1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

LED versies

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door luclin, 13 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Demensos, dat hebben meer mensen met die samsung led TV's. Het schijnt dat het niet erg is. Ikzelf heb het ook. Maar na de autorisatie, dus die twee schermen die even komen, zie ik het even en daarna niet meer. Het kan geen kwaad. Hier is er wel een topic over gemaakt. Daar zou een oplossing zijn om de filmware te downloaden maar dat helpt niet altijd want ik heb de laatste filmware en ook ik krijg soms even de melding 'vervormd signaal'. gewoon negeren, daarna is het toch goed :)
     
  2. Loesly Daar heb je gelijk in. Het werkt voor de rest goed en het beeld is geweldig. Maar ik heb een dochtertje dat uit bed de tv gelijk op 8 wil zetten. En dan hoor ik weer papa de tv doet het niet:? En dan moet ik het haar weer uitleggen. Maar ik dat zal naar een paar keer ook wel over zijn :)
     
  3. demen, ja dat is lastig :). Maar als ze telkens ziet dat er twe ekeer een autorisatiescherm is en daarna het zwarte beeld verdwijnt komt dat vanzelf :) Mooi beeld zo he?
     
  4. Heb zelf ook een UE46B6000VPXXN (firmware ****2004), maar bij mij werkt het niet.... Nadat ik problemen had met het vinden van digitale zenders via de kabel (zonder CI+ module in de tv, alleen met coax kabel aangesloten), hij vind er maar 11, heb ik gisteren mijn tv direct op de groene kabel aangesloten, resultaat: precies hetzelfde, 11 digitale zenders.....

    Het vreemde is dat als ik het netwerknummer (1111) en frequentie (356000) voor mijn regio / postcode uit het boekje invoer, hij helemaal niets vind. Gebruik ik het netwerknummer met de frequentie die standaard in de tv staat, komt er de melding "Ziggo Brabant Limburg" en vind hij de 11 digitale zenders waar ik het over had.

    Deze 11 zenders (zitten ook enkele radio zenders bij) kan ik dan via de CI+ module bekijken of beluisteren..... Verder krijg ik de op het forum veelgehoorde "signaal vervormd" melding.....

    Het blijft natuurlijk vreemd dat als ik de tv vraag te zoeken naar digitale zenders via de kabel dat hij er maar 11 vind, ookal sluit ik hem direct aan op de groene kabel...... heeft iemand enig idee wat het probleem nog kan zijn?

    Alvast bedankt,

    Peter
     
  5. Hier ook geen problemen met mijn 46B6000 (buiten de melding van vervormd signaal en het steeds op nieuw authentificeren bij het aanzetten van de tv). Op de site van Samsung staat nieuwe firmware. Een idee om die erop te zetten? Overigens was bij de frequentie die ik op het kastje had, anders dan de frequentie uit de handleiding.
     
  6. Hoewel op 22 september 2009 aan de op dit forum gepubliceerde lijst van gecertificeerde modellen toegevoegd (zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19682), ontbreken de Samsung LED TV series nog op de Ziggo website in het overzicht van gecertificeerde televisiemodellen die door Ziggo zijn goedgekeurd voor gebruik met de Digitale Televisie Module. Het ziet ernaar uit dat de officiële publicatie op de Ziggo website nog even op zich laat wachten.

    Op 24 september 2009 zijn de Samsung LED TV series op de officiële Ziggo website opgenomen in het overzicht van gecertificeerde televisiemodellen die door Ziggo zijn goedgekeurd voor gebruik met de Digitale Televisie Module (zie http://www.ziggo.nl/producten/telev...ource=nieuwsbrief&ns_linkname=ciplus&ns_fee=0).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2009
  7. verplichting tot CI+ tv

    Wat ik niet snap is dat Ziggo je verplicht om een tv te nemen met die CI+ ondersteund.
    Ik ben 1 van de ongelukkige die een tv heeft waar aleen een Aplhacrypt kaart in kan.
    Ondanks ik de laatste serie van led tv heb.
    Plus ik heb contact gehad met verkoper waar ik mijn tv heb gekocht en die verkoopt niet eens tv's met een p in het serienummer.
    Vind het echt rot dat ik geen CI+ kaart op mijn tv kan gebruiken en nu verplicht ben om een decoder te gruiken :?.
    • Kan iemand mij uitleggen je koopt een tv van +/- €1800
    • Je betaald een hoop geld voor digitale tv.
    • CI+ kaart kost je al €80.
    Vervolgens lees je op een forum dat je tv van +/- €1800 niet geschikt is.
    Puur alleen omdat je serie nummer een w heeft ipv een p.
     

  8. Ziggo verplicht helemaal niets hoor! Jij hoeft van Ziggo niet digitale tv te kijken via een CAM Module, je mag ook digitaal kijken met een decoder!
    Lijkt mij vrij logisch dat een tv met CI+ vereist is om de CI+ Cam module te laten werken.. Een auto rijd toch ook niet op water, daarvoor is de vereiste benzine of diesel!
     
  9. Die vergelijking gaat hier niet helemaal op.
    Zonder ingrepen van Ziggo doet een CI+ module het ook in een CI-slot, en een CI-module in een CI+ slot.
    Het is Ziggo die heeft aangekondigd om dit soort combinaties te blokkeren, "om verwarring te voorkomen".
    Op Caiway kabel schijnt de Ziggo module het prima te doen in TV's met CI-slot.
     
  10. Coolsound

    Wel de goedkoopste helaas nog alleen de verkeerde serie;

    Geachte heer,
    Op dit moment zijn wij het aan het uitzoeken omdat er heel recent nieuwe ontwikkelingen zijn omtrent deze tv's.
    Wij zijn nu opzoek naar nieuwe leveranciers die deze modellen kunnen leveren en wellicht hebben we een oplossing om de andere TV's ook gewoon met ziggo digitale tv te laten werken. Hopelijk hebben we eind deze week meer informatie.
    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en mochten er nog vragen zijn dan vernemen wij dit graag.
    Met vriendelijke groet,
    Jornt Hoekstra
    Klantenservice CoolSound BV
     
    Marconistraat 15
    8013 PK  Zwolle (Marslanden C)
    The Netherlands
    Tel: 0900-COOLSOUND (0900-2665768)
    Internet: www.coolsound.nl
    -----Oorspronkelijk bericht-----

    Verzonden: woensdag 23 september 2009 11:29
    Aan: Coolsound
    Onderwerp: Betr: RE: Contact via de website: LED TV
    Hallo,
    Dank voor de info.
    Het is voor jullie ook niet mogelijk de UE40B8000XPXXN te leveren?
    MvG,
    Hans
     
    >-- Oorspronkelijk bericht --
    >Subject: RE: Contact via de website: LED TV
    >Date: Wed, 23 Sep 2009 09:09:00 +0200
    >From: "Coolsound" info@coolsound.nl

    >
    >
    >Geachte heer,
    >
    >
    >
    >Deze TV heeft het volgende partnumber : UE40B8000XWXXN.
    >
    >Deze TV is naar alle waarschijnlijk dan ook niet geschikt voor Ziggo
    >CI+ kaart module.
    >
    >
    >
    >Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en mochten er nog
    >vragen zijn vernemen wij dit graag.
    >
    >Met vriendelijke groet,
    >
    >Edwin Kwakkel
    >Klantenservice CoolSound BV
    >
    >
    >
    >Marconistraat 15
    >8013 PK Zwolle (Marslanden C)
    >The Netherlands
    >
    >Tel: 0900-COOLSOUND (0900-2665768)
    >Internet: www.CoolSound.nl <http://www.coolsound.nl/>
    >
    >________________________________
    >>Verzonden: dinsdag 22 september 2009 21:51
    >Aan: Coolsound
    >Onderwerp: Contact via de website: LED TV
    >
    >
    >
    >Via de website is het contact formulier ingevuld, onderstaand is het resultaat:
    >
    >
    >Betreft / Ordernummer: LED TV
    >
    >Vraag/Opmerking:
    >
    >Hallo, Wat zijn deserienummers van de Samsung UE-40B8000 LCD-TV? IS dit
    UE40B8000XPXXN?
    >Met name de laatste letters zijn belangrijk,dit ivm ziggo CI+ kaart.
    >Zieook;
    >http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19682 Alvast bedankt,
    Hans
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina