1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Waarom ondersteunt Ziggo niet alle CI+ TVs?

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door Lammersh, 13 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Laten we nu niet vooruitlopen op de feiten, we nog met Philips bezig en het project is niet niet afgerond. Zoals ik elders aangaf werkt de CI+ CAM op dit moment met de laatste testsoftware, dat dat hoeft geen probleem te vormen.
     
  2. roxxi

    roxxi Forum Member

    Berichten:
    64
    Zeer gewaardeerde Anoniem:
    Heb je enig idee hoelang het nog duurt voordat er iets over de Philips/Ziggo certificering naar buiten komt?
     
  3. Lammersh

    Lammersh Forum Member

    Berichten:
    106
    Best Anoniem,
    Voor het eerst eindelijk iets meer duidelijkheid, hier stonden wij gebruikers op te wachten.
    Bedankt.
     
  4. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    We zijn nog 4-6 weken bezig voordat er wat definitiefs te melden valt over de Philips.
     
  5. 4Lph4Num3r1c

    4Lph4Num3r1c Forum Member

    Berichten:
    7
    Fijn dat Ziggo niet zomaar met elk niveau genoegen neemt. Ik ben zeer tevreden over mijn PFL9604H maar die EPG is echt dramatisch... Duurt gewoon een halve minuut om hem zichtbaar te krijgen. Dan vervolgens een zender selecteren kan ook niet, want dan gaat hij eerst info van het programma ophalen (weer 10 sec) en daarna kun je pas de zender activeren.

    Mijn Humax hdrecorder doet dat toch stukken beter. Die haalt de epg info al op zodra je het apparaat aanzet, dus nog voordat je de guide gestart hebt. Dan kun je tussendoor nog eens even de EPG opvragen, en blijft het geluid en zelfs het beeld bovenin doorgaan. Zonder dan je ruim een halve minuut mist van hetgeen je aan het kijken was.

    De overige functies zijn verder wel helemaal super (vlotte internet browser etc).
     
  6. SheikYerbouti

    SheikYerbouti Forum Member

    Berichten:
    82
    Je kunt de EPG volgens mij ook zo instellen dat de gegevens uit de DVB-C stroom komen en niet van internet. Ik heb in ieder geval geen last van vertraging (8404).
     
  7. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Dit is nu juist zo'n voorbeeld van de eisen die Ziggo stelt aan gecertificeerde ontvangers (setop boxen en TV's).
    Een ander voorbeeld is de zapping performance, voor een iDTV geldt dat de gemiddelde zapping performance kleiner moet zijn dan 3 sec. Als een toestel daarboven zit dan voldoet het niet aan de certificeringscriteria. Dit zijn maar enkele voorbeelden. Uiteraard is dit nog maar een fractie van het totaal aan eisen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2009
  8. rowdy

    rowdy Forum Member

    Berichten:
    879
    Anoniem, bedankt voor je heldere antwoord. Nu weten we tenminste hoe en wat precies. Ik zal je de andere info per PM sturen.
     
  9. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.670
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Wat nog niet geheel duidelijk is en ik mij toch nog afvraag:

    Zijn de toestellen met CI+ die (nog?) niet "gecertificeerd" zijn en dus niet aan de eisen van Ziggo voldoen gewoon bruikbaar met de Ziggo CI+ CAM?
    Of worden deze ook actief geweerd van het Ziggo netwerk?
     
  10. SheikYerbouti

    SheikYerbouti Forum Member

    Berichten:
    82
    Hmmm, ik moet mijn opmerking een beetje aanpassen. Wanneer ik namelijk vanuit de EPG kies voor Info voor een specifiek programma, dan gaat de TV de gegevens van internet halen en dat schiet inderdaad niet op. Wanneer ik tijdens het kijken op Info klik, gaat het wel snel.
    Volgens mij is dit een bug, ik ga dit aan Philips melden.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina