een minister, die onder de controle van het democratisch gekozen parlement valt.

    Een betere vergelijking is dan ook als een exploitant van een tolweg zich met de specificaties van de auto's gaat bemoeien die op zijn tolweg rijden. Daarbij hebben ze dan ook nog de mogelijkheid om een signaaltje naar je auto te sturen waardoor deze stilvalt als deze niet aan de certificeringseisen voldoet!
     
  4. Ik dacht dat het hier over philips tv's ging en niet over auto's ed.

    Ik heb zelf het idee dat Philips zich altijd -te- precies aan de standaarden houdt (zoals het eigenlijk natuurlijk wel hoort). Dat baseer ik op het feit dat Philips toch vaak problemen heeft met HDMI handshakes ed. Als er bijvoorbeeld een decoder aan hangt die het "wat minder nauw" neemt met de HDMI standaard dan zijn Philips tv's de eerste waar de problemen bij te voor schijn komen.
     
  5. Zijn het slechte decoders standaard is standaard maar in iedergeval geen slechte Philips TV:applause:
     

  6. Dat lijkt me wel kloppen, ik vind de gids ook wat aan de niet-zo-snelle kant.
    Maar vooral het feit dat zoveel zenders missen, stoort mij enorm. Ik heb wederom Philips hierover een e-mail gestuurd.
    Wel vervelend hoor, ik zou eerste en Samsung kopen, maar alleen de P modellen hebben CI+. En nergens (bij winkels) kon men mij vertellen of zij een P of een W model hadden. En zelfs Samsung vertelde mij eerst via de mail, dat ALLE varianten (dus ook -W) een CI+ slot hadden...
    Omdat dit dus heel erg twijfelachtig was allemaal, heb ik besloten een Philips te kopen. Maarja, dan heb je dit weer. En dat staat nooit in de specs he.
    Zoiets van:
    - Pixel Plus HD
    - 1920x1080 resolutie
    - 3 x HDMI
    - Gids bevat maximaal 60 zenders
    - CI+ misschien niet compatible
    - Langzame EPG (zonder cache)
     
  7. Je hebt gelijk. Ik had me niet zo in de EPG verdiept, omdat ik het niet veel gebruik. Idd traag (is persoonlijk) en een beperkt aantal zenders. Ik ben benieuwd naar het antwoord van Philips.
    Overigens mag de certificering door Ziggo natuurlijk niet afhankelijk zijn van dit soort zaken. Dit is gewoon iets wat Philips voor en met de klanten zelf moet oplossen. Het lijkt me dat er hierbij geen rol is weggelegd voor Ziggo!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2009
  8. Maar bij problemen is Ziggo wel het eerste pispaaltje en de servicedesk de lul. Denk niet dat klanten direct de frabrikant gaan aanspreken bij problemen met digitale televisie. Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen dat Ziggo dit meeneemt in de certificering.
     
  9. Kan ik me ook wat bij voorstellen, evenals de zapsnelheid die wordt meegenomen. Je zult grenzen moeten stellen en een toestel dat bijv. 4 seconden doet over het wisselen van zender i.c.m. de CAM module zal dan mogelijk niet worden gecertificeerd. Dat is dan zo.
    Het wordt echter pas zuur voor ons als consument als straks blijkt dat Ziggo die toestellen dan ook gaat blokkeren. Daar lijkt vooralsnog geen sprake van te zijn, maar dat kunnen ze wel gaan doen.
     
  10. Ik kan mij dat niet voorstellen. Als je je certificering laat afhangen of je 'Klantenservice' weleens wat meer calls kan krijgen (terwijl je dit binnen je organisatie dit uitstekend kunt afstemmen), vind ik dit geen legitieme reden om een certificering tegen te houden.

    Het lijkt er nu op dat Ziggo wel bepaalt wat goed voor ons is en niet andersom. Volgens mij gaan we dan ver terug in de tijd!
    Het lijkt mij dat klanten wensen/eisen hebben en dat leveranciers daaraan (proberen) te voldoen. En niet dat een leverancier bepaalt wat wel of nietbgoed is voor een klant.

    En dat Ziggo (misschien) het eerste 'pispaaltje' is, heeft misschien ook wel iets met het verleden te maken. Je kunt een organisatie verbeteren of zorgen dat klachten niet meer bij jou terecht komen. Ik persoonlijk zou als professioneel bedrijf opteren voor het eerste!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina